Antoņina Paškēviča izglītību ieguvusi Krievijā, Piemaskavā, Abramcevo Mākslas un rūpniecības skolā, kurai ir ļoti senas un izkoptas mākslinieciskās izglītības tradīcijas. Nupat kā šī skola, tagad jau krievu gleznotāja V.M.Vasņecova vārdā nosauktā mākslas un amatniecības koledža, nosvinējusi savu 120 pastāvēšanas gadadienu. Apguvusi tur keramikas darināšanas un apgleznošanas prasmes, Antoņina Paškēviča mācības turpināja Maskavas Tehnoloģiskā institūta Tēlniecības nodaļā. Vēlāk, jau dzīvodama Rīgā, viņa ilgus gadus strādājusi par mākslinieci Rīgas Porcelāna rūpnīcas Mākslinieciskajā laboratorijā, izstrādājot dekoru metus, vāzes un sīkplastiku, kā arī individuālajā radošajā darbā īstenojusi savas ieceres porcelānā.“Antoņinas Paškēvičas darināto porcelāna apgleznojumu pamatā izmantoti sengrieķu un ēģiptiešu mīti, bet, ieskatoties dziļāk, tā nav tikai Senās Grieķijas Olimpa un Senās Ēģiptes dievu, mūsu šodienas skatījumā, neizprotamā un netveramā dzīve, drīzāk zemtekstā, atklājot slāni pa slānim, tos uztveram kā mūsu dzīves atspoguļojumu, kas ietver visas kaislības – mīlestību, viltu, nodevību, greizsirdību, skumjas, vīrišķību un drosmi. Tās ir cilvēciskās emocijas, kas izpaužas sižetos par dzīvību un nāvi, arī par bērna nākšanu pasaulē, mātes mīlestību un rūpēm.Visi Antoņinas Paškēvičas darbos sastopamie sižeti balstīti uz mākslinieces vispusīgajām kultūrvēstures zināšanām un aizraušanos ar mītu pasauli. Māksliniece mums stāsta leģendas par sengrieķu vareno jūras dievu Poseidonu, skaistuli Afrodīti, Orfeja un Eiridīkes nelaimīgo mīlestību, Tēseju un Ariadni, medību un mēness dievieti Artemīdu, Olimpa dievu ziņnesi, ceļotāju un komercijas aizgādni Hermeju un vēl jo daudziem citiem Olimpa varenajiem. Turklāt meistares darbos atklājas bagātīgs semiotisko zīmju un simbolu klāsts, kas darbojas visdažādākajos kontekstos. Ēģiptei veltītajos porcelāna darbos parādās kobra – Ēģiptes Saules dieva Ra ugunīgā acs un sargs, valdnieku simbols, leģendārais Benu putns jeb fenikss un Saules dieva dvēseles simbols, kura kliedziens izziņoja pasaules radīšanu, vērsis, kas kā dažādu nozīmju simbols pazīstams daudzām pasaules kultūrām un atspoguļots daudzos mītos.Grieķu mītiem veltītie grafiskie zīmējumi uz porcelāna lielākoties darināti baltās, melnās un zelta krāsas salikumos, tie ielogoti segmentos vai platās joslās uz klasiskām grieķu amforu formām ar izmainītiem osu izliekumiem, kā arī to izvietojumu dažādos augstumos. Gleznojumus ietver grieķu meandra un citu dekoratīvu ornamentu josliņas. Izmantotas virsglazūras un sarežģītā zemglazūras apgleznojuma tehnikas. Zelts un lustra akcentē apgleznojumu dekorativitāti,” A.Paškēvičas darbus raksturo I.Ļaviņa.Darbos parādās arī Bībeles sižeti. Kā norādīja I.Ļaviņa, māksliniece Antoņina Paškēviča veidojusi dekoratīvu porcelāna plākšņu apgleznojumus košās krāsās, moderni risinātas lakonisku, ģeometrisku formu servīzes un tēlniecības darbus. Savulaik māksliniece darbojusies arī koktēlniecībā un medaļu mākslā, izmantojot bronzu un porcelānu.
Atklās porcelāna mākslinieces A.Paškēvičas personālizstādi
No 12. februāra līdz 6. martam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā (Skārņu ielā 10/20, Rīgā) būs apskatāma Antoņinas Paškēvičas personālizstāde „Porcelāns”. Atzīmējot mākslinieces jubileju, personālizstāde aptver viņas radošo veikumu laika posmā no 1978.gada līdz šodienai, pavēstīja izstādes kuratore Dace Ļaviņa.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.