Koncertā skanēs amerikāņu komponista Skota Makalistera (Scott McAllister, 1969) 2012. gadā sacerētais skaņdarbs Merkūrijs uz Mēness, kā arī Ludviga van Bēthovena Mēnesnīcas sonāte. Koncerta ievadvārdus teiks muzikologs un mūzikas žurnālists Orests Silabriedis. Skaņu režiju pārvaldīs Varis Kurmiņš, bet gaismu spēli radīs pieredzējušais mākslinieks Jānis Sniķers.
Konceptsimfonija Merkūrijs uz Mēness pirmatskaņojumu Latvijā piedzīvojis Pavasara festivāla WINDSTREAM Atklāšanas koncertā 2016. gada martā. Šis koncerts tika nominēts augstākajam apbalvojumam Latvijas valsts mūzikā – Lielajai mūzikas balvai 2016 un saņēma Publikas simpātijas balvu, ko nosaka ar portāla delfi.lv rīkotu balsojumu.
Amerikāņu komponists Skots Makalisters ir daudzu pasūtījumdarbu autors, kurš saņēmis vairākus apbalvojumus gan Amerikas Savienotajās Valstīts, gan Eiropā un Āzijā. Viņš ir kompozīcijas pasniedzējs Beilora universitātē. Skota Makalistera mūzikas ieraksti pieejami Summit Records, Naxos, ITunes un Centaur, kā arī atrodami Lydmusic.com. Viņa darbi atskaņoti Aspenas, Chautauqua un Prāgas/Amerikas institūta vasaras festivālos un citviet. Rīgā, Pavasara festivālā WINDSTREAM 2015. gada programmā tika iekļauts skaņdarbs Freebirds, kura atskaņojums tika nominēts laikraksta Diena Gada balvai kultūrā.
Darbu Merkūrijs uz Mēness Skots Makalisters nodēvējis par konceptsimfoniju. Autors ir teicis: “Šajā kompozīcijā centrālais simbols ir Merkūrijs, kurš stāv uz Mēness un bezpalīdzīgi noraugās uz Zemi, kā cilvēce, baiļu un naida pārņemta, sevi iznīcina. Tomēr ar manis radītiem tekstuāliem un muzikāliem piemēriem, vedinu meklēt ceļu no bailēm un naida uz gaismu, izpratni un dialogu.”
Skaņdarba Merkūrijs uz Mēness mūzikā atrodami dažādi izteiksmes veidi, ietverot baroka laika mūziku, klasisko roku un artroku, kā arī iespējams saklausīt pavisam jaunas mūzikas atskaņošanas tehnikas. Darba centrālais vadmotīvs ir no grupas Pink Floyd albuma Dark Side of the Moon, savukārt vēstnesis – Merkūrijs – aizgūts no leģendārās grupas Queen spožā solista Fredija Merkūrija dzīves. Skaņdarbs sastāv no vairākām daļām – Prelūdija, Cenzēts, Kā viņi mani dēvē, Homofobija, B. kundze u.c., kas skar būtiskas mūsdienu sabiedrības problēmas, kā dažādas reliģiskās pārliecības, attieksmi pret homoseksuālismu, zināšanu trūkuma radītās bailes, vientulību vecumdienās un citas.