Viena no aktuālākajām problēmām ir tieši nolietoto riepu apsaimniekošana. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) strādā, lai rastu risinājumus problēmām, kas skar šo konkrēto jomu, un sola, ka jau nākamgad radikāli mainīs nolietoto riepu apsaimniekošanas sistēmu valstī.
Latvijā atkritumu apsaimniekošanas un ievešanas atļauju sistēma balstās uz vispārējiem Eiropas Savienības noteiktajiem principiem, kas nozīmē, ka nereti atļaujas izsniedz avansā, cerot, ka uzņēmēji izdarīs to, ko ir solījuši, saka Vilgerts. Viņaprāt, tam tomēr esot jāpieiet krietni konservatīvāk, to apstiprina arī arvien biežāk atklātie pārkāpumi – atsevišķi uzņēmēji nerīkojas godprātīgi.
Iepriekš situācija esot bijusi labāka: "Savulaik LASUA bija noslēgts līgums ar Valsts vides dienestu (VVD) par šiem laukumiem. Mūsu asociācijas cilvēki apsekoja visus laukumus, kas ir gana ietilpīgs darbs, un deva savu rekomendējošo viedokli, vai tam vajadzētu izsniegt atļauju vai ne. Mums nebija veto tiesību, bet mēs kā profesionāļi devām savu vērtējumu. Pēc Valsts kontroles rekomendācijas šis tika noteikts kā papildu slogs, un VVD atteicās no šāda veida sadarbības. Nu redzams, ka dienestam nav pietiekamas kapacitātes pašiem apsekot visas vietas, un viņi izsniedz atļaujas, balstoties uz dokumentiem, kas diemžēl ne vienmēr atspoguļo realitāti. Kādas tam ir sekas, mēs šobrīd redzam."
Pēc VARAM rīcībā esošajiem datiem, ik gadu Latvijas tirgū nonāk aptuveni 20 tūkstoši tonnu riepu, tomēr to pārstrāde un reģenerācija nenotiek pietiekamā apjomā, tādēļ riepas uzkrājas savākšanas laukumos. Lai labotu situāciju, VARAM plāno "radikāli mainīt nolietoto riepu apsaimniekošanas sistēmu valstī". Sīkāk par to, kas tieši tiks mainīts, šobrīd nav informācijas, taču zināms, ka tiks veikta pastiprināta kontrole par atļaujas nosacījumu ievērošanu nolietoto riepu un citu atkritumu uzglabāšanas vietās.
Visu rakstu lasiet pirmdienas, 4.septembra laikrakstā Diena!
vēl
tādi esam
MM