Tie, kuri Arsenāla rituālos nav iesvaidīti, iespējams, nesaprata, kālab festivāla galvenā balva — 20 000 ASV dolāru — ir jāizlozē, arī kālab uz skatuves ir tik maz konkrēto izlozē iekļauto Foruma (t.i., neformālā konkursa) skates filmu pārstāvju — režisoru, scenāristu, producentu. To vietā grozījās gan anonīms "pionieris", gan Latvijas slavenākais meksikānis — pavārs Havjers Garsija, kam nācās izlikties par Karlosa Reigadasa filmas Klusā gaisma pārstāvi u.c. Galu galā pie ziedlapiņas — 20 000 dolāru simbola, kas tika paslēpts kafijas tasē, tika zaļmatains puika (Pauls Ārgalis), kurš tika pieteikts kā ASV filmas Lūžņu bode galvenā varoņa prototips Latvijā. Pilnīgs sirreālisms!
Taču bez pretrunīgi vērtējamām atrakcijām Arsenāls piedāvā arī konkrētas balvas, ko piešķir ārzemju kino profesionāļi, īpaši nozīmīgas tās ir Baltijas filmām — kā veselīgs skats no malas.
Tā starptautiskās kinokritiķu žūrijas balva Baltijas konkursa skatē tika filmai Vogelfrei (režisori Jānis Kalējs, Jānis Putniņš, Anna Viduleja, Gatis Šmits), šī pati filma saņēma arī festivāla "galvenās" žūrijas balvu kā labākā Baltijas filma un Rietumu bankas dāsni sponsorētos 5000 eiro.
No starptautiskās skates filmām kritiķi apbalvoja filmu Andalūzija (režisors A.Gomī).
Garīgās vērtības filmās akcentējošā Interfilm žūrija izteica atzinību Rabina Bahrani filmai Lūžņu bode un par labāko filmu Foruma skatē atzina Karlosa Reigadasa režisēto Kluso gaismu. Par spilgtāko Baltijas konkursa filmu žūrija atzina igauņu režisora Ilmara Rāga Klasi un izteica atzinību Edmunda Jansona starpžanru projektam — dokumentālajai animācijas filmai Čiža acīm.
Čiža acīm saņēma arī starptautiskās žūrijas balvu kā labākā animācijas filma. Par labāko dokumentālo filmu atzīta igauņu Pretvēja nams (rež. P.Valkns), par labāko spēlfilmu — igauņu Rudens balle (režisors V.Ounpū). Skatītāju balva — I.Rāga Klasei.