Valdība cer, ka likums šoferos vairos atbildības izjūtu, kā arī mazinās ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. Pērn uz Francijas ceļiem gāja bojā ap četriem tūkstošiem cilvēku, turklāt aptuveni trešā daļa no tiem - avārijās, kurās iesaistīti autovadītāji alkohola reibumā.
Ikvienam šoferim, kuram nebūs alkometra, piemērojams 11 eiro (7,73 lati) liels sods. Prasība attiecas uz jebkuru transportlīdzekli, kas atrodas Francijas teritorijā, arī ārzemnieku. Lai gan likums stāsies spēkā 1. jūlijā, policija sodus sākšot piemērot tikai no 1. novembra. Vienreizējās lietošanas alkometri maksā vidēji 0,5 līdz 1,5 eiro. Valdība rekomendējusi katram iepirkt vismaz divus, lai paliktu kāds rezervē.
Francija vēl nedaudz vairāk nekā pirms desmit gadiem attīstīto valstu vidū izcēlās kā valsts, kurā ir sevišķi augsts autoavārijās bojāgājušo skaits. Kopš 2001. gada tā strādā pie satiksmes drošības uzlabošanas, lielākoties apkarojot ātru braukšanu.
Cīņu pret braukšanu dzērumā novembrī pieteica prezidents Nikolā Sarkozī, kad rosināja ieviest alkometrus kā obligātu prasību. 2007. gadā, nākot pie varas, viņš izvirzīja mērķi 2012. gadā samazināt satiksmes negadījumos mirušo skaitu līdz trim tūkstošiem.
Francijā alkohola koncentrācijas līmenis asinīs nedrīkst pārsniegt 0,5 promiles. Lielā daļā bāru un naktsklubu pieejami testeri reibuma pakāpes noteikšanai. Kopš 2010. gada arī jaunie autobusi aprīkoti ar alkometriem, kas neļauj iedarbināt transportlīdzekli, ja alkohola līmenis šofera izelpā pārsniedz normu. Paredzēts, ka 2015. gadā šādas alkoatslēgas būs visos autobusos.
Līdzīgu soli spērusi Somija, kur kopš vasaras visi skolu autobusi aprīkoti ar alkoatslēgām. Taču šomēnes Somijas transporta ministre Merja Killinena rosināja jau tuvāko gadu laikā it visās jaunajās mašīnās ieviest šādu atslēgu.