Tomēr, kā liecina satiksmes komitejai sagatavotā informācija, noteikumi netiks atcelti, tikai nedaudz pamainīti. Proti, tie vairs nebūs noteikumi "Par kuģošanas līdzekļu satiksmi Rīgas pilsētas kanālā", bet gan "Par pilsētas kanāla aizsardzību un kuģošanas ierobežojumiem". Satiksmes departamentam būs kanālā jāizvieto arī navigācijas zīmes, ko iepriekšējie noteikumi neparedzēja. Taču pārējais netiks mainīts: pa kanālu kuģot varēs mazizmēra kuģošanas līdzekļi ne garāki par astoņiem metriem (izņemot ūdens motocikli), bet ar īpašām atļaujām — arī garāki, un tiem būs jāpārvietojas pa straumei virzienā no Centrāltirgus uz Andrejostu.
Tieši šie ierobežojumi radīja konfliktu starp pašvaldību un daļu kuģotāju, un uzņēmējam Ainim Čaunānam liedza iespēju pilsētas kanālā pārvadāt tūristus, jo viņa koka kuģi ir 12 metru gari un Latvijas Jūras administrācija (LJA) pasažieru pārvadājumus pa kanālu ļauj veikt tikai pret straumi — virzienā no Andrejostas uz Centrāltirgu. Protestējot pret šiem noteikumiem, A.Čaunāns vērsās RAPLM.