Kapūra izteiksmes veida būtiskie lielumi vienmēr bijis objektu gigantiskais apjoms un vienkāršība, un arī Berlīnē redzamais "Memory" vairāk pārsteidz ar izmēru nekā ar svaru. Muzeja apmeklētājiem nav iespējas skatīt šo „nesprāgušo kara bumbu" tai ierastajā veidā, kādā esam pieraduši aplūkot skulptūras - šoreiz nepastāv iespēja ieraudzīt mākslas darbu kā vienotu veselumu. Aniss Kapūrs rada iespēju no dažādiem skatpunktiem skatīt objekta trīs atšķirīgas „ sejas" (viena no tām sniedz iespēju ielūkoties darba iekšējā interjerā), un pēc tam mūsu iztēle tiek nodarbināta, lai uzburtu kopējo ainu, šo darbu kā atsevišķu vienību, kuru realitātē tā arī neesam redzējuši. Kapūra māksla vienmēr aktivizējusi vēlmi domāt par telpas un mākslas darba unikālajām un teju neatkārtojamajām attiecībām un par skatītāja attiecībām ar abiem šiem lielumiem.
Vairāk informācijas: www.deutsche-guggenheim-berlin.de
Raksts tapis sadarbībā ar: ANOTHERTRAVELGUIDE.COM