Daudziem izcilā holandiešu pianista Mihīla Borstlapa, 2009.gada Edisona Džeza balvas (Edison Jazz Award) laureāta un viņa trio koncerts būs atklājums. Taču pasaule jau gandrīz 20 gadus cildina viņa spēli – jau kopš 1992.gada, kad viņš tika atzīts par konkursa “Europe Jazz Contest” labāko solistu. Kā uzsvēra Inna Davidova, mūsdienu džeza pasaulē Mihīls Borstlaps ir fenomens, jo ir vienīgais pianists savā žanrā, kura spēles manierē apvienojas cēlais un laicīgais, tradīcijas un eksperiments, spēks un lirika. Viņš ir arī komponists, kurš pārsvarā raksta kinomūziku. Interesants fakts Bortslapa radošajā biogrāfijā ir tas, ka viņš komponējis arī pirmo arābu operu, ko pasūtījis Kataras emīrs. Šo piedzīvojumu Bortslaps aprakstījis savā grāmatā “Opera in Qatar”, kas nāca klajā 2006.gadā. Mūziķis ir arī izdevuma “Esquire” žurnālists un, neraugoties uz aizņemtību, atrod laiku, lai cīnītos pret trešās pasaules valstu bērnu nabadzību, kā arī cukurslimību un vēzi.
Kā lasāms M.Bortslapa biogrāfijā, viņš sācis spēlēt klavieres četru gadu vecumā un kopš bērnības klausījies Oskara Pītersena improvizāciju un Gustava Mālera simfoniju ierakstus, jo vecāki bija mūzikas mīļotāji. Arī šodien kā savas lielākās autoritātes mūzikā viņš nosauc džeza pianistu Oskaru Pītersenu un simfoniskās mūzikas lielmeistaru Gustavu Mālers, kā arī pianistus Glenu Gūldu, Svjatoslavu Rihteru un džeza taustiņinstrumentālistu, komponistu Džo Zavinulu. Borstlaps prot pamatīgi elektrizēt klausītāju zāli, taču pats atzīst, ka džeza spēlē brīvības sajūta ir daudz svarīgāka par adrenalīna uzplūdiem un risku. “Bortslapa tur smalkā līdzsvarā pieejamu grūvu ar noslēpumainām noskaņām, un improvizāciju pārsteigumi seko cits citam,” — viņa sniegumu raksturo “The Guardian”. "Kristāltīra klavierspēle” — savukārt secinājis laikraksts “The New York Times”.