Viens no lielākajiem kuģiem, kuram Ventspilī lemts tāds mūža noslēgums, ir pirms piecdesmit Zviedrijā būvētais refrižerators Trollis. Agrāk kuģis saucies Polar Reefer, pēc tam pārkristīts par Svithun un tā karogvalsts bijusi Norvēģija. Lai izremontētu un izmantotu darbam jūrā vai pārdotu tālāk, refrižeratoru 2006. gadā iegādājusies SIA Fish Impex, dodot arī jaunu vārdu Trollis. Firmas vadība atzīst, ka remontā ieguldīti prāvi līdzekļi, taču sakārtot iziešanai jūrā to nav izdevies. Kuģis kādu laiku atradies Liepājā, bet pēdējos pāris gadus bezdarbībā stāvējis pie Ventspils zvejas ostas piestātnēm, līdz to nolemts sagriezt metāllūžņos.
Kuģa sadalīšana tur pat zvejas ostā iepretim Ventspils zivju konservu kombinātam sākusies šā gada janvārī, daļa vietējo un pilsētas viesu šo procesu vēro it kā ar tūristu acīm: ne jau katru dienu garāmgājējam ir izdevība ieraudzīt, kas slēpies kādreiz sniegbaltā korpusa iekšpusē. Dzelzsgriezēji, kādas Saldus firmas strādnieki Andris Kreišmanis un Jānis Bartašus ar smaidu atceras, ka komandas pamestais kuģis pārsteigumu sagādājis arī viņiem — kapteiņa kajītē uzieta neaizsākta pudele ar labu liķieri un pikanta satura žurnāli.
Paredzams, ka, sagriežot Trolli, tiks iegūts no 600 līdz 700 tonnu metāla. Kad metālgriezēji sasniegs ūdenslīniju, kuģis ar turpat netālu esošo kuģu vertikālo pacēlāju tiks izcelts krastā pilnīgai sadalīšanai.
Patlaban tādā veidā metāllūžņos tiek griezts mazāks, Baltikas tipa zvejas kuģis Unda. Tas bijis pierakstīts Engurē, jūrā kalpojis 33 gadus un sagriešanai nodots, īstenojot programmu par Latvijas zvejas flotes kopējās jaudas samazināšanu, par ko īpašniekam un komandai pienākas atbilstoša kompensācija no ES struktūrfondu līdzekļiem. Turpat pie piestātnēm ar līdzīgu motivāciju rindā uz sagriešanu gaida cits Undai līdzīgs zvejas kuģis.
Undas pēdējais kapteinis Agris Joniņš Diena.lv stāsta, ka ar to jūrā gājis pēdējos trīs gadus. Viņš atzīst, ka katra kuģa zaudējums zvejniekiem sāp, bet šo nodot metāllūžņos bijis pēdējais laiks, jo kuģa korpuss vietām izrādījies tik izrūsējis, ka ūdens iekšā plūdis straumēm. Īpaši bīstami kļuvis, šoziem laužoties cauri ledus laukiem, kas korpusu draudējuši uzplēst vēl vairāk.
Turpat blakus zvejas ostai atrodas nesen nodibinātais uzņēmums, SIA Ventspils kuģu būvētava, kas remontē un izgatavo laivas un nelielus kuterus, bet turpmāk gatavojas pieņemt pasūtījumus arī lielu jahtu un jūras kuteru būvēšanai. Taču Ventspilī metāllūžnos sagriezto kuģu skaits, pēc visa spriežot, vēl ilgi būs lielāks, nekā ūdenī no jauna nolaisto.