Vairākas studijas darbojas jau teju 50 gadus un tām ir tradīcija gada nogalē veidot kopīgu izstādi, kurā apskatāmi jaunākie studijās tapušie darbi.
Šī gada izstādes veidotājs ir keramikas studijas Ceplis jaunais vadītājs Elvijs Krevics, kurš par izstādi saka, ka katrs tīrums ir sākums.
Katra no tautas lietišķās mākslas studijām Rīgas Kultūras centrā Iļģuciems tiešā vai netiešā veidā ir saistīta ar tīrumu. Tīrumā ganās aitas, kuru vilnu amata lietpratēji pārvērš vilnas dzijā, ko vēlāk izadīt zeķēs, šallēs, cimdos un džemperos. To pašu dziju audēji ieauž rakstainos lakatos, jostās un segās. Tīrumā aug arī lini, kurus vēlāk pārstrādātā formā audējas un citas rokdarbnieces izmanto apģērba, dvieļu un galdautu radīšanā. Tīrums ir vieta, kur tikt pie podnieku izejmateriāla, kura malās meliorācija aizaug ar kārkliem, ko savukārt pinēji izmanto savam darbam, radot lielākus un mazākus, gaišākus un tumšākus grozus un cibiņas. Tīrumi mēdz būt arī applūduši, kas ļauj meldru pinējiem atrast labu materiālu darbam un visbeidzot, ikvienu tīrumu zemniekam vajag arī apstrādāt un tur jau neiztikt bez kalēja roku darba augļiem.
Tēlotājmākslas piekritējiem nebūs sveša arī ainavu glezniecība, ko dažos šī gada darbos atklāj glezniecības studijas dalībnieki. Mākslinieki ļoti bieži dodas plenēros, pie dabas, kur uz audekla viņi var iemūžināt tīruma skaistumu dažādās gadalaikos un laikapstākļos.
Rīgas Kultūras centra Iļģuciems 2023. gada kopizstāde Tīrums parāda šo seno tautas arodu un prasmju saglabāšanas tradīcijas. Izstādē apkopoti tautas lietišķās māklsas darbi, kas ir tapuši gada garumā un ļauj sajust meistaru mūsdienīgo pieeju šiem senajiem arodiem.
Radīt traukus, aust, adīt, pīt ar klūgām vai meldriem, izkalt priekšmetus no dzelzs, tās visas ir senas prasmes, bet mūsdienu vidē un ar dizaina pieskārienu viss kļūst pielāgots pašreizējā laikmeta vajadzībām.
Ja zemnieks var teikt, ka no tīruma raža nonāk uz galda, tad mēs varam teikt, ka no tīruma raža nonāk katrā mājsaimniecībā, kur tā atrod savu pielietojumu.