Kopumā tas avārijas vietā jāizdara apmēram puskilometra garumā. Paralēli tiek apzināts videi nodarītais kaitējums un veikti pasākumi tā lokalizēšanai. Speciālisti vērtē, ka tas nav sevišķi bīstams un naftas produktu nokļūšana lielākās ūdenstilpnēs nedraud.
Nomierinājušies ir arī neparastā, visā pilsētā redzamā ugunsgrēka satrauktie ļaudis, taču vēlēšanās savām skatīt notikuma vietu nebija mazinājusies — tāpat kā sestdien, arī svētdien uz apmēram desmit kilometru attālo avārijas vietu no pilsētas plūda gandrīz nepārtraukta automašīnu straume, tajās bija saskatāmas pat ģimenes ar zīdaiņiem.
Kā Diena jau rakstīja, avārijas rezultātā izcēlās ugunsgrēks, kuru izdevās nodzēst tikai pēc trim stundām, sestdien ap 12.30. Triecienā bija apgāzušās trīs benzīna cisternas, no tām liesmas pārmetās uz sešām citām, kas bija palikušas uz sliedēm, avārijā tika sadragātas arī dubultlokomotīves. Kā avārijas iemesls tiek minēts, ka mašīnisti nav ievērojuši aizliedzošo sarkano signālu, taču ierosinātā kriminālprocesa ietvaros izmeklēšana turpinās.
Vilcienu kustības atjaunošanas darbi sākās gandrīz
tūlīt pēc liesmu nodzēšanas. Vispirms apmēram
Pirms tam no cietušās lokomotīves izsūknēts vairāk, nekā trīs tonnas dīzeļdegvielas, nesadegušais pārpalikums iztukšots arī no benzīna cisternām. Kā Dienai teica Latvijas Dzelzceļa (LDz) ārkārtas situāciju daļas vadītājs Stepans Medvedjs, reāli visīsākajā iespējamajā laikā ir izdarīts galvenais — atjaunota vilcienu kustība. Gravā sastumtos dzelžus un cisternas varēs aizvākt tad, kad tiks atjaunoti tai blakus esošie sliežu ceļi. Piesārņojums no lūžņiem nav īpaši bīstams, Dienai teica LDz galvenais vides aizsardzības speciālists Māris Poikāns, informējot, ka sestdien viņu cilvēki virs gravas ūdens uzpeldējušo naftas produktu neitralizēšanai ir pielietojuši absorbentus.
Pagaidām neviens no dzelzceļa atjaunošanā iesaistītajiem speciālistiem nevarēja precīzi pateikt, kad avārijas sekas šai posmā tiks likvidētas pilnībā, taču visi bija pārliecināti, ka tas ir tuvāko dienu darbs.