Normunds Naumanis: "Rezumējot šī gada Oskaru ražu, jāatzīst, ka tendence gremdēties kinovēsturē un pagātnē vispār ir Akadēmijas firmas zīme – šī gada Oskaru līderi gremdējas un pārtiek no nostaļģijas - gan Martina Skorsēzes Hugo (5 balvas), gan Mišela Hazanāviča Mākslinieks (5 balvas) ir stāsti par kinematogrāfa vēsturi, arī nominētās 7 dienas un naktis ar Merilinu, Pusnakts Parīzē (Oskars labākajam scenārijam – man vienmēr prieks par balvu Vudijam!), Dzelzs lēdija, Kara zirgs – tās ir refleksijas par pagātnes notikumiem, vēsturiskiem personāžiem, nevis aktuālais kino."
Dita Rietuma: "Tiem, kuri sekoja Oskaru konjunktūrai un visām iepriekšējām Mākslinieka balvām, šīs filmas pieci Oskari lielu pārsteigumu neizraisīja. Akadēmijai patīk eksotika – fakts, ka galvenos Oskarus iegūst neamerikāņu filma ir unikāls, līdzīga precedenta ASV 84 gadu balvu piešķiršanas vēsturē nav. Vai Mākslinieka mākslinieciskais potenciāls atbilst tā rekordu dižumam? Nē, protams. Tā ir un paliek simpātiska postmoderna rotaļa, kuru sensācijas statusā ir pārvērtis šīs filmas ietekmīgais lobētājs ASV, tās izplatītājs, cilvēks, kurš ar Mākslinieku nēsājas jau kopš tās pirmizrādes pērn Kannu kinofestivālā, Hārvijs Veinsteins. (Starp citu, Kannās Mākslinieks manāmi nobāla citas filmas – galvenās balvas ieguvēja Terensa Malika Dzīvības koka priekšā, kurš Oskaru ceremonijā tika totāli ignorēts.)"
84. gadskārtējā Kinoakadēmijas Oskars balvā pārliecinoši triumfēja filma Mākslinieks (The Artist), iegūstot Oskaru kategorijās Labākā filma, Labākais aktieris (Žans Dižardēns) un Labākais režisors (Mišels Hazanavičs).