Viņš skaidroja, ka atbilstoši Valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) centralizētajam lēmumam gandrīz visi pārvadātāji ir spiesti no 1.aprīļa paaugstināt tarifus starppilsētu pārvadājumiem, savukārt vietējo reģionālo un pilsētu maršrutos pārvadātāji pārsvarā nemaina tarifus. Lielas bažas pārvadātājiem esot saistībā ar degvielas cenu pārmaiņām.
Saistībā ar tarifu pārmaiņām viņš minēja, ka lielākā daļa pārvadātāju to uztver kā nepieciešamu normu, kuru nosaka pasūtītājs - ATD, tāpēc tam grūti iebilst, jo pasūtītājam nav citas izejas. Savukārt Jelgavas pilsētas maršrutos tarifi paliek nemainīgi un tie tiks paaugstināti tikai starppilsētu maršrutos atbilstoši ATD prasībām, pauda Salkazanovs.
SIA Migar valdes loceklis Uldis Valters skaidroja, ka Jelgavas novada reģionālajos maršrutos tarifi paliks nemainīgi. Arī SIA Dobeles autobusu parks (DAP) valdes priekšsēdētājs Ārvaldis Laumanis skaidroja, ka DAP līdzīgi mainīsies vien starppilsētu maršruti, bet vietējo un reģionālo maršrutu tarifi paliks nemainīgi. "Mūsu gadījumā, piemēram, maršrutā Dobele-Rīga tarifs augs par aptuveni astoņiem procentiem," pauda Laumanis.
Kā ziņots, Zemgalē vienīgi Bauskas pārvadātājs SIA AIPS nemainīs tarifus arī vairākos starppilsētu maršrutos, jo tas neesot ekonomiski izdevīgi un pārvadātājs nesaņem valsts dotāciju, skaidroja SIA AIPS valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs.
Ar šā gada 1.aprīli autobusu un vilcienu starppilsētu nozīmes maršrutos spēkā stāsies jauni tarifi - kāpums vidēji 5% līdz 7% apmērā, informēja Autotransporta direkcijā.
Plānots, ka jauno tarifu ieviešana jau šogad valstij ļaus ietaupīt aptuveni 1,8 miljonus latu un biļešu cenu kāpums pasažieru plūsmu būtiski neietekmēs.