Ūdenstransports Rīgā vispār ir lieta, kas vienmēr rīdzinieku un tūristu vidū bijusi ļoti populāra, bet diemžēl dažādu – objektīvu un subjektīvu – iemeslu dēļ tā īsti Rīgas „tēviem” nekad nav rūpējusi. Tagad, šķiet, lietas ir sakustējušās uz priekšu, un jaunais „kanāla maršruts” ir kā pirmā bezdelīga, kas tapusi, sadarbojoties Rīgas domei, sociāldemokrātu projekta „Nākotnes Rīga” veidotājiem un uzņēmējam Aivim Čaunānam. Maršruts plānots iespaidiem bagāts – brauciens pa iekšpilsētas kanālu, izbrauciens pa Daugavu un atgriešanās atpakaļ kanālā caur Andrejostu.
Ūdens transporta izmantošana gan tūrismā, gan vienkārši kā pilsētas sabiedriskajam transportam ir veids, kā atslogot pilsētas transportu, jo būtu taču tikai ērti un vienkārši – aizbraukt ar kuģīti, piemēram, no piestātnes Ķengaragā līdz Rīgas centram vai, vēl tālāk, līdz Bolderājai. Tāpat kuģīšu maršruti varētu stiepties šurpu turpu no viena Daugavas krasta uz otru... Tik vien nepieciešams, kā labā griba šādu projektu realizēt. Turklāt šāds transporta veids vienmēr bijis ļoti iecienīts, daudz ekoloģiskāks par pilsētas autobusiem, kā arī ļautu daudziem rīdziniekiem izdarīt izvēli par labu kuģītim, nevis personīgajai automašīnai. Rīgas ģeogrāfiskais novietojums šajā ziņā ir ļoti pateicīgs – pilsēta stiepjas gar upi, izmantojami ir arī kanāli, ezeri, tāpēc pieturvietas būtībā iespējams izvietot teju vai visā pilsētā. Un kā lai te neatceras vecāko rīdzinieku stāstīto par „upju tramvajiem”, kas savulaik savienojuši Rīgas zaļās salas ar pilsētas centru. Tagad situācija ar zaļajām salām mainījusies, taču būtība jau palikusi...
„Nākotnes Rīgas” projektā pilsētnieki minējuši daudzas ar sabiedrisko transportu, tostarp ūdenstransportu saistītas idejas. „Kanāla maršruts” pilsētas iepazīšanai ir tikai viena no šādās idejām. Tāpat pilsētniekiem ļoti simpātiskas šķiet arī citas citviet Eiropā noskatītas idejas – piemēram, vakariņas sveču gaismā, braucot pa kanālu ar kuģīti, garāks izbraukums no Daugavas uz Lielupi ar nelielu aplīti jūras līcī, kuģīšu satiksmes atjaunošana starp Rīgu un Jūrmalu (kuģīši šopavasar šajā maršrutā jau sākuši kursēt), nemaz jau nerunājot par to, ka rīdziniekiem patiktu daudz biežāka „pabraukāšana” tepat pa Daugavu un Rīgas centru... „Skaista ir mūsu pilsēta no Daugavas puses, tāpēc es katru vasaru regulāri izbraucu esošajos maršrutos, tomēr ļoti gribētos, lai gan maršrutu būtu vairāk, gan daudz vairāk tiktu izmantoti arī citi pilsētas ūdeņi,” aizpildītajā „Nākotnes Rīgas” anketā raksta kāda rīdziniece. Nevar nepiekrist...
Atbildot šiem ierosinājumiem, LSDSP meklēja un rada atsaucību Rīgas domē, pieņemot nepieciešamos lēmumus, lai šis biznesa veids kļūtu rentabls un piesaistītu interesentus. Ir pilnīgi skaidrs, ka neviens uzņēmums, neviens uzņēmējs negribēs sākt biznesu, kas nedos peļņu – lai arī cik ārēji skaists un pilsētniekiem vajadzīgs šāds pasākums būtu. Līdz ar to pilsētas varai ir jādomā, kā šo Rīgai vajadzīgo biznesu atbalstīt, kā ieviest uzņēmējdarbības atvieglojumus, kā piesaistīt kuģīšus pilsētas sabiedriskajam transportam un kā nodrošināt, lai uzņēmēji ar savu realizēto iniciatīvu priecētu rīdziniekus un pilsētas viesus. LSDSP programmā tāds plāns ir. Atliek tikai 6. jūnijā saņemt pilsētnieku akceptu tā realizēšanai.