Tas, protams, nodrošina vēlamo efektu grāmatu rakstītājiem, kas var iemēģināt roku dažādās jomās, veidojot savu piedāvājumu skolēniem. Tāpat, šī politika veicina izdevniecību uzņēmējdarbību mēģinot dot plašāku klāstu savos veikalos un vienkārši pelnot uz mācību grāmatām.Tomēr, vai tā ir vispareizākā sistēma un vai to nav iespējams uzlabot? Domāju, ka ir iespējams šo lietu atrisināt lūkojoties no labas pārvaldes un efektivitātes viedokļa un vienlaikus netraucējot izdevniecību uzņēmējdarbībai.Piemēram, kādēļ nesadalīt skolās izmantojamo literatūru divās daļās, kur pirmā ir obligātā literatūra pēc kuras mācās visi skolēni visās Latvijas skolās. Proti, 3. klases matemātiku māca no vienas konkrētas grāmatas visur. Šo grāmatu pēc konkursa izvērtē Izglītības ministrija. Iespējams šo grāmatu nopirkt vecākiem, vai iegūt skolas bibliotekā, kur to nopērk par valsts budžeta līdzekļiem. Paralēli tam ir pieejama alternatīvā, papildus literatūra kuru skolotāji vai skolēni var izmantot papildus šim vienam obligātajam mācību līdzeklim. Līdzīgi var rīkoties arī citos priekšmetos, taupot nodokļu maksātāju un vecāku līdzekļus. Tas dos , manuprāt, lielākas garantijas tam, ka izglītības sistēma būs vienotāka un lētāka visiem! Tikai, ministrijai vajadzēsies uzņemties lielāku atbildību par grāmatu kvalitāti un nevarēs visas kļūdas norakstīt uz skolotājiem vai viņu izvēli. Rezultātā, būs vienkāršāk nošķirt iemeslus, kādēļ izglītības kvalitāte atšķiras skolās. savukārt, izdevniecībām, kurām pēc būtības tomēr nevajadzētu visu savu uzņēmējdarbību balstīt uz mācību literatūras veidošanu, uz vienlīdzīgiem noteikumiem būtu jāpiedāvā obligātā standarta grāmatu iespiešana par iespējami lētāku cenu.Protams, šo augšpiedāvāto risinājumu var modificēt, tomēr, tas nenoliedzami palētinātu izglītības ieguvi, ļautu to padarīt vienlīdzīgāk pieejamu un tās kvalitāti būtu vienkāršāk vērtēt.
Mācību grāmatas Latvijas izglītībā
Tiesībsargs ir pieņēmis izskatīšanai jautājumu par bezmaksas izglītību un mācību grāmatu nodrošināšanu. Jautājums ir interesants, jo mācību kvalitāte Latvijā ir zema, grāmatas ir dārgas un ne vienmēr kvalitatīvas, bet sabiedrība ir samērā maksātnespējīga.Izglītības ministrijā gadiem ir pastāvējis viedoklis par to ka ir ieteicamā literatūra, no kuras skolotāji un skolas var izvēlēties sev vēlamo.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.