"Nav nekāda tieša sakara pilotu apmācībai ar šo nelaimes gadījumu," saka M.Gorodcovs, piebilstot, ka šeit jāņem vērā tikai īpašnieka un konkrētā pilota attiecības. Pēc M.Gorodcova teiktā atbildība par avāriju būs jāuzņemas īpašniekam, jo pilotam Guntim Vasiļevskim nebija ieraksta pilota apliecībā, kas ļautu vadīt konkrēto Piper PA-31 Navajo lidaparātu. Jāatzīmē, ka pats klubs iepriekš apgalvoja, ka pilotam visas atļaujas bijušas, tādēļ viņš varējis vadīt lidaparātu.
Kāda tieši būs īpašnieka atbildība, tiks vērtēts izmeklēšanā. Tukuma policijas izmeklētājs Jānis Gailis informē, ka policija šobrīd gaida lidmašīnas ekspertīzes atzinumu, kas vēlākais būs pēc gada, un gaida, kad atlabs cietušie, lai varētu viņus nopratināt. "Viss tiks vērtēts vispusīgi," saka J.Gailis, apstiprinot, ka tajā skaitā arī īpašnieka atbildība.
Airtraining pārstāvis Dmitrijs, iepazīstinot ar kluba piedāvāto apmācības programmu, stāsta, ka par pilotu var izmācīties 6-7 mēnešu laikā, par 153 teorētiskām lekcijām maksājot 460 latus. Apgūstot deviņus priekšmetus, Civilās aviācijas aģentūrā jānokārto atbilstoši eksāmeni, kas katrs maksā 15-20 latus.
Sarežģītākais apmācības posms esot praktiskās nodarbības, kas sākas pēc diviem teorētisko nodarbību mēnešiem un prasa daudz laika un finanšu izdevumu. Potenciālajam pilotam ar instruktoru jānolido vismaz 45 stundas. Ar lidaparātu Cessna 172N, kas atrodas Airtraining lidparkā, tas maksās 100 latus stundā. Ja pēc apmācībām ir vēlme lidot ar kādu citu lidmašīnu, konkrēts lidaparāts vismaz 3-4 stundas ir jāizmēģina ar instruktoru. Citu lidmašīnu tipu apgūšana maksājot pāri par 140 latiem stundā.