Jebkurā žanrā ir mūziķi, kas spēj izraisīt interesi cilvēkos, kuri nav viņu mūzikas klausītāji ikdienā. Visu nosaka šo mākslinieku muzikalitāte, vispusēja orientēšanās mūzikas vēsturē un prasme to visu apvienot skaņdarbos, kas pieņemami jebkurai ausij. Kamēr mūsu hiphopa mākslinieki priecājas, ka šis žanrs beidzot izpelnījies oficiālu atzinību Latvijā, pasaulē tas sen vairs nav nekāds tikko no pagrīdes jeb subkultūras pasmelts jaunums, jo sāka dominēt jau vairāk nekā pirms divdesmit gadiem. Ja 90. gadu vidū kāds matains metālists nejauši iemaldījās Rīgas klubā Mad Mix hiphopa dienā, viņam varēja klāties plāni, bet jau drīz vien visi – matainie un skūtie – spiedās cits pie cita vienos un tajos pašos koncertos. Un tā šis hiphopa uzvaras gājiens ir turpinājies, nevis nostumjot malā visu citu, bet ar to organiski saplūstot.
Hiphopa meistari producējuši popmūzikas un roka albumus, notikuši vai visu pasaulē pazīstamo žanru pārstāvju sadarbības mēģinājumi, kas bijuši vairāk vai mazāk veiksmīgi. Kaut kādā brīdī ir jāpienāk lūzuma punktam jeb sprādzienam, kad šie centieni radīt maksimāli universālu mūziku visiem būs sevi izsmēluši, bet vismaz pagaidām tādas ekstrēmas norobežošanās tendences vērojamas vien pagrīdē, virspusē jeb aizvien lielākajā aisberga redzamajā daļā turpinoties vispārējai sajūsmai par to, ka nevienam nekas tā līdz galam jeb kaulam, lai liktu sev blakus zem segas uz mūžu, nepatīk, tomēr pieņemts un lietots tiek viss, kas nenodara gaužas sāpes.
Šīgada Positivus galvenie mākslinieki A$AP Rocky un Megan Thee Stallion pārstāv hiphopa žanru, bet pratuši iekļauties popmūzikas rāmjos – viņu mūzikā ir gana daudz melodiskuma gan vokālajā sniegumā, gan visu pasaules skaņu mākslas pieredzi gandrīz burtiski uzsūkušajās instrumentācijās. Piemēram, A$AP Rocky gabalā A$AP Forever katrs Latvijā labi pazīstamā Mobija cienītājs saklausīs, ka tā pamatā iesemplēts fragments no viņa hita, savukārt dziesmai F***in’ Problems ar savu dramaturģiju vispār nav nekādu problēmu ielauzties jebkura mūzikas lietotāja pleilistē, un arī spocīgais nepareizā vai nevienmērīgā ātrumā atskaņotas magnetofona lentes efekts vietumis saklausāms, kas tik antīku formātu nekad nepieredzējušiem klausītājiem noteikti izraisa pavisam citādas, psihi vēl neskārušas sajūtas.
Pašlaik trīsdesmit trīs gadus vecā Rakima Atelestona Meiersa (A$AP Rocky īstais vārds) bērnība Ņujorkā bijusi skarba: repot sācis deviņu gadu vecumā, mācoties no sava vecākā brāļa, kurš vēlāk tika nogalināts Hārlemā, savukārt tēvs bija nonācis cietumā par narkotiku tirdzniecību – tas viss mudinājis repam pievērsties nopietnāk. Arī divdesmit septiņu gadu vecumu šogad sasniegusī Megana Džovona Ruta Pīta jeb Megan Thee Stallion no Teksasas augusi ar hiphopu jau asinīs – viņas mamma repojusi ar pseidonīmu HollyWood, regulāri ņēmusi līdzi uz studiju meitu, kura arī sākusi sacerēt savus repa tekstus četrpadsmit gadu vecumā. Mamma par to nav bijusi sajūsmā un uzstājusi, lai meita sāk veidot repa karjeru, sasniedzot pilngadību, jo viņas teksti esot bijuši pārāk seksuāli piesātināti. Megana, būdama paklausīga meita, universitātē studējusi veselības jomā un savu pirmo singlu patiešām izdevusi divdesmit viena gada vecumā. Tālāk jau viss aizgājis kā pa sviestu, ja neskaita faktu, ka 2020. gadā viņa kļuvusi par kolēģa Kanādas repera Torija Lenesa vardarbības upuri un sašauta. Megana saņēmusi neskaitāmas balvas, no kurām trīs viņas kolekcijā ir Grammy, kamēr otrais Positivus galvenais mākslinieks A$AP Rocky tām ir bijis tikai nominēts.
Tiekamies šajā nedēļas nogalē Lucavsalā! Ieeja Latvijas festivālos ar ieročiem ir aizliegta.