Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Tuvums

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Vai
V
tā bija slikta tradīcija, pēc Liepājas un Valmieras teātru viesizrādēm Rīgā, sagaidīt vērtējumu? Iespaidu, pārdomu viedokļus un atbalsis presē. Pirms viesizrādēm ik gadu jūtama teātru gatavošanās šim notikumam, bet kultūras mediji izliekas, ka nekas nav bijis, izčākstot klusumā.
Skribents007
S
Ši raksta skasitākā rota- pati autore. Šo bildi ar autogrāfu varētu tirgot pie teātra un jauni puiši to liktu istabā goda vietā. Par raidījumu. Vadītājs it kā pārsteidza, it kā ne. Jo Rubeni neatceros vadām pagātnē raidījumus ar tik daudziem dalībniekiem. Vienkārši nespēja savākt visu kopā un darīt to, ko nekad nav mācējis un pratis. Nav jau Rubenis tāpēc jāsit, bet jāmaina. Viņa vietā jāliek cits- gudrāks, adekvātāks,reaģēt protošāks. ja Kotam vajag Rubenim sagādāt no Dailes teātra vairs nesaņemtos tūkstošus, tad divu-trīs galvu raidījumā ,kad viss , izņemot pašu vadīšanu un sižetu pieteikšanu ,ir iepriekš sagatavots un samontēts.- tur Rubeni var izmantot. Nevar vecs un neprasmīgs cilvēks vecumdienās iemācīties to ,ko nekad nav pratis. Kotam gan pārmetums- šādi pamest zem tanka savu veco dienu cīņubiedru Rubeni nebija glīti. Vai nu televīzijas ģenerāldirektors neatrstu iespēju izveidot raidījumu 'par mākslu', kurā vecais čoms Rubenis varētu glīti pieteikt iepriekš ierakstītus raidījuma fragmentus?
zāļu vecis
z
1. septembris šogad atšķīrās. Tas informēja, ka bērni un skolēni ir kļuvuši izglītotāki un apzinīgāki brauktuvju šķērsošanas jautājumos. Iespējams, ka vēsturē ierakstāma ir pēkšņā diskusija, kas uzšķērda „problēmu” par puķu dāvāšanas kultu Latvijā. Izradās, padomju laikā ieviesusies un draudīgos apmēros izplatījusies sērga ar kukuļošanas pazīmēm, kas traumē, pazemo skolēnus un vecākus, godinot bijušos un uzpērkot nākamos skolotājus, pie viena darot pretīgas tādas rudens puķes kā asteres un gladiolas. Vakarā- cikla (kopumā gaidāmi 39 raidījumi?) Teātris. zip. atklāšanas svētki. Tika izstaigāta Raiņa lugas „Pūt, vējiņi” evolūcija, kas aizsākās ar lakatiņa noraisīšanu( „Pati acis es atsedzu, lai tu redzi...”) līdz kailu krūšu atrādīšanai, ķeroties arī pie brunču malas, tā sacīt, vēl jau viss nav izsmelts. Laikam jau kārdeklis bija domāts jauniešiem, kuri taču tiek turēti par tik primitīviem, ka vienīgi kāds pliknis spētu viņus ievilināt teātrī. Atmosfēras spirgtuma uzturēšanai, tā saucamajā, publikas daļā netrūka arī pa kādai „štata” jautrulei. Garnitūrai piesvieda režisores un aktiermeistarības pasniedzējas Veras Baļunas savulaik izplatīto teicienu, ka aktiera un cilvēka panākumus garantē trīs āderes- prāts, sirds, kā arī zem jostas vietas esošais punkts. Trešo tā kā gribēja apiet, bet raidījuma vadītājs nepaļāvās, kā nākas iezīmēja. Cikla ietvaros paredzēts izrādīt iestudējumus, kam laimējies paglābties TV fondos, kā arī dot iespēju skatīt gluži jaunus ierakstus. Kā šerminošs vēstures piemērs tika piesaukts leģendārais „Ilgu tramvajs” (1969) ar Antru Liedskalniņu Blānšas lomā, kurš šodienas skatītājam varētu raisīt asociācijas ar pašdarbības pulciņa priekšnesumu. Jābilst, ka šis ieraksts ir ārkārtīgi neveiksmīgs un nedod ne vismazākā priekšstata par to, kāda šī izrāde bija patiesībā un kāda ir tās nozīme latviešu teātra vēsturē. Vajadzētu vismaz paskaidrot agrāku laiku TV ierakstu specifiku- zālē nav publikas, trūkst būtiskas izrādes sastāvdaļas- saiknes, kas nodrošina enerģētisko apmaiņu starp skatītājiem un aktieriem, izrādes īpašais gaismojums nomainīts pret apstulbinoši baltu, plakanu, „bezpersonisku” gaismas flammi, ir izjaukta izrādes atmosfēra, turklāt izrāde ( ieraksta brīdī ) jau nodzīvojusi vairāk kā 10 gadus garu mūžu... Sarunu virzībā zināmu „disonansi” ienesa Gundara Āboliņa izteikumi. Piemēram, pasakot, ka skatītājam nav jārāda un viņam nav tiesību bāzt degunu tajā daļā, kuru dēvējam par aizkulisēm. Bet Eiropā tā darot! Tad lai Eiropa mācās no mums, nevis mums nekritiski jāievazā viss, kas par labu atzīts citur. Brīnišķīga ideja, Teterevu fonda materiālais atbalsts, lieliskais apsolījums kultūras un mākslas raidījumu knapajā „asortimentā” saņemt bagātīgu dāvinājumu. Paldies! Vienīgi „lentas pārgriešanas” brīdis sanāca tāds dīvains. Cerēsim, ka viss vērsīsies uz labu.
Inga Vasiļjeva
I
Evita, laba sleja. Ar garšu un miesu:)
Saruna
S
Jaunākā IR intervija ar S.Radzobi, 1.septembra raidījums - kaut kādas tik ierastas sliedes, runājot par teātri. Nekā jauna. It kā problēmu nebūtu. Vispārējs un izplūdis. Kad 1.sept. raidījumā jaunā aktrise par savu "ielekšanu lomā" viesizrādēs "pāremocionalizējās", tad paldies G.Āboliņam, ka "piezemēja". Arī I. Kučinska nemanīja, ka sevis apjūsmošana nav tas būtiskākais, par ko nāktos runāt TV. Var jau, bet, vai vērts. I.Puķe atzina, ka teātra ietekme nav nemaz tik liela, tad par to varbūt bija vērts sākt sarunu. Interesanti par kāpšanu uz galvas SR saka intervijā (Es, kad tiecos kļūt par profesori, to darīju, lai varētu nodrošināt ģimeni un arī lai man mazāk [augstskolā] kāpj uz galvas.) Tas par augstskolu, bet par procesiem teātrī? Viss kārtībā? Iedomājos, kāpēc, lai O.Rubenis neuzaicinātu TV V.Kairišu uz sarunu. Ja jau glāzes tika mestas un plīsa, tad problēmas bija. Varbūt īsti dzīva saruna sanāktu. Starp citu, V.Kairiša intervijas vienmēr bijis interesanti lasīt, tās nav bijuša tikai par sevi, bet kontekstā ar slaveno J.Dombura uzstādījumu, kas notiek Latvijā, tāpat A.Hermaņa un O.Krodera. Kad sarunai ir jēga, kad tā "neaiziet pa tukšo"? Par to jautājums. G.Saulīte izteica līdzjūtību aktieriem. Vai kāds no aktieriem piekrīt viņas secinājumiem? Vai kāds ir gatavs par to runāt? Domāju, ka nē. Un, ja nē, tad kāpēc?
w
w
Cik vina ir skaista es iemilekos
Skribents007
S
Ja domāta Sniedze, pareizi. Un nesakiet, ka viņā nav kas īpašs.
  • 1
  • 0
Ne-rubenis
N
Kādreiz tas puika bija normāls žurnālists, bet nu gan uz vecumu zaudējis iemaņas... Jeb tas tāds hipsteru stiliņš..? Nepatika.
nopelniem bagātā tautas skatuves mā
n
Noskatījos teatris.zip 1. septembra ievada jeb, kā mēs tagad Latvijā sakām, inaugurālo raidījumu... Izteikšos pozitīvi - ir pēc kā tiekties - ļoti, ļoti vēl pie tam. Nesapratu, kādēļ raidījumu nevadīja pati Mārīte Balode vai Gundars Āboliņš vai Edmunds Freibergs? Rubeņa nesagatavotība un frivolitāte vienkārši šķebināja. Valmieras teātra direktori - savu, tā sacīt, amata māsu - nosaukt par "meiteni"?... Ievas Puķes un Dž.Dž. garlaikotā un vienaldzīgā sejas izteiksme arī bija nevietā. Visi pārējie "panelisti" turējās godam.
ārštata panelists
ā
Paldies, bet nu Jūs mani samulsinājāt. Ja jau nopelniem bagāta TV režisore "šķērēja un līmēja" visu raidījumu, nevis kā sapratu,ka tikai sakompilēja videoierakstu fragmentus, un iznāca tā kā jau nu sanāca, tad kā "Punktiņā un Antonā" jāsaka, man ir bēdīgi. Tātad no visa safilmētā materiāla nav bijis ko "interpretēt".
  • 3
  • 0
nopelniem bagātā tautas skatuves mā
n
"pati Mārīte Balode" bija domāts kā "pati raidījuma autore" jeb raidījuma "saimniece" - tātad, jā, varētu teikt, ka zināmā mērā kā Pate no Brigaderes pasaku lugas. Bet nu tas tā. Kas pagalam samulsināja, bija raidījuma motto: "nav faktu, ir tikai interpretācijas." (Ja nav faktu, tad ko interpretē?) Un, kāds tam sakars ar teātri?
  • 4
  • 0
ārštata panelists
ā
Ko nozīmē "pati Mārīte Balode" ? Tas būtu vērtības ziņā kā Pate no Brigaderes pasaku lugas?Domāju,ka ne katrs, kam ir zināšanas vai arī to nav, var vadīt raidījumu, pietiekams iespaids jau no daža laba palicis, aizkadra balsī klausoties,kā arī kultūras 100 gr.uzstājoties. Tāpat kā vajadzētu spēt izvairīties no frivolā stila, tā arī no lišķīgi iztapīgā. Amata māsas nosaukšana par meiteni nebija nevietā, kā aizvainojošu frāzi to kvalificēt būtu pārspīlēti. "Māsa"pati pirmā,kārtēja stomekļa brīdī, metās glābt "brāli"ar visskaļāko ū-ū! Visumā bija dzīvelīgi..
  • 4
  • 1
Marī
M
1.septembra raidījums bija šausmīgs Rubeņa dēļ, kurš vienlaikus sirga ar runas nesaturēšanu un atmiņas traucējumiem - nesakarīgi vāvuļoja, jaukdams kaut kādus papīrīšus un aizmirsdams savus jautājumus. Kaut kādiem profesionāliem kritērijiem tomēr būtu jābūt gan teātrī, gan televīzijā, Pārsteidza, ka aktieri un pat Džilindžers pret Rubeņa stulbuma demonstrējumiem izturējās tik iecietīgi, bet cepumiņš Āboliņam, kurš ik vārdā demonstrēja aktieriski izturētu Attieksmi :)
Fui!
F
Tak Rubenis ir teātra guru - kā var apšaubīt Kota ielikteņa spējas!?
  • 6
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja