Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Aleksandrs Antoņenko pārliecina un aizrauj Otello lomā Marijas teātrī

2013. gada nogalē, 22. un 29. decembrī, Latvijas tenors Aleksandrs Antoņenko ar lieliem panākumiem atveidoja Otello lomu uz Sanktpēterburgas Marijas teātra Jaunās skatuves. Abas izrādes diriģēja teātra vadītājs Valērijs Gergijevs.

Šī bija 2007. gada iestudējuma jaunās redakcijas pirmizrāde, kas piemērota šāgada maijā atklātajai Marijas teātra Jaunajai skatuvei. Režisora Vasilija Barhatova un mākslinieka Zinovija Margoļina Otello veidots jūrniecības estētikā, skatuvi rotā milzīga bāka. 

Titulloma Džuzepes Verdi operā Otello pēdējos gados kļuvusi par Aleksandra Antoņenko vizītkarti. Viņš to atveidojis Zalcburgas festivālā, Romas operā, Drēzdenes operā, Vīnes Valsts operā, Parīzes operā un Londonas Karaliskajā operā.   

Pirmizrādē Marijas teātrī 22. decembrī Aleksandra Antoņenko partneri bija Latvijas klausītājiem labi pazīstamais soprāns Asmika Grigorjana (Dezdemona) un baritons Aleksejs Markovs. 29. decembrī Dezdemonu dziedāja Oksana Šilova, Jago – Aleksandrs Krasnovs.

"Aleksandrs Antoņenko ir viens no atzītākajiem šīs ārkārtīgi sarežģītās lomas atveidotājiem pasaulē," Krievijas laikrakstā Vedomosti 25. decembrī publicētajā recenzijā raksta kritiķis Dmitrijs Ciļikins. "Būdams brīnišķīgs aktieris, Antoņenko piemīt kāda reta īpašība. Tradicionāli opera – tā ir prāvu, stipru, pabeigtā formā atlietu emociju māksla. Savukārt refleksija paredz smalkas, detalizētas, saskaldītas, pretrunīgas emocijas. Aleksandram Antoņenko ir izcils vokāls, viņš saliek katru noti tā, kā to prata tikai vecmeistari, viņa balss plūdums kā muzikālā laika ritējums ir nevainojams, un pie tam viņš atveido visu nepārtraukti un strauji mainīgo jūtu paleti. Viņš plastiski parāda mīlestības (un greizsirdības) šausmīgo īpašību: tā mīt nekur citur kā mūsos pašos, taču mēs uztveram to kā nepārvaramu spēku, kas mūs ietekmē no ārpuses. Otello – Antoņenko saņem šīs indes injekciju, un tā viņu saēd visu acu priekšā (...) Trauslā Asmika Grigorjana precīzi kontrastē ar masīvo Antoņenko, viņa spēcīgais tenors it kā apskauj un šūpo viņas lokano soprānu."  

"Vokāla ziņā Aleksandram Antoņenko pirmizrādē ne viss bija ideāli, taču balss kvalitāte, viņa varoņa personības mērogs un aktieriskā, skatuviskā patiesība pārliecināja un aizrāva," portālā operanews.ru apgalvo Nora Potapova. "Pāreja no miera un gaiša maiguma uz iznīcinošu greizsirdību viņam bija pārsteidzoši dabiska, ko gan Šekspīra, gan Verdi darbā nospēlēt ir tik grūti."

Aleksandra Antoņenko cienītāji, kuri vēlas dzirdēt viņa Otello lomas interpretāciju, var iegādāties rudenī iznākušo ierakstu, kas tika iemūžināts 2011. gadā Čikāgā. Pie Čikāgas simfoniskā orķestra diriģenta pults – maestro Rikardo Muti. Galvenās lomas atveido Aleksandrs Antoņenko, Krasimira Stojanova un Karlo Guelfi. Šo albumu, kuru izdevusi Čikāgas simfoniskā orķestra ierakstu kompānija CSO Resound, daudzi ārzemju kritiķi ievietojuši 2013. gada labāko klasiskās mūzikas disku apskatos.   


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja