Mākslīgais intelekts jau pastāv un tiek apspriests salīdzinoši gana ilgu laiku, tomēr aizvien pret to ir divējāda attieksme – gan saskatot tā sniegtās lielās iespējas, gan arī uz to raugoties ar bažām. Iesākumā varbūt pastāstiet: kāda ir jūsu uzņēmuma saistība ar mākslīgo intelektu un kādos virzienos ar to darbojaties?
Mūsu uzņēmums palīdz citiem uzņēmumiem, kā mēs paši sakām, inovēt. Tas praksē nozīmē – vai nu pelnīt vairāk, vai arī tērēt mazāk naudas. Pastāv divu veidu inovācijas – atvērtās un iekšējās. Atvērtās inovācijas ir, piemēram, lielveikalu pašapkalpošanās kases. Nav neviena lielveikalu tīkla, kuram būtu pašam sava inženieru komanda, kas šīs kases sistēmas izstrādātu, izgatavotu un uzstādītu tirdzniecības vietās. Pati ideja par to, ka ir iespējams ietaupīt, liekot pircējiem pašiem vienlaikus būt arī pārdevējiem, protams, nāk no lielveikaliem. Tomēr šīs pašapkalpošanās kases tiek izgatavotas ne jau lielveikalos, ar to nodarbojas uzņēmumi ar attiecīgu specializāciju.
Mēs tikmēr strādājam arī ar otra veida inovācijām. Iekšējās inovācijas nozīmē, ka uzņēmumam ir iespēja pašam īstenot inovatīvus risinājumus. Ir informācijas tehnoloģiju pārvalde, mārketinga pārvalde un citas struktūrvienības, kuru uzdevums ir padarīt uzņēmuma darbību iespējami efektīvāku. Neatkarīgi no uzņēmuma darbības jomas un industrijas iekšējo inovāciju ieviešanas process visos gadījumos ir līdzīgs. Tā nosacīti vienā telpā ir jāsanāk kopā cilvēkiem, kuri ir zinoši par biznesa procesiem, saistītiem ar uzņēmuma darbību, un tad viņiem tiek uzdots zināmā mērā standartizētu jautājumu kopums. Tas var sākties, piemēram, ar jautājumu – kas var kļūt par iemeslu, lai konkrētais cilvēks pirmdien negribētu nākt uz darbu? Būtībā jautājumi ir par to, kas šo cilvēku skatījumā
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 19. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00