Kā norāda monogrāfijas autore, jau ilgāku laiku viņas mērķis ir bijis uzrakstīt grāmatu, kas palīdzētu Latvijas sabiedrībai labāk izprast jautājumus, kas saistīti ar reliģisko izglītību un no pētnieciskas perspektīvas palūkotos uz sabiedriskajā telpā izskanējušo apgalvojumu, ka reliģiskā izglītība ir katra cilvēka privāta lieta un tai nav nekāda sakara ar valsts skolās īstenotu izglītību. Grāmatas ievadā L. Geikina norāda: "Starpkultūru un reliģiskā kompetence ir absolūti nepieciešamais pamatizglītības mērķis. Es pat teiktu vēl vairāk, nevis pamatizglītības, bet sabiedrības kopumā. Politiskā retorika saistībā ar reliģiskiem jautājumiem liek sabiedrībai pārdomāt nepieciešamību pēc reliģijas integrācijas pilsoniskās un vēstures izglītībā ar mērķi palīdzēt Latvijas iedzīvotājiem kļūt neatkarīgākiem un patstāvīgākiem sabiedrisko norišu izpratnē un lēmumu pieņemšanā attiecībā uz savas valsts attīstību."
"Laimas Geikinas pētījums aktualizē reliģisko izglītību kā nozīmīgu Eiropas kultūras apziņas dimensiju Latvijā," saka Zanda Rubene, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, Psiholoģijas un Mākslas fakultātes profesore.
"Šī monogrāfija ir mūsdienu Latvijā pirmais pētījums par reliģisko izglītību skolās. Vadoša eksperte šajā jomā lasītāju ved gan pa izglītības vēstures līkločiem, gan izvērtē reliģiskās izglītības attīstības tendences Eiropā un aplūko, kas šajā kontekstā darāms Latvijā. Šī grāmata ir izaicinājums mūsu izglītības sistēmai, kura pagaidām nepazīst atvērtu, kritiski domājošu personību audzinošu reliģisko izglītību," - Valdis Tēraudkalns, Latvijas Universitātes Teoloģijas fakultātes profesors.
"Ar nepacietību esam sagaidījuši profesores Laimas Geikinas meistarīgo monogrāfiju par reliģijas izglītību Latvijā. Šis svarīgais darbs nostāda reliģijas mācīšanu plašā kultūrvēsturiskā un teoloģiskā kontekstā un attīsta patstāvīgu tēzi par reliģisko izglītību vispār un par reliģijas mācību uzdevumiem konkrēti Latvijā. Geikina apvieno teoloģes un pedagoģes profesionālos pienākumus, tāpēc Latvijā viņa ir vienīgā, kas var visiem interesentiem šos jautājumus zinoši skaidrot. Darbs būs svarīgs palīgs arī tiem, kas mūsu valstī lemj par mācību programmām un audzināšanu," uzskata Juris Cālītis, Latvijas Universitātes Teoloģijas fakultātes docents.