Krievijas ostas var "paņemt" visu to apjomu, kas iet caur Latvijas ostām, pat īpaši neiespringstot. Tas ir politisks lēmums. Ja tiks pieņemts viens šāds lēmums, tad dzelzceļš ir apstājies, bet ostas var kādu laiku "izvilkt", neko neinvestējot," uzsver Krūmiņš.Viņš gan piebilst, ka ostas eksistēt varēs, bet dzelzceļam eksistence būs problemātiska, jo infrastruktūra ir jāuztur, un katru gadu tajā ir jāiegulda lieli līdzekļi - vairāki desmiti miljoni eiro gadā.Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis ir vienojušās par jaunu sankciju kārtu pret Krieviju, taču nav vienprātības, kad tās ieviest un vai vispār ieviest. Kā savā pirmdienas paziņojumā norādījis pašreizējais Eiropadomes prezidents Hermans van Rompejs, sankcijas pret Maskavu, kuras izraisījusi "Krievijas bruņoto spēku agresija uz Ukrainas zemes", stāsies spēkā "tuvākajās dienās". Tomēr viņš piebildis, ka tas "dos laiku, lai izvērtētu pamiera vienošanās un miera plāna īstenošanu. Atkarībā no situācijas uz vietas ES ir gatava pilnībā vai daļēji pārskatīt saskaņotās sankcijas".Jaunās sankcijas paredz vēl vairāk ierobežot Krievijas banku, kā arī enerģētikas un aizsardzības uzņēmumu piekļuvi Eiropas finanšu tirgum. Sankcijas vēstas pret Gazprom meitasuzņēmumu Gazprom Neft, pret naftas kompānijām Rosneft un Transneft, kā arī pret deviņiem bruņošanās uzņēmumiem.Paredzēts arī paplašināt to dubultā pielietojuma preču un naftas ieguves tehnoloģiju sarakstu, kuru importēšana uz Krieviju ir aizliegta. Turklāt papildināts arī to personu saraksts, kurām tiks piemēroti ceļošanas ierobežojumi un līdzekļu iesaldēšana.Kā ziņots, 7.augustā tika noteikts Krievijas embargo, kas attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem, kas tiek importēti no ES, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu.
Eksperts: Ar vienu politisku lēmumu var apstādināt dzelzceļu Latvijā
Ja Krievija pastiprinātu sankcijas un tas skartu kravu tranzītu, Latvijas dzelzceļa eksistence kļūtu problemātiska, bet ostas varētu kādu laiku "izvilkt", intervijā biznesa portālam Nozare.lv norāda Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš."Ja runājam par ostām un dzelzceļu, tad te atliek Krievijai pieņemt vienu lēmumu - un viss.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.