Ņemot vērā to, ka šis sankciju instruments izrādījies mazāk efektīgs, nekā cerēts, paredzēts pastiprināt uzraudzības pasākumus un dokumentācijas prasības, liecina aģentūras DPA rīcībā nonākusī informācija.
Tas varētu apgrūtināt kuģniecības uzņēmumiem sankciju apiešanu.
Ideālā gadījumā cenu griestu instrumenta pastiprināšanu varētu apstiprināt vēl līdz gada beigām 12.sankciju paketes ietvaros.
Jaunās sankcijas paredz ierobežot arī Krievijas dimantu tirdzniecību.
Otrdien aprit precīzi gads, kopš spēkā stājās Krievijas naftas eksporta cenu griezti. Tas notika līdz ar krievu naftas importa aizliegumu ES. Tika plānots piespiest Krieviju pārdot savu naftu trešajām valstīm par cenu, kas nepārsniedz 60 dolārus par barelu.
Kuģniecības uzņēmumiem, kas nodrošina Krievijas naftas eksportu, ļauts to transportēt, ja naftas cena nepārsniedz noteiktos griestus.
Ievērojot šos noteikumus, rietumvalstu kuģniecības uzņēmumi joprojām drīkst transportēs krievu naftu uz tādām valstīm kā Indija, Ķīna un Ēģipte.
Tas attiecas arī uz citu pakalpojumu sniedzējiem, kas nepieciešami naftas eksporta nodrošināšanai, tajā skaitā uz apdrošinātājiem, tehniskā atbalsta sniedzējiem, kā arī uz finansu un biržas pakalpojumiem.
Saskaņā ar ieceri bija paredzēts liegt Krievijai palielināt peļņu no naftas cenu kāpuma un izmantot to savas kara mašīnas finansēšanai.
Taču, kā liecina Kijivas Ekonomikas skolas pētījumu svaigākie dati, vairāk nekā 99% no Krievijas jēlnaftas, kas oktobrī transportēta par jūru, iespējams, pārdoti par cenu, kas pārsniedz 60 dolārus.
Tas, iespējams, noticis, viltojot cenas sertifikātus, norāda ukraiņu pētnieki. Turklāt Krievija arvien lielākā mērā var paļauties uz "ēnu floti", tas ir uz kuģiem, kas nepieder Rietumu kuģniecībām un kurus neapdrošina Rietumu uzņēmumi.