1) Pēdējais jaunums ir valūtas kļūda, slēdzot finansējuma līgumu par zemo grīdu trolejbusu iegādi, kas negatīvi ietekmēs pilsētas budžetu krīzes apstākļos. Nupat atklājies, izrādās, ka jauno trolejbusu iegādei pietrūkst ap 30 % finansējuma. Redz, savulaik „Rīgas satiksmē” kāds kļūdījās un latu vietā ierakstīja eiro. Nu Rīgas domei ir jāmeklē papildus finansējums un, iespējams, spēkā stāsies līguma soda sankcijas. Bet Bemhens joprojām sēž savā krēslā.
2) Ejam tālāk – nesen noskaidrojās, ka novēlota zemo grīdu tramvaju ieviešana. „Rīgas satiksmes” un ražotāja līgums noslēgts 2008. gada 23. Maijā. Tas paredz, ka 18 mēnešu laikā jāpiegādā pirmie zemās grīdas tramvaji, kuri apkalpos 6. tramvaja maršrutu. Tas nozīmē, ka jaunajiem tramvajiem būtu jāparādās 2009. gada nogalē. Taču nē – atkal „Rīgas satiksme” ir kļūdījusies – pirmie zemās grīdas tramvaji parādīsies tikai 2010 gadā. Jautājums – kurš ir atbildīgs par šo kavējumu un kāds par to būs sods? Ja vispār būs... Ja tā ir rūpnīcas vaina, kādas sankcijas sekos? Bet, ja tā ir „Rīgas satiksmes” vaina, kurš par to atbildēs?
3) E-talons gandrīz jau ir ieviests, taču tā vajadzība šodien ir apšaubāma un arī izmaksas ir nesamērīgi lielas. Salīdzinājumam, Jaunzēlandē „Stagecoach” e-talons tiks ieviests 1000 autobusos un izmaksas tiek lēstas 2,77 miljonu latu apmērā, tas ir apmēram 2765 latu uz vienu transporta vienību. Latvijā ieviešanas izmaksas ir 14 miljonu Latu. Saskaitot visas Rīgas sabiedriskā transporta vienības (252 tramvaji, 318 trolejbusi, 482 autobusi, kopā – 1052 tehnikas vienības), sanāk, ka Rīgā e-talona ieviešana uz vienu transporta vienību izmaksā 13 300 latu. Kāpēc izmaksas piecas reizes pārsniedz Jaunzēlandes izmaksas? Savukārt e-talona sistēmas izmaksas gadā ir 5 miljonu latu. Par šo naudu varētu nodarbināt pa vienam konduktoram vagonā, kas būtu efektīvāk un cilvēkiem būtu darbs.
Šaubu nav, sabiedriskais transports jebkurā lielpilsētā ir prioritāte, kuru, pareizi sakārtojot, daudziem iedzīvotājiem tiek dota iespēja izbaudīt ērtības un iespēju ietaupīt. Vien vajag mācēt to darīt. Ir acīmredzami, ka „Rīgas satiksmei” tas izdodas ne visai labi, jo tik bieži ir jākļūdās.
Juris Lasmanis, „Sabiedrība citai politikai”