Ka cilvēks, kuram jāatbild par savu nozari un savas partijas pārkāpumiem, gadiem ērti sēž savā krēslā un ar apbrīnojamu nekaunību panāk visu, ko vēlas. Varbūt koalīcijai bail ko iebilst pret satiksmes ministra darbībām? Varbūt taisnība, ka koalīcija turas kopā, kamēr Šlesers spēj vienoties ar Šķēli? Un Šlesers joprojām vienojas, tāpēc arī rītdienas balsojums prognozējams? Lai nu kā. Lēmumprojekts par Šlesera demisiju ir plenārsēdes darba kārtībā. Pirms gatavot lēmumprojektu, atskatījāmies vēsturē un atradām daudz interesanta par pašreizējo satiksmes ministru. Sākot ar 1999.gadu, kad premjers Krištopans pieprasījis viņa (toreiz ekonomikas ministra) demisiju pēc tam, kad pēdējais paziņojis, ka valdību patiesībā vada Lembergs…Toreiz viņš arī nav spējis piedāvāt valdībai „Latvenergo” privatizācijas labāko variantu. Nevar nepieminēt ministra neaizmirstamo dalību tā dēvētajā „Jūrmalgeitā”. Par ko gan paša Šlesera versija atšķiras no citiem acīmredzamās. Jāatgādina, ka tieši Šlesers nonācis Saeimā, pateicoties „pozitīvisma kampaņai” vai precīzāk – nelikumīgai priekšvēlēšanu kampaņai, kuru pirms 9.Saeimas vēlēšanām realizēja LPP/LC. Un Šlesers ir tas, kurš tagad mēģina skaidrot, ka pārreģistrētā LPP/LC patiesībā nemaz nav tā LPP/LC, bet cita. Arī ministrijas saimniecībā ir fakti, kuri rada aizdomas par nesaimnieciskumu, ja ne ļaunprātību. Minēšu tikai dažus, jo visiem šeit nepietiks vietas… Lidostu atlaides Lidostu atlaides ar Konkurences padomes lēmumu tika atzītas par netaisnīgām (par vienāda satura, apjoma un kvalitātes pakalpojumiem iekasē līdz pat piecām reizēm atšķirīgu maksu), tāpēc tās nav atlaides, bet cenas, kuras rada nevienlīdzīgu konkurenci, liekot vienām aviosabiedrībām segt citu radītās izmaksas. Labumu no lidostu atlaidēm saņem tikai divas aviosabiedrības… Ceļa būves un ceļa zīmju izmaksas Latvijā ceļu būvniecība ir dārgāka nekā citur Eiropā. Tā piemēram, pēc „Eirostat” informācijas, izmaksu indeksi ceļu būvniecības nozarē Latvijai un Lietuvai ir līdzīgi – attiecīgi 87 un 85, Igaunijas indekss ir 77, Čehijas – 74. Savukārt, vienas ceļa zīmes uzstādīšana Latvijā maksā Ls 70,33, Igaunijā - Ls 65,18. Latvijas pasta bankrots? Otro gadu Latvijas Pasts nespēj nodrošināt kvalitatīvu preses piegādi ievērojamai daļai lasītāju. Pasts arī strādā ar vairāk nekā 12 miljonu latu zaudējumiem gadā. Tikmēr neviena banka nepiesakās izsludinātajā konkursā izsniegt 36 miljonu eiro lielu kredītu, bez kura Pasta izdzīvošana ir apdraudēta. Lattelecom privatizācija Valdības haotiskā nostāja „Lattelecom” privatizācijas jautājumā nepārliecina, ka tiek meklēts valstij izdevīgākais piedāvājums. Liela loma haosa radīšanā ir Ainaram Šleseram, kurš vienpersoniski, bez valdības pilnvarojuma uzsāka sarunas ar otru uzņēmuma īpašnieku „Telia Sonera”, radot neizpratni gan koalīcijas partneru vidū, gan starptautiskajā vidē. Valsts kontroles atklājumi Valsts kontrole pirms dažām nedēļām paziņoja - Satiksmes ministrija neefektīvi izlieto valsts autoceļu atjaunošanai piešķirto naudu. Norādīts, ka Satiksmes ministrija iznīcinājusi konkurenci autoceļu atjaunošanas jomā, radot pati savu uzņēmumu. Tikmēr ceļu stāvoklis ir katastrofāls un to uzturēšana ir sadārdzināta. Valsts kontroles secinājumos norādīts arī uz miljoniem latu lieliem tēriņiem, kas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem.
Saeima rīt balsos par Šlesera demisiju
Rīt Saeima balsos par Satiksmes ministra Ainara Šlesera demisiju. Rakstu „par” un domāju „par”. Zinu, ka tā balsos mani kolēģi JL. Zinu arī - pārējiem, kas balsos „pret”, nav argumentu ministra aizstāvībai. Viņa ministrēšanas laikā sakrājies daudz neskaidru un aizdomīgu lēmumu. Sekojuši Valsts kontroles atzinumi ar šokējošiem secinājumiem un sabiedrības neizpratne par to, kā tas iespējams.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.