Skatītāji gan apgalvo, ka aktieris uz skatuves bijis alkohola reibumā.Teātra kritiķe Silvija Radzobe pēdējo 20 gadu laikā neatceras nevienu gadījumu Latvijas teātra mākslas vēsturē, kad aktieris uz skatuves nav spējis tēlot savu lomu. Taču viņa novērojusi, ka Dailes teātra aktieris Andris Bērziņš daudzās izrādēs nerespektē režisora koncepciju, taisa grimases citiem aktieriem aiz muguras, piesārņo lugas tekstu ar saviem vārdiem un “vispār uzvedas kā huligāns”. “Šis nav pirmais gadījums, kad Bērziņš uz skatuves neadekvāti izturas pret situāciju. Dailes teātra dzimšanas dienas koncertā novembrī viņš gandrīz nogāzās no kājām, taču viņa kolēģi paspēja aktieri notvert. Neko tādu iepriekš neesmu redzējusi. Tā nav tradīcija Latvijas teātros,” tā teātra kritiķe. Pēc viņas domām, Dailes teātra vadībai, kas ilgstoši “nemana” aktiera problēmas ar alkoholu, vajadzētu nopietni aprunāties ar A. Bērziņu un pat apsvērt iespēju uz laiku pārtraukt darba attiecības ar viņu. “Par Bērziņa vaļībām esmu rakstījusi arī recenzijās, taču diemžēl teātra vadība domāja, ka aktieris tiek apmelots,” norāda S. Radzobe. Vienlaikus kritiķe atzīst, ka jaunībā Andris Bērziņš bijis ļoti talantīgs aktieris. Kā zināmākos alkohola atkarības nomāktos aktierus viņa nosauc Rūdolfu Plēpi (Nacionālais teātris) un Valdemāru Karpaču (Daugavpils teātris). “Taču viņi laikus pameta savus teātrus un reibumā uz skatuves nekāpa,” atzīmē S. Radzobe. Viņa arī norāda, ka uz pirmizrādēm, kad zālē sēž ne vien kritiķi, aktieru radi un draugi, bet arī valdības pārstāvji, aktieri parasti saņemas, taču ikdienas izrādēs problēmas var atklāties. Savukārt teātra kritiķe Henrieta Verhoustinska ir citās domās par A. Bērziņu: “Kopš viņš ir atgriezies uz Dailes teātra skatuves, viņam ir daudz lomu gan teātrī, gan ārpus teātra. Skatoties viņa izrādes, man nav nācies redzēt neko nosodāmu.” Tomēr viņa atzīst, ka nevar atcerēties situāciju, kad aktiera “nevarēšanas” dēļ tiek atcelts izrādes otrais cēliens. Savukārt gadījumi, kad aktiera problēmu (gan veselības, gan alkohola) dēļ atceļ visu izrādi, ir bijuši. Piemēram, deviņdesmito gadu vidū toreiz Jura Rijnieka vadītā Jaunā Rīgas teātra izrāde “Matīss kausa bajārs” nenotika aktiera Mārtiņa Vilsona “nespējas” dēļ. Līdzīga neraža deviņdesmito gadu beigās piemeklēja aktrisi Guntu Virkavu un vņas dēļ nenotika izrāde. Tāpat no Nacionālā teātra pavisam aiziet alkohola problēmu dēļ nācās aktierim Jānim Reinim, teātra direktors Ojārs Rubenis pat zvērēja viņu pāri slieksnim nelaist. Dailes teātrī Dž. Dž. Džilindžera izrādē “Kaligula” tika ieviesti dublieri speciāli Mārtiņam Vilsonam, lai nodrošinātu, ka izrāde notiek. “Šajā desmitgadē šādi gadījumi notiek retāk, jo ir samazināts aktieru skaits teātros, konkurence ir asāka, ar aktieriem vairs neauklējas,” tā kritiķe. Teātra kritiķe Līga Ulberte: “Ja aktieris Andris Bērziņš ir kāpis uz skatuves alkohola reibumā, tad viņm teātrī vietas nav, tas nav attaisnojami. Taču šis lēmums ir jāpieņem Dailes teātra galvenajam režisoram Džilindžeram.” Viņa vērtē, ka izrādes otrā cēliena atcelšana ir ārkārtējs gadījums. “Daudzus no šiem gadījumiem mēs nevaram pierādīt, jo klāt nestāvam un “trubiņā” iepūst nelūdzam. Astoņdesmito gadu beigās Andris Bērziņš izrādē “Nolemtie” Dailes Mazajā zālē nebija adekvāts, taču es nevaru pierādīt, ka viņš bija piedzēries,” atceras kritiķe. Līdzīgas prblēmas bijušas arī teātra grandiem Uldim Pūcītim un Harijam Liepiņam, kas atļāvušies piedalīties izrādēs reibumā.Dailes teātra sabiedrisko attiecību vadītāja Liene Jakovļeva norāda, ka pēdējo mēnešu laikā A. Bērziņam bijus liela slodze, tādēļ pirmdienas vakarā veselības problēmu saasināšanās dēļ “esot vienkārši sabrucis”, tādēļ izrādes otrais cēliens tika atcelts.
Izrādes apmeklētāji apgalvo, ka A. Bērziņš izrādes laikā esot bijis alkohola reibumā, tāpēc nav spējis turpināt izrādi. Šādu apgalvojumu teātra pārstāve ne apstiprināja, ne noliedza.
“Tas bija psiholoģisks sabrukums,” apgalvo I.Jakovļeva. Tomēr šodien paredzētā izrāde “Ceplis”, kurā aktieris ir galvenās lomas atveidotājs, pagaidām nav atcelta.
Aktiera Andra Bērziņa izrāžu grafiks tikšot pārskatīts, lai nepakļautu viņu turpmākai pārslodzei.
“Līdzīgi gadījumi arī citos teātros notiek, bet ļoti reti”, stāsta L. Jakovļeva.
Skatītāji iegādātās biļetes uz vakardienas izrādi "Marija Stjuarte" var apmainīt pret naudu visās “Biļešu paradīzes” kasēs.