Jau pirms neilga laika notikušais ģitārmonstra Pola Gilberta koncerts bija kā pārsteigums izvēlētās vietas ziņā, kas sevi tomēr attaisnoja, jo īpaši tādēļ, ka krietni uzlabojusies apskaņošanas kvalitāte. Savukārt pirmdien, 20.oktobrī redzētā gotiskās amerikānietes Emīlijas Otemas (Emilie Autumn) performance kluba necilās telpas pārvērta barokālā piedzīvojumā ar šausmu filmu elementiem.
Maldās tie, kuri gotisko saista ar melnām acu ēnām, tumšām svecēm, bālām sejām un visnotaļ skumju noskaņu kapu krustu paēnā. Emīlija un viņas piecas meitenes ieviesa sirreālu jautrību, krāšņumu, padrūmā jandāliņā aizraujot vai visus sanākušos. Un kā nu ne - sešas meitenes kā lelles (vārda tiešajā nozīmē), katra ar savu tēlu - mazā meitenīte, valdzinošā pavedēja, angļu lēdija, cirka māksliniece, Barbija... un pati Emīlija, uz skatuves parādoties ēnu teātrī ar milzīgu putna knābi, kas gan vēlāk tika noņemts. Ja arī muzikāli viņu izpildīto mūziku nevar nosaukt par ģeniālu, pat piepūloties, apvienojumā ar šovu, tas bija baudījums. Nenoliedzami, vizuālais lika savilkt paralēles ar Tima Bērtona daiļradi, īpaši jau dīvaino filmiņu "Beetle Juice" - bet tas viss šķita īsti vietā. Vokāli spēcīgās balsis, kas gan dūdoja kā cukursaldi eņģelīši, gan rēca kā ievainotas tīģerienes, gluži nepiespiesti izdziedāja visu, sākot no vienkāršām melodijām līdz industrial bliezieniem.Kā milzīgs pārsteigums koncerta beigu daļā - sešbalsīgi atskaņotā "Queen" "Bohemian Rhapsody". Dziesmu, ko pat paši tās sacerētāji koncertos neizpilda "dzīvajā", meitenes nodziedāja tā, ka, šķiet, arī pašam Fredijam Merkūrijam būtu prieks to dzirdēt.
Arī muzikālā pavadījuma risinājums bija interesants - kamēr ritma sekcija skanēja fonogrammā (vismaz neviens mūziķis uz skatuves nebija redzams), pati Emīlija spēlēja sintezatoru, kas, slēpts aiz drapērijām, sava skanējuma dēļ lika noticēt, ka skan klavesīns. Un koncerta kulminācija - Emīlija ar vijoli, ko savulaik spēlējusi gan kopā ar Kortniju Lovu viņas grupā "Hole", gan Billiju Korganu (The Smashing Pumpkins), izpildot Ziemassvētku korāļus, brāzās pār skatuvi vētras cienīgā ātrumā, tiesa gan, gruvešus neatstājot. "Tāda pustraka Vanessa Meja" - pirmais salīdzinājums, kas iešāvās prātā, lai arī, protams, abas šīs mākslinieces absolūti nav salīdzināmas.
Pašu šovu droši varētu nodēvēt par "Naži pūdercukurā" - neiztrūka gan pārspīlēta salduma, gan uzspēlētas agresijas. Brīžiem klūpot viena otrai ar dunčiem pie rīkles, lai jau nākamajā brīdī sakļautos maigā apskāvienā, mākslinieces lieliski nospēlēja savas lomas, neiztrūka arī cirka elementu.
Diemžēl, lai sagaidītu otras mākslinieces - pašmāju Vic Anselmo uzstāšanos, nācās krietni pagaidīt, jo milzīgo butaforiju novākšana aizņēma ilgu laiku. Tādēļ arī vairāki koncerta apmeklētāji telpas pameta, tikko kā Emīlija & Co bija beigušas izdalīt autogrāfus. Bet velti - ne bez pamata Vika jau atzīta arī ārpus Latvijas. Un kā gan ne, ja simpātiska meitene ar lielisku balsi dzied oriģinālas dziesmas profesionāļu pavadībā.