Neprotu, eminence, spriest, cik Jūs esat ekstrēms, bet Jūs savā iepriekšējā vēstulē rakstījāt, ka es nodarbojoties ar "pretdabisku prostitūcijas veidu". Tā kā ar prostitūciju neesmu nodarbojies nekad un nejūtos arī īpaši pretdabisks (galu galā, eminence, mani tāpat kā Jūs ir radījis Visaugstākais), tad laikam tomēr jāsecina, ka šajā spriedumā Jūs racionāls neesat bijis. Tā ir ļoti liela birste, ar kuru Jūs mālējat, eminence, Jūs trāpāt daudziem un dažādiem cilvēkiem, un ne visi vai pat īpaši daudzi ir "galēji korumpēti seksuālajā sfērā".
Nevaru arī Jums īsti piekrist, ka Romas katoļu baznīca savu priesteru grēkus būtu izmeklējusi īpaši "sekmīgi", kā to apgalvojat Jūs. Jūsu pārstāvētajā baznīcā Amerikā ir vairākas diocēzes, kuras būtībā ir nobankrotējušas tāpēc, ka veiksmīgi tās ir iesūdzējuši cilvēki, kurus kādreiz priesteri ir izmantojuši neķītrām vajadzībām. Te nu gan būtu vērts padomāt par Jūsu minēto frāzi par "galēju korumpētību seksuālajā sfērā", vēl jo vairāk, ja atceramies, ka Jūsu amata brāļi vismaz pēc idejas ievēro celibātu. Noteikti, eminence, Jūs zināt, ka baznīca Amerikā šos ļaudis slēpa ilgus gadus un gadu desmitus, atkārtoti sūtīja no vienas draudzes uz nākamo, un runāt par aktīvu cīņu pret grēku te nudien būtu ... nu, tas tomēr būtu grēks.
Kas attiecas uz tumsonību, ne jau Jūs, eminence, es uzskatu par tumsoņu, Jūs esat sava amata cilvēks ar visu no tā izrietošo. Bet patlaban, godātais, Jūs metaties uz vienu roku ar patiešām ekstrēmiem cilvēkiem, tādiem, kuri nesaskata nekā slikta baznīcas (!) bombardēšanā ar ekskrementiem. Jūs, protams, teiksit, ka Jūs nekad mūžā neesat metis sūdus uz baznīcu, bet dodams šiem ekstrēmistiem savu svētību, ja arī netiešu, Jūs katrā gadījumā labu neko neveicināt.
Nekad mūžā, eminence, neesmu domājis, ka visi kristieši ir tumsonīgi vai homofobiski. Zinu, tā tas nav. Kad Romas katoļu un Vanadziski luterāniskā baznīca veselai grupai sabiedrībā aizcērt vienas durvis, Jūs labi zināt, ka Dievs atver citas. Arī Latvijā ir daudz gaišu un, atļaušos teikt, apgaismotu kristiešu, kuri patiešām saprot to, kas ir rakstīts Jāņa evaņģēlija 3. nodaļā. Man līdz dvēseles dziļumiem ir žēl, kad citi kristieši mēģina apgalvot, ka es neesot kārtīgs kristietis, man neesot tiesību būt kristietim un, būtībā, Dievs mani nemīlot tāpēc, ka esmu gejs. Jūs tā neesat teicis, eminence, bet liekot savas baznīcas svaru aiz histēriskajiem homofobiem, kuri neglīti ālējās pērn un neglīti ālēsies atkal šogad, Jūs tomēr iestājaties pret elementāru cilvēka tiesību ievērošanu. Savukārt Bībelē iebāzta pirksta nopietnību, kurš rāda uz sv. Pāvila tekstiem par vīriešiem, kuri pārguļ ar vīriešiem, es uzskatīšu par pamatotu tikai tad, kad tas pats pirksts norādīs uz to vietu, kur Pestītājs ir nosodījis laulības šķiršanu un rakstīs tikpat niknas vēstules par "galīgu korumpētību" par viņiem. Citādi, baidos, sanāk liekulība.