Kanādas režisora Atoma Egojana vadītajai īsfilmu žūrijai tiks demonstrēta īsfilmu programma. To, protams, ievadīs svinīgais Kannu "sarkano trepju" rituāls, fotogrāfu un kameru fiksēta filmu autoru defilēšana pirms seansa, pēc, kura klusībā ilgojas katra filmdara sirds – vienalga, vai viņš ir mazas Eiropas filmas autors vai pārstāv multimiljonu biznesu. Lūk, Kannu festivāla mitoloģijas spēks...
Filmu Norīt krupi
studija
Rija, kurā filma ir producēta, paralēli piedāvā arī Kannu
festivāla kinotirgū. Interese par filmu ir liela, jau zināms, ka
latviešu animācijas īsfilma tiks izrādīta Francijas kinoteātros,
kas uzskatāms par izcilu sasniegumu. Īpašs prieks filmas veidotājiem
ir par sadarbības piedāvājumu, ko izteikusi viena no ietekmīgākajām
digitālajām izrādīšanas platformām pasaulē, kas patlaban ļauj
lejuplādēt mūziku, un drīzumā - arī animācijas filmas. Šie nav
vienīgie kontraktu piedāvājumi, ko saņēmusi studija Rija,
taču tie tiks parakstīti jau pēc festivāla beigām.
Lietišķie biznesa piedāvājumu
jau ir pavisam reāls, "taustāms" latviešu animācijas panākums,
kuru nodrošina publicitātes spēks, ko filma iegūst no statusa –
iekļauts Kannu kinofestivāla oficiālajā konkursa programmā.
Salīdzinot ar pērnā
gada Kannu kinofestivāla īsfilmu konkursa izlasi, kura startēja Lailas
Pakalniņa spēles īsfilma Klusums, šā gada piedāvājums
nav tik viendabīgs un spēcīgs, tomēr latviešu animācijai Norīt
krupi ir vismaz divi ļoti spēcīgi konkurenti – Čīlē tapusi
spēles īfilma Blocks/Kvartāli un Francijā tapusī
animācijas filma Rejošā sala. Kā tas viss beigsies – zināsim
vēlu svētdienas vakarā, kad tiks pasniegtas Kannu kinofestivāla
balvas - Zelta palmas zari.
Šajās dienās Norīt krupi
režisors Jurģis Krāsons kopā ar filmas scenāriju autoru Ivo Briedi
uzturas Kannu festivālā, ar baudu apmeklē oficiālās pieņemšanas,
kā arī sniedz intervijas ārzemju presei.
(Par festivāla konkursa programmas izskaņu lasiet rīt Dienā, kā arī žurnālā SestDiena)