Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Otrdiena, 1. oktobris
Lāsma, Zanda, Zandis

Amadejs ieņem Dailes teātri

Dailes teātra jauniestudējums Amadejs, kas pirmizrādi piedzīvos 11. maijā, stāsta par kaislībām ap ģeniālo austriešu mūziķi. Kas ir ģenialitāte – Dieva pieskāriens, iracionāla spēja vai gara slimība? Kurš ir mūsdienu ģēnijs – Maikls Džeksons, kolhoza priekšnieks vai kāds cits izredzētais? Uz šiem jautājumiem sarunā ar žurnālu Izklaide TV atbildēja aktieri Artūrs Skrastiņš, Ilze Ķuzule-Skrastiņa un Artūrs Dīcis – galveno lomu atveidotāji drāmā Amadejs.

Iestudējuma pamatā – dramaturga Pītera Šefera darbs, kuru ar lieliem panākumiem 1984. gadā ekranizēja čehu kinorežisors Milošs Formans. Izrāde apspēlē vēstures radīto leģendu par Volfganga Amadeja Mocarta (lomā Artūrs Dīcis) noindēšanu un pēta, kā Austrijas imperatora galma mūziķa, visas valsts mūzikas dzīves noteicēja Antonio Saljēri (Artūrs Skrastiņš) greizsirdīgā skaudība noved jauno mūziķi līdz galējai iznīcībai. Ilze Ķuzule-Skrastiņa atveido īsu mūžu nodzīvojušā ģēnija sievu Konstanci. Jauniestudējuma autors – angļu režisors Jans Villems van den Boss, kurš 2005. gadā Dailes teātrī veidojis izrādi Spilvencilvēks.

Fragments no intervijas ar Artūru Skrastiņu.

Vai izrāde Amadejs sniedz kādu šajā dzīves posmā personīgi jums svarīgu informāciju?

Galvenais droši vien ir tas, ka es arī dzīvē ļoti bieži sevi salīdzinu ar citiem un brīdī, kad kāds šķiet labāks, aizmirstu par savu unikalitāti. Ja es vienmēr apzinātos savu vērtību un vispār to, ka jebkurš cilvēks kā tāds ir neatkārtojams un nav svarīgi, cik talantīgs, skaists vai bagāts, laimi sasniegt būtu daudz vienkāršāk. Tas ir tas, ko Saljēri līdz pat mūža galam nespēj saprast. Šefera lugā viņš sevi nemitīgi salīdzina ar Mocartu, kaut gan vēsturiski Saljēri nebija iemesla skaust, jo, kad Mocarts parādījās Vīnē, Saljēri jau bija stārs. Viņš visu mūžu tāds bija.

Kas ir ģenialitāte?

Tā ir absolūtā dzirde kādā jomā. Arī kolhoza priekšsēdētājs var būt ģeniāls. Tas nozīmē milzīgus iekšējos resursus kādā jomā, un, bez šaubām, tā ir iracionāla spēja. Taču, kas tas ir, to es nepratīšu izpreparēt.

Vai varat nosaukt kādu konkrētu mūsdienu ģēniju?

Man prātā  nāk vairāki vārdi gan Latvijā, gan pasaulē. Būtu negodīgi nosaukt vienu, zinot, ka arī tie citi ir tādi. Maikls Džeksons bija ģēnijs. Noteikti. Viņš taču ir pagriezis pasauli. Neapšaubāmi. Kaspars Podnieks ir ģēnijs.

Vai jūs pats gribētu būt ģēnijs? Varbūt kādās pašizpausmēs to jau esat sajutis?

Es zinu, ka attiecībā uz mani ir lietots šis apzīmējums, un es tādos brīžos noraustos. Veidojot katru lomu, tomēr ir brīži, kuros notiek no manis neatkarīgi iracionāli procesi. Esmu jutis brīžus, kad intuīcija sāk strādāt ārprātīgā veidā. Tu gatavo augsni, vāc informāciju, pamazām plēs sevi vaļā, un vienā brīdī tādā intuitīvā līmenī sāk strādāt zemapziņa. Tas ir skaistākais radošā darbā, taču reizēm kļūst arī biedējoši.

Pilnu interviju ar Artūru Skrastiņu, kā arī ar Ilzi Ķuzuli-Skrastiņu un Artūru Dīci lasiet žurnālā Izklaide TV 5. maijā!


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja