Jo tieši tāda ir sākotnējā reakcija visiem, kam Jānis Grodums pirmkārt saistās ar Līviem, ar Dzimto valodu, Bailēm par ziņģi. Tomēr izstāde fascinē. Lielizmēra fotogrāfijas uz alumīnija plāksnēm (dārgs, ļoti dārgs vaļasprieks – atzīst profesionāļi) nenoliedzami var saukt par mākslu. Tas, kas pievelk, ir fotogrāfa skatījums – it kā uz lietām viņš skatītos ar kādu «iekšējo aci», lietu daba parādās pārsteidzoši emocionāli bagāta. Un katra fotogrāfija ir fragments no mūziķa dzīves, iespējams, tādas, kā to izjuta tikai viņš pats. Par izstādes reprezentācijas bildi izvēlēta Beer Planet, kurai par «modeli» kalpojusi alus glāze no putna lidojuma. Melnsarkani zeltainā bilde – tāds kā gaismas tunelis ar liesmojošu apli – atgādina nostāstus par robežu starp dzīvību un nāvi, saku māksliniekam. «Būsit uzminējusi...Es to tuneli esmu daudz reižu redzējis...» atzīstas Jānis Grodums. Un ceļš no glāzes līdz tunelim nemaz neesot tik garš.
Bilde, kas nosaukta par Karameli, patiesībā ir ziepes. Skaistas, dzirkstošas, putainas ziepes. «Visu savu dzīvi esmu bijis ziepēs. Bet kaut kā taču jādzīvo ir,» filozofiski nosaka autors. Izstāde, visticamāk, nebūtu tapusi, ja ne Groduma simbioze ar Elitu Patmalnieci. Viņa pieķemmē pašu bilžu autoru pirms publiskās uzstāšanās, un droši vien arī pieķemmētie bilžu nosaukumi ne bez viņas tapuši. Gan mūza, gan lieldraugs. «Viņš mazāk spēlē, tad lai dara kaut ko citu,» smaida māksliniece. Radošam cilvēkam nekad nav miera? «Protams, citādi jau atliek tik vien kā iet uz tualeti,» Grodums nav zaudējis savu slaveno melnā humora izjūtu. Viņš atzīstas, ka izmanto tādas datorprogrammas sevis izteikšanai, kādas citi neizmantojot. «Nu ja, tu jau esi programmētājs,» Elitas Patmalnieces balsī ir gan humors, gan cieņa.
«Viņam ir visnotaļ māksliniecisks skats uz dzīvi,» Groduma darbus vērtē mākslinieks, profesors Aldis Kļaviņš. Lai gan sākumā profesors juties pārsteigts, pat šaubījies, vai «tas ir tas pats Grodums», būtībā mūziķa pievēršanās vizuālai mākslai esot normāla parādība, jo mūziķim, aktierim skata slīdējums pār lietām esot tāds, kas ļauj pamanīt to, kur citiem skatiens neaizķeras. Ak, jā – fotografē Jānis Grodums ar Panasonic fotoaparātu, kas esot «gandrīz Leica», jo vienīgā starpība esot cenā. Groduma bildes maksā kā Panasonic, bet arī ir «gandrīz Leica».