Lūsēna Leļļu operā, bet A.Dvoržāka Nārā — gan virtuves puika, gan viena no meža nimfām. Alčīna — durvis uz operu "Ar izrādi Alčīna man ir īpašas attiecības. Kad atbraucu uz Rīgu un iestājos Mūzikas akadēmijā, tā bija viena no pirmajām operizrādēm, kuru noskatījos. Bērnībā mani veda uz baletiem un teātri. Biju tik ļoti pārsteigta un saviļņota, atceļā uz kopmītnēm visu laiku biju iespaidu varā," stāsta Baiba Berķe. Pēc tam viņa nākusi vēl un vēl, titullomā vērojot Sonoru Vaici, Ingu Kalnu, Asmiku Grigorjanu. "Spilgti atceros, kā Aleksandrs Antoņenko dziedāja kontrtenorā. Tagad pēc desmit gadiem ar nepacietību gaidu brīdi, kad pati šajā izrādē dziedāšu," debitante īpaši priecājas par spožo solistu ansambli: Inga Kalna, kontrtenors Sergejs Jēgers, Evija Martinsone, Krišjānis Norvelis. Bradamante ir cīnītāja: valkā bruņas, mēteli, dzied kareivīgas un vokāli grūtas ārijas. "Bradamantes vīrišķīgais tēls ir tik pārliecinošs, ka Morgana, burves māsa, pat viņā iemīlas! Pieļauju, ka izglābtais Rudžēro pēc tam nonāca zem viņas tupeles," dziedātāja smej. Viņa neslēpj, ka bijis "jāpārkāpj sev pāri, lai pieņemtu spēles noteikumus: sieviete dodas pāri jūrām un pārvar dažādus šķēršļus, lai atrastu un izglābtu mīļoto. Alčīnas noburts, viņš stāv ar aizmiglotu skatienu un viņa cenšas viņu atmodināt. Tad gribas teikt: Bradamante, pasaulē ir tik daudz vīriešu, kurus tu nepazīsti!" Taču, ja Bradamante nedotos meklēt savu Rudžēro, tad mēs neko nezinātu ne par Alčīnu, ne viņas noburto salu. Varbūt dziedātāja jau sapņo par versmaino, nepastāvīgajā mīlestībā lepni brīvo Karmenu — liktenīgo sievieti? "Protams, taču neizvirzu to par savu lielāko mērķi. Viss, ko es dziedu, ir atnācis īstajā laikā. Esmu atvērta visam, un daru ar lielāko prieku. Mecosoprāniem visas galvenās lomas ir brīnišķīgas, ņem kuru gribi — Dalila, Šarlote." Pagaidām lomas atnākot pašas. Jau sagatavota otrā dāma Mocarta Burvju flautā.Visu laiku apritē Vai B.Berķe sapņo par vērienīgu starptautisku karjeru? "Kāpēc ne, taču domāju, ka nespētu saņemties un pāri līķiem iet uz mērķi. Ja dziedāšu ārzemēs, tad tāpēc, ka tas liksies interesanti." B.Berķei patīk dažādība, iespēja dziedāt ne tikai operā, bet arī mūziklos, estrādes un mūsdienu kamermūzikas projektos. Kamermūzika viņai īpaši tuva, jo tajā var emocionāli tieši uzrunāt skatītājus. "Sākumā likās: kā, man jārāda emocijas visiem? Tas ir kā noģērbties plikam uz skatuves! Gan jākliedz, gan jāpriecājas, jābēdājas, jāgaužas, jālamājas. Laikmetīgā mūzika atļauj bremzes palaist vaļā. Svarīgi, vai tu to spēj." Spilgti raksturīgs, veselīgi ironisks ir viņas atveidotais skolotājas tēls jauniešu mūziklā Klase. Mūziklā Nožēlojamie Ķīpsalas hallē skatītājus emocionāli spēcīgi uzrunāja viņas Fantīne. Dziedot solo mūsdienu koncertizrādē Operācija Orfejs kopā ar Radio kori apbraukāta vai visa Eiropa. Pirmizrāde viņai bija izturības pārbaudījums, stāvot uz podesta ar lauztu kāju, tomēr kruķus slēpjot aiz muguras. "Jocīgākais, ka šogad tieši tajā pašā mēnesī un dienā atkal salauzu kāju. Es to uztvēru kā zīmi, ka jāpadzīvo mierīgāk," tā dziedātāja. Tomēr brīvdienas viņa gandrīz nepazīst. Debijai Alčīnā svētdien sekos adventes koncerts Sv.Pētera baznīcā ar pūtēju orķestri Rīga un kamerkori Ave sol. Decembrī dziedātāja dosies uz Ēģipti. Beidzot atpūsties? Jā, arī to. No konkursa Mis Latvija fināla šova vadīšanas brīvajā laikā.
Baiba Berķe. Dziedu priekam
Baiba Berķe debitēs Bradamantes lomā operā Alčīna Drosmīgo Bradamanti, kura, bruņojusies ar zobenu, dodas uz apburto salu glābt savu mīļoto no viltīgas burvības varas Georga Frīdriha Hendeļa operā Alčīna, Latvijas Nacionālajā operā 27.novembrī pirmoreiz atveidos jaunais mecosoprāns Baiba Berķe. Vispusīgajai dziedātājai, kuras balss skan arī mūziklos un eksperimentālos elektroakustiskās mūzikas projektos, šī būs jau trešā loma LNO, kur viņa ir Lapsa J.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.