Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Kā pasargāt Vecrīgu no pārmērīgas auto satiksmes?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Aija
A
Ex 02.12.2008 20:40: "Stāvvietas pie Jēkaba kazarmām ir,pie skābbarības torņa daudzstāvenes ir.aiz stokmana ari,kur problēmas?Nemaz tik pārbāztas nav un tikai tiem kas dzīvo pietiktu ar galiem,bet pārējie lai liek kur grib.Gribi dzīvot ekskluzīvā vietā,pieņem noteikumus kādi ir,ne,tinies." Ļoti interesants viedoklis... man gan gribētos redzēt šo cilvēku ar diviem bērniem (5 gad. un 1 gad.) un 2 iepirkumu tīkliņiem rokās ejam cauri visai Vecrīgai... lai nokļūtu mājās. Var redzēt, ka cilvēks nevar vai negrib saprast... es Vecrīgā dzīvoju jau 20 gadus, un šis dzīvoklis ir vienīgais, kas man pieder... kāpēc man būtu kaut kur "jātinas"? Un kāpēc jāsamierinās ar šādu diskrimināciju?
maritis
m
Pie iebrauktuvēm Vecrīgā jānovieto ceļazīme Stāvēt aizliegts zona,vienlaicīgi ar tiem pašiem puķu podiem jāpadara tranzīts caur Vecrīgu neiespējams.
Slēgt
S
Viennozīmīgi un bez izņēmumiem.
fix
f
Satiksme vecriigaa ir jaaaizliedz pilniibaa, iebraukt tik apgaades masiinaam nakts stundaas.
Kārlis Streips
K
AIZLIEGT AUTOSATIKSMI PAVISAM, izņemot stundu no rīta produktu pievešanai un stundu pievakarē atkritumu aizvešanai. Un viss. Kaut kur Vecrīgas malā uzcelt lielu garāžu tiem, kuri Vecrīgā dzīvo un ļaut viņiem (bet tikai viņiem) tur auto novietot bez maksas. Visi pārējie, tajā skaitā izlepušie ministriju, Saeimas u.c. instanču ļautiņi, var mierīgi kātot kājām. Dažam labam tas palīdzēs nomest lieko svaru no rumpja, visi varēs paelpot svaigu gaisu, kurš būs svaigs tāpēc, ka mašīnu Vecrīgā nav, un dzīve tur būs daudz labāka. Rīgas Domes ķimerēšanās ar šo situāciju nudien ir neizprotama. Vai tiešām neviens domnieks nekad nav bijis Vecrīgā un redzējis, kā idioti triec pa Doma laukumu un šaurajām ieliņām ar 40, 50 un 60 k/h? Vai nevienam no viņiem nav ienācis prātā, ka piecus metrus platā ielā ir idiotisms ļaut ielas malā atstāt mašīnu? Vai neviens no viņiem nav pamanījis, ka daudzviet Vecrīgā ļaudis ir spiesti iet pa braucamo daļu, jo abās pusēs ir atstātas mašīnas? Viens no pietiekami daudzajiem murgiem Rīgā, bet viens, kuru tomēr būtu salīdzinoši viegli atisināt.
x
x
kapec tur jaiebrauc? varbut kaut kur varetu ari paredzet vietu, kur iet? kategorijas jau rindo... vel specialos pensionarus ierakstisim:))
slota
s
Atļaut braukt tikai piegādes transportam. Un valsts Prezidentam. vecrīgai ir jābūt īpašai zonai ar īpašu braukt lieguma statusu.
ieva
i
Pensionāri nav nekāds kritērijs. Ir jārūpējas par tiem, kam grūti pārvietoties. Piemēram, mammītei ar sīci ir grūti kaut vai tāpēc, ka tas sīcis spītējas. Svaigi operētam slimniekam vajag atpūsties, nevis vilkties ar savām paunām uz dzīvokli. Arī invalīdiem būtu jāļauj braukt ar mašīnu. Savukārt pārējie lai skrien kājām, bet preču piegādātāji brauc vēlu vakarā vai agri no rīta (ļoti vēlu vai ļoti agri).
ieva
i
Es nebraucu, jo viņš, šķiet, ir no tiem, par kuriem krievi saka, ka tādam kaut ar mietu pa galvu. Arī Vecrīgā es nedzīvoju. Un mašīnas man nav. VIENKĀRŠI MĒNESI PIRMS pieņemot lēmumu, ka statuss netiks pagarināts, viss tiek padarīts tikai vēl sliktāks.
Arturs
A
Bez iedzīvotājiem Vecrīga kļūs par "tukšu" izklaides un biznesa centru, kam trūks vēsturiskais pamats savai vitalitātei un esamībai, proti, iedzīvotāji, kas mīt vēsturiskās celtnēs. Jānodrošina iespēju iedzīvotājiem vienu savu auto novietot bezmaksas. Kā citādi pensionāri vai ģimene ar bērniem piekļus pie sava dzīvokļa? Jarezervē pāris vietas iedzīvotāju piebraukšanai pie savas ēkas. Biznesa, valsts iestāžu un realu iedzīvotaju mijiedarbība piesķir Vecrīgas to raksturu, kas patur to dzīvu i dienā i vakarā.
zet >> ieva
z
Ko brauc virsū Zalānam! 12 gadus bez pamata speciālais statuss tika pagarināts! Ja kādu laiku, kamēr RD (nevis Zalāns) sakārtos Vecrīgas administrēšanu, Tev būs problēmas, tad tā būs RD vaina. Un tavas problēmas būs stipri samērīgas: vai nu tīri finansiālas, vai nekādas. Bērnu bez maksas līdz mājām varēsi aizvest arī esot maksas stāvvietām. Tiesa, ja nebūs sava pagalma, tad, tāpat kā visiem kuriem nav sava pagalma, bez maksas ilgstošu stāvvietu nedabūsi. Un, ja iebrauksi izlaist bērnu no Centra puses, uz krastmalu pa taisno ārā neizbrauksi, pat ja nākamais pieturpunkts būs paredzēts Pārdaugavā. Un tajā nav nekā nepareiza.
Ieva
I
Vēl varētu padomāt par mammām, kas ved bērnus līdz gadiem trim, kā arī par slimniekiem, kas ir tik tikko kā izrakstīti no slimnīcas. Savukārt RD deputāti, protams, lai brauc ar līkumu. Taču to visu vajadzēja darīt savlaicīgi. Un, lai arī kas bija vainīgs, Zalānam tomēr vajadzēja statusu pagarināt, lai būtu laiks veikt pārmaiņas.
astrida
a
Pa Vecrīgu pārvietojas tikai ar kājām vai bēnu un invalīdu ratiņiem. Preču piegāde konkrēti noteiktā laikā, kad pilsēta vēl nav pamodusies.Vecīgas iedzīvotāju auto tiek novietoti ārpusē stāvvietā. Sajūta ir kā skaistā sapnī jo nekas tevi - gājēju, sapņotāju ... neapdraud. Tu pēkšņi jūties kā īstas eiropeiskas pilsētas iedzīvotājs vai apmeklētājs. Pie Parīzes Dievmātes katedrāles vai uz Kārļa tilta nav iespējams aizķerties aiz auto /stāvoša vai braucoša/
zet
z
Un par ideju "nebraukt a/m vispār": Visi gudri par to, ka a/m VR nevajag, atskaitot (katram gudriniekam savu) izņēmumu. Izņēmumi ir standarta un daudz - veikali un iestādes bez piegādēm eksistēt nevar, mēbeles reizēm jāpieved, atkritumi jāizved, ugunsdzēsējiem/policistiem jāvar piekļūt, reizēm arī kāds, kuram grūti pārvietoties tieši pie durvīm jāpieved. Droši vien nebūtu slikti, ja ārzemju viesis nokļūtu tieši pie visnīcas durvīm, nevis saņemtu norādes, ka "tur kaut kut ir viesnīca". Maksas stāvvietas pieļauj minūtes 5 stāvēt bez maksas, vajadzības gadījumā pa retam var samaksāt arī latiņu, piemēram, mēbeļu izkrāmēšanai. Tā ka maksas stāvvietas + iespēja pa VR pārvietoties a/m atrisina īslaicīgas iebraukšanas un pārvietošanās nepieciešamības problēmu - ja patiešām vajag, tad var pastāvēt, kaut arī tas kabatu stipri atslogo un neļaus stāvēt bez vajadzības. Ja no maksas nebūs atbrīvots neviens, stāvēšanas maksas apmērs atkal kļūs par instrumentu, kurš ļaus pēc patikas regulēt a/m skaitu VR. Tiesa, paliks viena problēma - meklējošais transports. Riņķot būs lētāk, nekā stāvēt. Bet, ja reiz citur maksas stāvvietu sistēma ir nostrādājusi, kāpēc lai Rīgā būtu savādāk? Varbūt būs pāris mēneši ar zināmu haosu, kamēr tauta apradīs. Ja Zalānam būs mugurkauls, krīzi pārcietīs un būs beidzot no automašīnām brīva VR!
zet
z
Nemaz tādi idioti RD nesēž. Ja arī paši neorientējas, tad viņiem prāta pietiek paprasīt citiem un papētīt svešu pieredzi . Ļoti labi kungi RD zina, ko darīt, bet līdz pēdējam viņi turējās pie speciālās zonas, jo vienīgi tā ļāva iekasēt uz dažādu kontroles sistēmu instalācijas/uzturēšanas rēķina. Ticiet, tagad, kad krāniņš ir aizgriezts, atgriešanās pie a/m pārslogotas Vecrīgas iespājama tikai proporcionāli cerībām atjaunot zonu. Tā vārdā RD varētu kādu laiku provocēt haosu Vecrīgā. Bet citādi - jau tagad viss ir pareizi. 1. Tranzīts. Statistika liecina, ka tranzītam VR izmanto daži procenti no kopējas plūsmas. Problēma nebūtiska. Bija atrisināma arī zonas ietvaros un pat tika atrisināta - barjera ar viedkarti kādu laiku (5 min) nevēras VR otrā pusē vaļā, ja iebraukts bija citā VR daļā. Kārtība pēc ieteicoša rakstura rekomendācijas tika atcelta 3 dienā pēc ieviešanas. Rekomendēja nevis PAREX biezie, bet kāds no mūsu pašu priekšstāvjiem, kurš uz darbu katru rītu brauca tranzītā cauri VR (kas te notiek, tā ka lai tūlīt es varētu braukt!). Šobrīd, publicitātes viļņa virsotnē, var uzliekot aizšķērsojošos puķu podus (kurus varēja uzlikt arī zonas ietvaros!). Puķu podam vienalga kāds čins priekšniekam, kurš nevar braukt tranzītā. 2. Maksas stāvvietas. Vispirms, pēc jaungada VR iemītnieki vairs nebūs priviliģēta stāvoklī, salīdzinājumā ar pārējiem Rīgas iedzīvotājiem, kuriem pat guļamrajonos nav kur pa nakti zem logiem visiem novietot auto un tie tiek turēti maksas stāvvietās. Vai nebūs privelēģijas salīdzinājumā ar centra iedzīvotājiem, kuri dabū uz atvieglotiem noteikumiem iedzīvotāju kartes, lai KVARTĀLA ROBEŽĀS (nevis visā VR) pa nakti varētu turēt a/m cik grib. Caurbraukt VR vairs nevarēs, maksas stāvvietas būs maz un dārgas, bezmaksas stāvvietu nebūs. Būs zudusi jēga iebraukt VR. Ja līdz šim pietika dabūt viedkarti un pēc tam bez maksas ganīties VR, tad tagad bezmaksas ganīšanās vairs nebūs iespējama. Ja izbraukt cauri nevar, ilgi stāvēt ļoti dārgi - kāda jēga braukt? Vīnes un Tallinas pieredze liecina, ka šāds risinājums ir efektīvs, lai ko šeit prognozētu dažādi publicisti, kuri ar problēmas niansēm nav pazīstami. Tiesa, Vīnē ieņēmumus no maksas stāvvietām novirzīja daudzstāvu stāvvietu izbūvei vecpilsētas iedzīvotājiem ārpus vecpilsētas....Pasapņosim citreiz.... Problēma - arī šobrīd varētu izmēzt no Vecrīgas a/m, vēršot sankcijas pret nepareizi novietotām a/m. Bet - sodītāji naturāli baidās līmēt plāksterus skaļi bļaujošām amatpersonām. Pēc maksas stāvvietu ieviešanas "plāksteris" taču būs izdevīgāks, nekā maksa par stāvēšanu! Ja vien stāvvietas neorganizēs tā, ka nepareizi novietota mašīna maksās gan "plāksteri", gan stāvēšanas laiku. 3. Preču piegādātāji. Arī šobrīd drīkst ievest preci tikai pēc 18.00. Lai arī šis laiks tiek ignorēts un iebraukšana notiek ar piecīšu palīdzību, statistiski piegādātāji galīgi nav tie, kas slogo VR. Ierosinājums - noteikt sankcijas PREČU SAŅĒMĒJAM, par preču pieņemšanu darba laikā. Jo ne jau piegādātji, bet klienti ir tie, kuri pasaka, ka viņus neinteresē piegādes ārpus darba laika. 4. Maksas paaugstināšana. Pilnīgi bezjēdzīgs pasākums. Pat ja VR vispār neiebrauks tie, kuri par iebraukšanu šobrīd maksā, statistika liecina, ka VR jūtami vispār netiks atslogota. 5. "Slktie" noteikumi par iedzīvotājiem. Pilnīgas muļķības. Noteikumi atbilst speciālās zonas būtībai un idejai. RD vēlētos jau nu gan mainīt noteikumus, lai gan VR atslogotu, gan paši uzvārītos. Labi, ka netiek kropļota likuma ideja un VR atslogošana notiek pareizi pēc būtības, nevis aiz matiem pievilktas "varkas" ietvaros.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja