Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

air baltic - mūsdienu politekonomiska sāga. Trešā daļa.

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
murks
m
Hm, nejauši pamanīju trešo daļu un ar interesi izlasīju visas. Stils patīkams, jautājumi vietā. T.s. nacionālā aviokompānija ir arī mūsu (darbinieki relatīvi daudz izmanto aviosatiksmi jau gadus 15) sāpe – gadu gaitā konkurence krītas, sekojoši izvēles iespējas samazinās, aktuālākie reisi darbdienu rītos triecientempā tiek nodoti tikai airbaltic, nemaz nerunājot par šis kompānijas ārprāta cenām, neesošo servisu, aroganto apkalpojošo personālu, klaju klientu krāpšanu ne tikai savā mājas lapā, utt., u.tml. Nacionālā jau gadiem ir mūsu visu visvisnemīlētākā kompānija, cik iespējams, izvairāmies to lietot, bet, diemžēl, piespiež. Teikšu, ka katrs, kas kaut mazliet izmantojis citu aviokompāniju pakalpojumus un var salīdzināt, nonāk šokā no airbaltic biznesa modeļa darbībā, nemaz jau nerunājot par mūsu ārvalstu kolēģiem – tie ir vnk ārprātā no cenas neatbilstības pakalpojumu klāstam un kvalitātei. Tā bija lirika, neņemiet ļaunā, - bezpalīdzība tracina. Jā, un kas tālāk? Kādi ir mehānismi, kas reāli var piespiest SM, prokuratūras vai citas (valsts? Ietekmīgas, ja tādas ir?) amatpersonas: - vērtēt zaudējumu iemeslus, meklēt nekompetentos vainīgos (vadības un padomes locekļu materiālā atbildība, manuprāt, ir definēta) - mēģināt ne tikai abstrakti izvērtēt, bla bla bla, pakratīt pirkstu, bet gan piedzīt zaudējumus, padzīt no amatiem - pārstāt skatīties mutē Šleseram un Flikam, pateicībā pieņemt viņu mahinācijas, beidzot atklāti pateikt, ka visas ar Šleseru saistītās aktivitātes nesušas valstij tikai un vienīgi zaudējumus Konkurences padomes cīņu gadu garumā jau redzējām, ok, rezultāts ir, bet tik niecīgs, ka pat pieminēt nav vērts. Gaidīt kārtējās vēlēšanas, kad varētu mainīt spēku samēru Saeimā? Cerēt, ka tautas saprāts modīsies? Ilgi un varbūtība niecīga. Cerēt, ka nelieši apdomāsies? Naivi. Vispār „cerēt” ir reti pasīvs, demoralizējošs , slābanumu uzdzenošs vārds. Īpaši krīzes un totāla valdības gļēvuma / mīkstuma / vājuma laikā, totāla TP diktāta laikā. Tātad, ko CITU darīt? Ko tieši varētu darīt jau tagad, izņemot skaistu rakstu sacerēšanu? Kas ( juristi / partijas ) var ierosināt procesus, izmeklēšanas, darbības, kurām būtu taustāmi rezultāti?
tūrists
t
Man patika tā vieta par raķeti, kurai nav atpakaļgaitas, un, kad beidzas degviela ...
Zandis Klebais
Z
Labvakar, Novērotāj! Rakstiņi nav ne "pret", ne "par" Fliku, es tikai gribu saprast valsts nostāju aviobiznesā. Ceru, ka Jūs man palīdzēsiet! Cieņā, Autors
Zandis Klebais
Z
Paldies, Juri, kompetenta diskusija ir manu "rakstiņu" mērķis! Tad jau iznāk, ka valsts līdzdalība nav obligāta un ka Latvijas pilsonis var būt 100% airBaltic īpašnieks un tas netraucē kompānijai būt par nacionālo pārvadātāju? Cieņā, Autors
juris
j
Es varu autoram atbildēt par lidojumu tiesībām uz NVS - diemžēl ar 1 akciju 1 lata vērtībā nepietiks. Saskaņā ar Čikāgas konvenciju, lai aviokompāniju nozīmētu par nacionālo pārvadātāju uz NVS un citām valstīm, kur nedarbojas ES atvērto debesu princips, piemēram, Turciju, vajag lai valstij būtu effective ownership and effective control (abi kopā). T.i. valstij ir jākontrolē balsstiesīgo akciju vairākums un jābūt tiesībām iecelt uzņēmuma vadību. "valsts" vietā var būt valsts uzņēmums vai attiecīgās valsts pilsoņa uzņēmums. Igaunijā, piemēram, valsti šajā nozīmē pārstāv (33%) arī privāts investīciju fonds, kuram naudu laiku pa laikam aizdod SAS.
noverotajs
n
Pirmas 2 sagas dalas bija pret Fliku. Sii 3 dala slavina un liela Fliku. Kas noticis ar autoru?
njā
n
jautājums par zaļo takšu reklāmām ir āķīgs, bet gan jau vīri ir mācīti un ir sakārtojuši godīgu samaksu Air Baltic, lai nevarētu ierosināt pārkāpumus. Bet tad varētu ieteikt arī citām takšu kompānijām noskaidrot, cik maksā šis pakalpojums un iepirkt to. Ja nē, tad tiesvedība, ne?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja