Diena jau rakstīja, ka maija beigās Rīgas dome apstiprināja pilsētas kanāla kuģošanas noteikumus. Tie paredz ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu kanālā līdz 7 km/h un aizliedz pa to pārvietoties ūdensmotocikliem. Atbilstoši noteikumiem amatieru kuģošanas līdzekļi drīkst būt ne garāki par astoņiem metriem, taču ar īpašām komisijas atļaujām pārvietoties pa to būs ļauts arī lielākām laivām. Tas teorētiski A.Čaunānam ļauj kuģot kanālā, jo viņa laivas ir 12 metru garas, tomēr to kavē norma par kuģošanas virzienu. Tas noteikts pa straumei — virzienā no Centrāltirgus uz Andrejostu. Uzņēmējam Latvijas Jūras Akadēmija (LJA) ļautu nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem, ja kuģošana notiktu no Andrejostas uz Centrāltirgus pusi, jo tā ir drošāk. Rīgas domnieki to ignorēja un nonāca situācijā, ka privātiem braucieniem kanāls ir atvērts, taču tūristu vizināšanai — ne. Nevēloties ar to samierināties, A.Čaunāns vērsās RAPLM, lūdzot noteikumus neapstiprināt. Kā uzsver pašvaldību lietu ministra Edgara Zalāna (TP) preses sekretāre Dace Kārkliņa, ministrijā nav speciālistu, kuri būtu lietpratēji kuģošanas jautājumos, tāpēc padoms lūgts LJA. "Ja uzņēmējam izrādīsies taisnība, ministram ir tiesības apturēt noteikumus vai atsevišķas to daļas un lūgt tos pārstrādāt," saka D.Kārkliņa.
Kanālā var sākt kuģot
Kaut arī apstrīdēti Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā (RAPLM), pirms nepilna mēneša pieņemtie noteikumi par kuģošanu pilsētas kanālā piektdien stāsies spēkā. Uzņēmējs Ainis Čaunāns, kurš kanālā jau šovasar gribēja sākt tūristu pārvadājumus, taču noteikumi viņam liedz to darīt, joprojām cer, ka tie tiks grozīti.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.