Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Izrādes Lielais Getsbijs recenzija. Paliek tikai skumja panda

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
asvacyglqlck
a
http://doxycycline.in.net/ - doxycycline
tfu
t
Vakar izrāde bija Ventspilī,nožēloju ka aizgāju...Pēc vairāku Liepājas teātra izrāžu noskatīšanās,radies jautājums-vai bez nepārtrauktas dzeršanas,pakaļu demonstrēsanas un eksaltētas zvaigāšanas uz skatuves- režisors ko citu arī būtu spējīgs izdomat?Aktierspēle-ar pāris izņemumiem-Leščinskis un Dombrovskis-pabriesmīga,amatierteātra limenis,nepārtraukta pārteikšanās..,gribēju aiziet pēc 1.cēliena,bet nomocījos līdz beigām.Mūzika arī neatbilstoša tam laikam..
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"Elpojiet dziļāk" - ir vērts paskatīties tikai dēļ Liniņa, kurš vienīgais savās epizodēs ir dabisks, normāls un ticams, un kārtējo reizi nopūsties, kāpēc viņš netika vairāk filmēts. Tas varētu būt lielisks šķirklis LV kultūras/mākslas kanonā: "Neizmantotie talanti."
Nerrim - Nē, R. Staprāna lugā
N
tos runāja Marina Janaua- teicēja, Latvija, māte, vēstures glabātāja, kā vēlaties. Tikai neuztiep, ka es jau nu burts burtā precīzi nocitēju.
  • 3
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Kuram pieder tie vārdi par emocijām, kas latviešiem skrien pa priekšu prātam un apdomai? Ulmanim?
  • 0
  • 6
Kocebū< Nerrim
K
Ak, vecais draugs, šodien tāda diena, noskatījos zip-ā "Četras dienas jūnijā" un asaras sariesās. Par tēmu, kas risināta izrādē, Kur tādus aktierus ņemt, kas saprastu, dziļi izjustu atainotās vēsturiskās personas, tur ar aktiermeistarību nevar tikt cauri. PERSONĪBAS vajag. Par to kā šodien pūlamies Ulmani nopulgot, nopelnus mazināt tomēr nejaudājot, kādu uzcepa "Vadoni", cik neizstrādātu, vēsturnieku neuzraudzītu libretu radīja Dimiters un&, kā kritiķi pasludināja izrādi par demokrātijas noliedzēju, vadoņa-priekšgājēja, kurš būtu saskanīgs vārdos un DARBOS, niecību, pat ļaunumu, rēja ainas dēļ, kur saeimas marionetes- galvas aiz galda malas kā gailēni dziedāja, kā apsmēja publikas kājās celšanos, kad uz skatuves tika pasludināta Latvijas valsts. Māksliniecisku vainu tur bija vai cik, bet satraukums cēlās, ka kaut cik konkrēti "pie spurām" paņemta mūsu lielzivs, kas iesmirdusi no galvgaļa. Kā iedūra vārdi: mazai, talantīgai tautai ir bīstami, ja emocijas/ jūtas skrien pa priekšu, padomu/ jēgu/ līdz ar to valsts intereses atstājot tālākā plānā. "Lūk, ROZE zied!" Caurviju motīvs, Latvija. Ticu, ka mums aug gudra, godprātīga jauna audze, kas ticību, cerību, mīlestību nākotnei piepildīs.
  • 0
  • 0
Vārds
V
Piekrītu "visšerpāk un lieliskāk būtu apvienot Liniņa slavētāju un sardonisko nīdēju viedokļus, bez pārtaisīšanas un laipošanas- visu kā stāv." Tur būtu debesis un elle, un tiešām stāsts un kaislība uz izķeršanu. Bij. KA rektora amatieriskie priekšstati par teātri ir baisi, aiztaupīju sev baudu lasīt šo sacerējumu.
Vārds
V
Aina Matīsa taču joprojām pie labas veselības, viņai un pārējai ģimenei noteikti ir ļoti daudz materiālu un atminu par Liniņu, tāpat lielākā daļa 40-60 gadnieku aktieru skolojušies viņa un Matīsas Kinoaktieru studijā. Vajag tikai kādu, kurš vāc materiālu, pieraksta, apstrādā, un subjektīvo (kura attiecībā pret Liniņu būs ļoti daudz) atklāj labās proporcijās, laI stāsts nesanāktu plakans, bet dzīvs un interesants, kāda nenoliedzami bija viņa dzīve un labākās izrādes.
Vārds
V
Uz kašķi te velk komentāru klasiķim, kuram milzu mīla pret 70-80.gadu Liniņa, Auškāpa un viņu puišu Daili, un viss kas radīts vēlāk vai citur ir draņķis.
Seksts
S
Lūdzu piedošanu Liepājas teātrim un aktieriem, kas nodarbināti jaunākajā uzvedumā, ka izvērsām spontāni radušos un vaļsirdīgu sarunu nepiemērotā laikā un vietā.
  • 2
  • 0
Vārds
V
Piekrītu "visšerpāk un lieliskāk būtu apvienot Liniņa slavētāju un sardonisko nīdēju viedokļus, bez pārtaisīšanas un laipošanas- visu kā stāv." Tur būtu debesis un elle, un tiešām stāsts un kaislība uz izķeršanu. Bij. KA rektora amatieriskie priekšstati par teātri ir baisi, aiztaupīju sev baudu lasīt šo sacerējumu.
  • 1
  • 0
Seksts
S
Par vēlu. KA rektors, savu profesora grādu apliecinot Silvijas Radzobes virsvadībā tapušā grāmatā 20. g.s. režija ( Latvijā), pieveica nodaļu par Arnoldu Liniņu, jo bija arī DT vai kinoaktieru studijā, vējš vien zin, kuras ņēma dalību "Pēdējā barjerā". Tad nu, lūk Liniņa mūža darbs rezumēts, apejot mūsu spožo un apsūbējušo teātra kritiķu augsprasmes, pieļaujot "kompromisa" variantu. Tad patapa Lenvijas Sīles spriedumu grāmata par DT kopumā, aizspiežoties aiz 6. studijas vivisekcijas. Lai ko mēs sacītu vai domātu, lai ko zinātu dziļumos vai tenku līmenī, Arnolds Liniņš bijusi personība latviešu teātrī ( pietiks, ja minēsim Brandu, Jāzepu, Īsu pamācību mīlēšanā un Korneija traģēdiju Sids (?)- kas par amplitūdu un vērienu!), kas pelnītu monogrāfiju. Man pat šķiet, ka visšerpāk un lieliskāk būtu apvienot Liniņa slavētāju un sardonisko nīdēju viedokļus, bez pārtaisīšanas un laipošanas- visu kā stāv. Ko es varu mudināt, ja ir Pates un Paši, kas vāc vai ignorē un arī valda? Es varu vien mierināties, ka debesīs labāki būs, ja paņemšu ceļam, slāpju remdēšanai, vairāk kā kortēlīti dzīvinošas dziras līdz.. Domāju, ka stāsts, kas atspoguļotu Arnolda Liniņa dzīvi Mākslā un starpmākslas brīžos būtu uz izķeršanu- patiesa, ne sagrābstīta sulīguma un dzīves atklāsmju sastampāts.
  • 0
  • 0
Vārds
V
Raksti monogrāfiju vai mudini kādu citu. Neilgi pirms Liniņa aiziešanas kaut kas tika minēts par Naumaņa sarunām ar viņu, varēja nojaust, ka iestrādes bija.
  • 0
  • 0
Seksts
S
Bet, kur tad ir atrodams Liniņa ( 40 gadu novēlotu!) darbu slavinājums/ uzsvērums šajā viedokļu pašķīdušajā/ nu jau var teikt šķidrajā ainā?
  • 0
  • 0
Vārds
V
Liniņš bija labs režisors, reizēm ļoti labs. Bet dīvaini, ka to vajag uzsvērt, rakstot par citu darbiem, kuri radušies vairāk kā 40 gadus pēc Liniņa labākajiem darbiem.
  • 0
  • 0
Seksts< Vārdam
S
Kurš te atkal bez saskaņošanas kļuvis par klasiķi. pastāstiet, lūdzu, sīkāk par puišu Daili. Ak, neraža, bet tajā kultūras kanonā iekļautajā Dziļelpā taču arī piedalījās Arnolds Liniņš, vai tad ne? Tālāk radītais NAV viss draņķis, nesieniet liekas bumbas, bet to, ka citu nopelnus uzsūc kāds 'lakmusa papīrītis"itin regulāri, noliegt tomēr nevarēsit.
  • 2
  • 0
Jej Bogu nesapratu
J
" Džilindžers Liepājas teātrī izveidojis spilgtu izrādes virsbūvi ..." Kas tiek uzskatīts par virsbūvi? Senogrāfija, gaismas, kostīmi, mūzika, kustību režisora darbs. Tā tas bija "Pūt, vējiņos". Komanda izvilka, Džilindžeru lauros tērpjot. Ne "avarējušai" laivai, ne gaisa tiltiem- laipai, ne finālam, sākot no Barbas slīcināšanās skata. Bezpalīdzīga, padumja tusnāšanās, ar tai sekojošu frontāli nostatītu kori. Aktieri parāda klasi dziedāšanā kā solo, tā kora dziedājumos, ūdensmeitas plīvo, krogapuiši bravūrē, kaitavāšanās, pievilcīga Zane, fiziski apskādēts, bet garīgi mundrs Gatiņš, fabula visiem zināma, tā kā, piedodiet nu teātra kritiķi par bezkaunību, bet Dž. darbam pierakstījāt citu nopelnus. Un te nu tagad svešs "gabals", kur dārdot mūzikai, rāda kājas, labi, ka ne vīrieši. Gejs, sex, aprēķins ar gultu un bez. " Te mūsu priekšā ir izrāde, kuru iestudējis lielais mītu spridzinātājs Dž. Dž. Džilindžers. " Un mīkstā rotaļlieta...
Seksts
S
Piedodiet, aizmirsu jauno niku ierakstīt, tagad nu sanāk kā pie malēniešiem, divi pēc kārtas "vārdi", ko nu? P.S. Visi mani viedokļi- tikai subjektīvi ( tiesa, ar pretenziju uz vispārinājumu).
  • 0
  • 0
Vārds
V
Kultūras kanons tiek sastādīts līdzīgi kā visi citi- tur ir patiesi dārgumi un ambīciju diktēti iespraudumi, kuru pamatā organizēta nenovīdība. Kad saredzams kļūst skujiņām rotātais gala punkts, daži cer, ka kanonos un pieminekļus iegūs mūžības elpu. Man segvārdi netīk, jo tie tāpat neko neizsaka. Jūsu izmeklējums ir dievišķs- viennozīmīgi. Piekrītu katram Jūsu vārdam, it īpaši "prātā nenāk" un "pilnīgi vienalga, ko Jūs domājat". P. S. Par niku padomāšu, ņemot par pamatu Jūsu empīrisko pieredzi. Varbūt tas būs "Seksts" ( atvasināts no gaiļu cīņām). Jauku jums dienu- iekšēju sāpju iz-tirādizētais Seksts.
  • 2
  • 3
Man domāt
M
Jums ir tiesības uzskatīt par vāju vai labu, ko un kā gribat. Taču šī konkrētā filma ir iekļauta oficiālajā Latvijas kultūras kanonā, kurā, tiesa, ir arī "Purva bridējs", tomēr "Bagātās kundzes" nav. Katrā ziņā 'tā ir vāja lentīte" ir Jūsu subjektīvais viedoklis. Lai nu kā, atliek vien secināt, ka par gaumi nestrīdas... Taču izskatās, ka daudzi, ļoti daudzi ir citādās domās - ne tādās, kā Jūs. Protams, 'Mja" ir tik reti sastopama, tik neiedomājama devīze, ka ikviens, kurš to paņems sev, skaitīsies segvārdu zaglis. Jūs, piemēram, vispār nelietojat segvārdu, bet Jūs ir diezgan viegli pazīt pēc tās kādas neiedomājamas iekšējas sāpes diktētās tirādes par liepājnieku "Pūt, vējiņi". Jums tas nav pirmo reizi un, ja izplatītu segvārdu dēļ nemaz tik viegli nevar noteikt komentāra autoru, tad pēc šādām satura īpatnībām gan nav nekādu šaubu. Jums tiešam velk uz kašķi. Bet man ne prātā nenāk ar Jums strīdēties. Pilnīgi vienalga, ko Jūs domājat.
  • 2
  • 2
Nespēju domāt,
N
ka par klasisku varētu saukt filmu "Elpojiet dziļāk", tā ir vāja lentīte, kura savu zīmolu ieguva aiz pateicības, ka ilgi tika aizliegta. Nez, par ko? Pašdarbniecisks disidentisms. Esmu vīlies. Tad man būtu jāzina citāti no šīs filmeles? Līgas Liepiņas dēļ, kura līdz pat Bagātai kundzei tā arī infantilu meiteņu lomās iezīmējās. Varbūt Dinas Kuples dēļ, kurai nebija lemts filmēties talantam piemērotā materiālā. Uldi Pūcīti, ja nebūtu Purva bridēja, Piča- Motociklā, Ivanova, Pēra Ginta, Petera dzeju programas ( Pūcītis peterē- rakstīja P. Pētersons), mēs dēļ tās "elpošanas" sen būtu aizmirsuši. Man ne- domāt, ka visi tie kultūras nami būtu bijuši pēc vienas liestes piegriezti. žēl, ka Jūsu iekarsības "dziļums"ir vienādojams ar šī rehabilitētā ņirboņa skeletu. Un tas jālasa man, kas baudījis "klasisko" izglītību, kautminžu kursus ieskaitot. Zināju, ka vispār visapkārt zog, bet ka niku "mja" arī...eju vēlreiz... Melna piektdiena beigusies, bet velk uz kašķi...Ko darīt? Vajdzētu salabt, bet latviskie baļķis un skabarga neļauj. Tad turpinām cīņu, vai kā?
  • 2
  • 7
Man domāt
M
Un kas Jums liek domāt, ka no šis pats komentētājs ir kļūdaini komentējis "Trubadūru"? Vai dziļdomīgais segvārds "Mja"? Diezgan maz ticams.
  • 1
  • 0
Man domāt
M
Nezinu gan, vai šī filma ir Latvijas kultūras kanonā (oficiālajā), taču tā gan mūzikas, gan aizliegumu vēstures, gan izcilo D. Kuples, U Pūcīša, L. Liepiņas aktierdarbu dēļ un vispār 60 gadu Rīgas portretējuma (visi tie kultūras nami, reglamentētais kultūras darbinieka statuss un oficiālās varas siets pretnostatīts īstai, spontānai mākslai) dēļ ir nenoliedzams un neapstrīdams Latvijas kultūras kanons.
  • 0
  • 0
Man domāt
M
Tas ir citāts no filmas "Elpojiet dziļi" jeb "Četri balti krekli". Dziesmu kuras tur grib cenzēt vai aizliegt, autors ir filmas varonis Cēzars Kalniņš (Imanta Kalniņa dziesmas dzīvē), kurš gan, kā jau īstam rokmūziķim pienākas, no mūzikas izglītības neko nezināja, Un tās dziesmas pierakstīja nošu rakstā kaut kāds beidrs Tralmaks. Un tāda bija viņa replika, kad viņš centās sevi pozicionēt kā īsto dziesmu autoru.
  • 0
  • 0
Mjā,
M
mūzikas sadaļā, par Trubadūru rakstot, atzīstaties, ka pat Jums gadās kļūdas. Citāta autors- pirmradnis būtu Marģeris Zariņš? Vēl- Raimonds Pauls...vairāk, nudien, nepazīstu...eju vēlreiz... Vai klasisks darbs latviešu kultūrā ir tāds, kas ietilpst Kultūras kanonā?
  • 2
  • 4
Jā-m< Mja
J
Pirmā un pēdējā rindkopa ir saistībā ar jauno izrādi. Ar Pūt, vējiņiem tevi palabošu: tajā reizē, kad Liepājā skatījos izrādi, dārdoņas nebija, bet bija (noslēgumā) kamerkora cienīgs dziedājums. Par kāju rādīšanu es īsti neizprotu, iespējams biju ertotizēts. bet slīcināšanās pasniegumam bija visbriesmīgākais risinājums. Barbiņa aiztipināja kā baletā skatuves kabatā, pēc laika lieliem lēkšiem sekoja Uldis, tad krietnu brīdi nekas, kam būtu sakars ar gaidāmo notikumu nenotika, līdz Uldis uzstiepa Barbiņu 'izmirkušu" un "aukstu". Tad, lūk, tieši šīs "smalkās kolīzijas" varētu būt vistiešākais režisora darbs, kurš visai tai "gaisa un zemes" mērošanai nepiešķīra ne mazākās nozīmes, bija glīta mīcīšanās. Lielais, Lielākais, Vislielākais izpratēj, vai tas būtu Leonīda Vīgnera izteiciens, atklāj man zemes pīslim to "sāli"? Citreiz, kad aizkaitināsies, varbūt izlasi tekstu mierīgā atmosfērā, piemēram, Rožu laukumā. Slīgstot bezcerībā- Do ģiezs. :)
  • 0
  • 6
Mja
M
Vai tad kāju rādīšana un slīcināšanās mizanscēnas nav tiši kustību režisora darbs? Un tā dārdošā mūzika, kuru Tu savā pirmajā rindkopā uzslavē, bet pēdējā jau noliec? Kāda tad Džilindžeram daļa gar mūziku? Man vienmēr licies, ka viņš, visticamākais, "neatšķir nošu atslēgu no pieliekamā kambara atslēgas" (tas bija citāts no klasiska darba latviešu kultūrā, bet nemaz neceru, ka Jūs zināsiet, no kura tieši, jo parasti vislielākie kritiķi nav arī tie lielākie zinātāji). Kamēr mūzika laba, tikmēr komanda zilgāba Džilindžeru, līdz ko tā kļūst dārdoša, tā Džilindžers vainīgs?
  • 3
  • 3
Bille
B
Lai neizniekotu laiku un un naudu, eju tikai uz JRT izrādēm! Vilšanās sajūta ir ļoti nepatīkama, kuru nācies piedzīvot ne reizi vien, tāpēc vairs neriskēju! Kas notiek ar mūsu režisoriem?
mkay
m
vajag riskēt. atmaksājas. kāpēc paļauties uz ''mere-exposure effect'', ja var veidot savu viedokli?
  • 0
  • 0
Mja
M
Tā vien šķiet, ka arī JRT sen neesi bijusi.
  • 1
  • 0
paskaidrojums
p
Ati, saprotu, ka apskatnieki drīkst neko nezināt, ja viņiem ir pieeja redaktora pupam, bet - pārvietojot izrādes laiku, tā kļūst bezjēdzīga ne tikai sausā likuma dēļ, 50.gados, kad, spriežot pēc apģērba lieta notiek, bija spēkā jaunie Eizenhauera nodokļi. Getsbiji maksāja valstij līdz 94% un priekš muļķībām naudas nepalika.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Satraukumam vajadzētu būt nevis par to, uz kuru laikmetu attaisnoti vai neattaisnoti kāds bulgāru (!) dramaturgs ir pārcēlis amerikāņu rakstnieka romānu, bet gan par to, ka mīļajā LV būtu pēdējais laiks rakstīt romānus un lugas un filmēt filmas par saviem "getsbijiem," par saviem "ričardiem trešajiem" un saviem "kabarē" un savām marlēnām dītrihām un lēnijām rīfenštālēm...
  • 12
  • 4
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Cienītais, pēc Jūsu loģikas, ja stāsts kļūst bezjēdzīgs to pārceļot uz 1950.-ajiem gadiem SAUSĀ LIKUMA dēļ, tad tādiem getsbijiem, kuri pirms 1933. gada pelnīja no alkohola kontrabandas, Eizenhaurea laikā vispār nebūtu no kā maksāt tos 94 % nodokļos! Un, tādiem "getsbijiem" pat, ja viņi 94% atdos - JA VISPĀR ATDOS! - nodokļos paliks pāri arī "priekš muļķībām." Ar atliektiem galiem.
  • 4
  • 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja