Kardinālam steidz iebilst gan homoseksuāļu tiesību aizstāvji tepat Latvijā, gan arī ārvalstīs. Arī es iebilstu pret veidu kādā kardināls vēršas pret homoseksuāļiem, tomēr, man ir arī nopietni iebildumi pret pretējā viedokļa pasniegšanu.
Diena.lv kā oponējošu viedokli kardināla izteiktajam ir publicējusi kādas Diānas Fišeres, kas esot Metropolitēna baznīcu kopienas bīskape, atklātu vēstuli. Protams, bīskape Fišere iebilst pret kardināla izteikumiem un iestājas par geju un lezbiešu tiesībām un to nu viņai nevar pārmest. Tomēr man radās sajūta, ka šis iepriekš nedzirdētās baznīcas, nezināmās bīskapes viedoklis tiek pasniegts kā autoratīvas baznīcas pretējs viedoklis kardināla teiktajam. Man gan šķiet, ka diena.lv piedāvātā īsā „bīskapes“ Fišeres dzīvesgājuma apcere nesniedz skaidru priekštatu, kas šī „bīskape“ un ko viņa īsti pārstāv.
Kas ir šī „baznīca,“ kuru pārsāv „bīskape“ Fišere? Metropolitēna baznīcu kopiena ir draudžu savienība (ne baznīca), kas apvieno vien vairāk nekā 200 draudžu (23 valstīs). Šīs reliģiskās organizācijas viens no pamatmērķiem ir darbs ar homoseksuāļiem un homoseksuāļu kopienām un pati organizācijas attieksme seksualitāti skarošos teoloģiskajos jautājumos tiek raksturota kā liberāla. Metropolitēna baznīcu kopiena ir neliela draudžu savienība, kuras pamatauditorija ir seksuālās minoritātes un pati „bīskape“ Diāna Fišere arī ir aktīva seksuālo minoritāšu tiesību aizstāve.
Neviens nevar aizliegt šai „baznīcu kopienai“ izteikt savu viedokli, iebilstot pret klaji homofobiskiem izteikumiem, tomēr, šajā brīdī kā pretviedoklis būtu vajadzīgs kādas baznīcas vai teologa viedoklis, kurš nav klaji angažēts geju un lezbiešu tiesību aizstāvis. Godīgi sakot, es esmu noguris no visa veida abu pušu ekstrēmistu viedokļiem gan praida, gan homoseksualitātes jautājumos.
P.S. Arī ieraugot vārdu „bīskape“ pie Fišeres kundzes vēstules es novīspnāju un nodomāju—laikam tagad katrs var uztaisīt savu „baznīcu“ un sevi nodēvēt par „bīskapu“.