Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Cīņa par vietu uz asfalta

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
jete
j
Izlasot rakstu, nevarēju atturēties no komentāra. ļoti maldinošs virsraksts, kaut raksts bija ļoti vienpusīgs un problēmu, aktualitāti neatklāja. Viss jau ir jauki, Rīga riteņbraucēju pilsēta- jā, tagad var just, ka šī ir tendence, kas atzīta par labu un stilīgu esam, bet tā ir aktivitāte tikai pāris mēnešiem gadā, turklāt riteņbraucēji ir tikai neliels skaits no visiem iedzīvotājiem. Taču jāsaprot, ka liela daļa cilvēku dzīvo mikrorajonos/ piepilsētā un nekad nebrauks ar riteni dažādu iemeslu dēļ ( ģimenes apstākļi- bērni jāvadā, vai darba apstākļi-darbā nav dušas vai ir dresscode, vai nav parocīgs sabiedriskā transporta maršruts, vai pavisam vienkārši- nejūtas tādi supermeni, lai riskētu braukt ar riteni centrā). Otrs svarīgs aspekts, kas vispār nekur nefigurē- ne tikai jāmotivē riteņbraukšanai, bet jāizglīto, lai tie ir droši satiksmes dalībnieki. Pēc manas pieredzes, šajā pavasarī vērojot riteņbraucēju pārgalvīgās un neprātīgās aktivitātes uz ielām ( populārākais ir statusa maiņa- tad viņi ir riteņbraucēji, tad kājāmgājēji), viņi vispār nezina, kas ir CSN. un tas ir ļoti bīstami visām iesaistītajām pusēm.
auto+velobraucējs
a
1. Velo uz ietves ir lielāka problēma/bīstamība nekā velo uz brauktuves, jo ātruma starpība pārāk liela starp velu un gājēju. Velo uz ietves nedrīkst pārvietoties ātrāk par gājēju. 2. Velo uz brauktuves. Man ir auto, tāpēc uz brauktuves jūtos ļoti labi. Visi auto vadītāji ir samērā prognozējami. Es pa Rīgas ielām tikai uz brauktuves, bet ja ir man vajadzīgajā virzienā velo celiņš, tad braucu pa to. Ja būs velo joslas uz brauktuves, tad tikai pa tām. 3. Velosipēdistiem jābūt redzamiem. Krēslā un tumsā tikai ar labi saredzamām gaismiņām pārvietoties. Gan uz brauktuves, gan uz ietves.
ritdienis
r
Velobrauc'eji tagad ""izmanto piln'ib'a SDAVAS TIES'IBAS"'un uz rite'na"'piece'las k'ajas"'un "'n\min'as g'aj'ejam gar'am ar 35-42 km/stund'a ,kas pareiozin'ars ar katra brauc'eja"'dz'ivsvaru"' ir TOT'ALI B'ISTAMS G'AJ'EJAM. nEKUR UN NEVIEN'A nolikum'a nav ""'atruma ierobe'zojuma nor'ade"'atrodoties uz ietves,k'a ari nav nekas par ska'nas signaliz'aciju braucot-tuvojoties g'aj'ejam pa LABO PUSI VAI KREISO PUSI. Atliek staig'at ar spie'ki un ""b'azt rite'nos bezkau'n'am bez iz''n'emuma.
novērotājs
n
Lai radītu velobraukšanas kultūru, jaunie braucēji ir jāapmāca. Un ne tikai teorētiski, bet - galvenokārt - praktiski. Tāpēc KATRĀ Rīgas apkaimē vajadzētu organizēt veloaktivitātes bērniem un jauniešiem, kur šīs iemaņas apgūt. Ar pašreiz notiekošo ir stipri par maz.
velosipēdists un gājējs
v
problema ir tikai cilvēkos kad es, piemēram, braucu ar velosipēdu gājēju zonā, es zinu, ka gājējs šeit ir Dievs, bet es ciemiņš attiecīgi tā arī izturos, braucu lēni, vajadzības gadījumā pat apstājos un uzlieku kājas uz zemes, ja redzu ,ka gājējs man pretī saminstinās problēmu nav bet vakar, un ne tikai vakar, kad pats biju gājējs, biju aculiecinieks, kā viens tēvainis uzņēmis krietnu ātrumu dragā pa ietvi un vēl neapmieirnāts uz gāje'jiem ,ka tie viņam maisa liegi braukt lūk dēļ tādiem eksemplāriem arī rodas spreidze un neapmierinātībā p.s jā aizmirsu pateikt, neviens mani nekad nav lamājis uz gājēju ietves cieni citus un nebūs nekādas pretenzijas
Derglis
D
Liela daļa riteņbraucēju ir cilvēki, kas sabas nodarbes (vai beznodarbes) dēļ var iet un nākt kā un kādiem viņiem tīk. Bieži viņiem ir arī atbilstošs uzvedības modelis - uzlikt mīksto visiem un visam. Diemžēl ne tuvu katrs var atļauties braukt ar velo. Jo 1. Tā pa lielam ir no gadalaika atkarīga nodarbe, Latvijā kādus 4 - 5 mēnešus pieejama tikai galīgiem faniem, nevis normāliem cilvēkiem, kam no punkta A jānokļūst punktā B. 2. Pat vasarā riteņbraucējam piemērots apģērbs tomēr nav tas, ar ko var doties darīšanās, it īpaši, ja tādas ir vairākās vietās. Pat, braucot uz kādu vienu vietu, pārģērbšanās un nomazgāšanās iespēju 98% gadījumu nav + tas viss laiku prasa un pietiekami daudz. 3. Iebraucot no citurienes, mēs vēl varam tikai sapņot par reālu park&ride, kur būtu arī divriteņu noma. Protams, veloceliņu infrastruktūra ir jāattīsta, bet to nedrīkst darīt uz to rēķina, kam nav citas alternatīvas, kā braukt ar auto, jo sabiedriskais transports kursē tikai starp guļamrajoniem un centru.
bumers
b
Piemēram A.Čaka iela ir sliktāka, kā taciņa uz cūku kūti ! Tas tikai pateicoties korumpētajai valdībai, kura ar ceļu lapītāju firmām dalās naudās. Ja tā nebūtu, tad mūsu ceļi tiktu plānveidīgi atjaunoti un nebūtu tāda cūku kūts uz ceļiem. Gar ceļu apmalēm braucot labākaja gadījumā var nenosisties, tikai riepas un amortizatorus sadauzīt! Ar velo braukt vispār ir kā katastrofa, no grambām un neprofesionāli nelīmenī uzliktām ūdensnotekām var parlidot pari stūrei !!! Pamēģiniet , kas nav braucis ar velo pa pašu ceļa malu, gar apmali !!! Redzēsiet - kaifs nodrošināts! Un mēs vēl autovadītāji maksājam ceļa nodokli! Kāpēc valdībai arī šī nauda jānozog ? Vai tad viņi un viņu tuvinieki un draugi nebrauc ar auto un velosipēdiem? Ta ir sūdaina attieksme kā pret sevi , tā arī pret tuviniekiem un draugiem nemaz nerunājot par pārējiem iedzīvotājiem. Tas ir jāpārtrauc!!!
canondale
c
Es pa Čaka ielas brauktuvi regulāri minos. Jā, diezgan neciešami bedraina ielas mala. Braukt ir grūti, bet pa ietvi pabraukt vispār neiespējami - pilns ar gājējiem. Mans velo ir transporta līdzeklis. Es gribu pārvietoties ātri, tāpēc esmu uz brauktuves, arī tās neciešami bedrainās. Dienas vidū mans vidējais ātrums nav mazāks par auto, bet pīķa stundās krietini lielāks par auto. Jāsaka, velo joslu ideja ir laba, bet tās ceļu malas vajadzētu noasfaltēt vispirms.
  • 1
  • 0
stingrā mamma
s
Ceļu nodokli birokrātijas tēriņiem iesāka zagt Einars Repše un Jaunais Laiks, turpināja Vienotība ar Dombrovski un Viņa finansu Vilku. Daļa no Latvijas story of Suckcess ir autovad''itājiem nolaupītie maksājumi, ko iekasē ar CSDD, -- zviedru u.c. banksteriem valdība aizdevumus atdos, bet neviens finansu ministrs vēl nav iedomājies, ka vajadzētu samaiznāt arī CSDD iemaksas, kas -- galu galā -- ceļu uzlabojumos ieguldīti netiek.
  • 0
  • 0
bumers
b
Sastrēgumus rada stulbi autovadītāji un neadekvāti luksaforu regulējumi. Velosipedistiem pārsvarā auto traucē ātri pārvietoties. Esmu gan autovadītājs, gan velosipēdists. Tapēc zinu, ko runāju!
Reinis
R
Cik stu..am jabut lai apgalvotu ka "ielu platums neietekme korkju veidosanos"?! Kas tad ietekme?! Gaisa mitrums? Temperatura? Atlantijas okeana udens limena celsanas?! Jo ja mes Brivibas ielu tagad sasaurinatu uz vienu joslu, nekas tacu nemainitos, ne? Un sadiem "ekspertiem" lauj planot satiksmi Riga?! Stasts no manas autovaditaja pieredzes- ziema, man prieksa brauc taksis, distance optimala, tacu taksis "velkas", jo tam pa prieksu, ZIEMA uz BRUGJA pe relativu celja vidu (jo ietve ir kupenas ierakta) brauc dzeks tvida zakete ar fiksiti. Peksni dzeka fiksitis (uz kuru, protams, nekadas regulas par ziemas riepam neattiecas) izslid uz saniem un dzeks tvida zakete krit tiesi taksometram zem ritenjiem. Dzivibu dzekam izglaba tas, ka launajiem autovaditajiem-man un taksometra soferim-bija labas ziemas riepas, jo taksometrs apstajas burtiski paris centimetrus no velosipedista (uz kuru neattiecas ari nekadas regulas par kiverem) galvas, savukart mans auto, kuru nacas "raut ieksa" kupena, apstajas vien dazus centimetrus no taksometra. Puisis tvida zakete, savukart, bez jebkadiem sirdsapzinas parmetumiem piecelas, kapj atpakal uz ritenja un turpina pa slideno miera ielas brugi vilkties pa prieksu automasinu kolonai. Jo kapec gan justies vainigam par citu satiksmes dalibnieku veselibu un ipasumu, un justies pateicigam, ka no pasa nenovidibas un stulbuma izraisitas naves vinu pasargajusi citu autovaditaju likumpaklausiba un brauksanas parasmes. Un vini vel atlaujas plurkstet, ka viniem braucot virsu un nedodot celju. Man nav nekadu pretenziju pret velosipedistiem, lai brauc pa parkiem, celinjiem vai ietvem, bet lai neradas uz brauktuves, ja sava stulbuma delj pasi lec zem ritenjiem.
to Reinis
t
Kāpēc "lai brauc pa parkiem, celiņiem un ietvēm"?? Man viņi 100 gadus nav vajadzīgi uz parka celiņiem vai ietvēm, kur eju es ar bērniem!!!! Labāk lai viņi lec Tev zem riteņiem, paši vien būs vainīgi un vismaz nevainīgus gājējus neapdraudēs.
  • 3
  • 1
MH
M
Ļoti labi, ka beidzot tiks ieviestas velojoslas. Tas noteikti veicinās velonraicēji skaita strauju pieaugumu. Citādi Rīga drīz aizrīsies no auto skaita pieauguma, tādām pilsētām nav nākotnes. Pats braucu gan ar auto, gan velo.
Es
E
murgus par 3 joslām pataupiet laikam kad paši tiksiet ievēlēti RD!
Ieva
I
Skaidrs, ka gājējiem jādod priekšroka, jo visi velosipēdisti var pārvietoties kājām, tad liela daļa gājēju ar velosipēdu braukt nevar vai vienkārši nedrīkst. Otrajā vietā liekams speciālais transports, tad sabiedriskais transports, tad velosipēdi un auto.
zviedrs
z
Paskataties ka ir Stokholma un neizgudrojiet jaunu Ameriku. Rigas domei ir jaizdara divas lietas. Uz visam ielam jabut tris joslam, buss, velo un parejais transports. Otrs solis ir lai kurse biezak sab transports, ar intervalu 5-7 minutes. Protams jabut ir pardomatai cenu politikai transporta, ar menesa vai citiem abonomentiem un pec pusgada bus labi.
Ieva
I
Pie mums atsevišķos maršrutos tas transports kursē vēl daudz biežāk, nereti vedot tikai dažus cilvēkus, kamēr citos kursēšana ir daudz retāka un transporta līdzekļi piebāzti tā....- no manas pieredzes lielākais skaits cilvēku, kas bija spiesti pieturā izkāpt, lai izlaistu ne gluži pie durvīm sēdošo, bija 11.
  • 4
  • 2
Aigars
A
Velosipēdiem un sabiedriskajam transportam jābūt prioritātei Rīgā.
Ieva
I
Prioritātei jābūt gājējiem, tad spectransportam, tad sabiedriskajam transportam un tad velosipēdistiem.
  • 5
  • 3
Tas
T
Visvairāk par velosipēdistiem ir uztraukušies autobraucēji. Taču ārkārtīgi bīstami velobraucēji ir gājējiem uz ietvēm, jo, ja nav veloceliņu, tad riteņotājs lielā ātrumā laiž pa ietvēm, turklāt pašā Rīgas centrā. Latvijas velosipēdists pārsvarā ir kretīnisks - bravūrīgs, plātīgs, nepieklājīgs. Viņš nerēķinās ne ar ko. Ietves gājējiem Rīgā vairs nav drošas, tāpēc policijai būtu vismaz jāpasargā gājēji, starp kuriem mātes ar maziem bērniem un veci cilvēki. Kamēr Rīga nav pārklāta ar veloceliņiem "no-līdz", ir jābūt skaidram regulējumam un likumiem, kas aizliedz velosipēdistiem izmantot ietves, vismaz apdzīvotākajos rajonos.
Vītols > Ieva
V
Visiem velobraucējiem nav nospļauties. Iesaku visiem būt godīgiem un mēģināt nestādīt sevi augstāk par citiem
  • 4
  • 1
Ieva> Vītols
I
Tas, protams, ir forši, tikai ko iesākt ar tiem, kas netaisās ar sevi sākt? Principā jau arī nekādu ietvju nevajadzētu, ja cilvēki rēķinātos ar citiem: vienkārši gājēji ietu gar malu, auto brauktu garām, taču tāpēc tiek nospraustas robežas, lai, kad kārtējais psihs izraisīs satiksmes negadījumu, nebūtu jāstrīdas, kurš vainīgs. Savukārt ar velosipēdistiem problēma tā, ka robežas tiek nospraustas uz pārējo rēķina un viņiem ir nospļauties pat par tām.
  • 5
  • 1
Vītols
V
''Latvijas velosipēdists pārsvarā ir kretīnisks - bravūrīgs, plātīgs, nepieklājīgs. Viņš nerēķinās ne ar ko.'' Tāds ir nevis Latvijas velosipēdists, bet vidējais Latvijas iedzīvotājs. neatkarīgi no tā, vai velo braucējs, vai autobraucējs, vai policists.... pilnīgi jebkur mūsu valstī tā ir. jāsāk katram pašam ar sevi, tad nebūs jānoliek pārējie
  • 10
  • 3
Ieva
I
Un ne tikai tie, jo ir daudz slimību, kas apgrūtina pārvietošanos, piemēram, multiplā skleroze vai smadzeņu audzēji: no ārpuses cilvēks liekas jauns un pilnīgi vesels, taču palēkt malā, lai palaistu garām vellapēdistu nespēj, un vellapēdisti pēc tam komentos žēlojas, ka ļaunie gājēji viņiem ieriebt gribēja!
  • 4
  • 1
Vārds
V
jau tagad satiksmes noteikumi nosaka, ka velosipēdists pa ietvi nedrīkst pārvietoties ātrāk par kājāmgājēju, un ka gājējam ir priekšroka. vai velosipēdisti toe ievēro? nē. vai policija soda velosipēdistus par satiksmes noteikumu neievērošanu? nē. no tā tad arī rodas tā visatļautības sajūta. daru, ko gribu, bet jūs man iepūtiet, esmu nesodāms.
  • 6
  • 2

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Žurnāla "SestDiena" publikācijas

Vairāk Žurnāla "SestDiena" publikācijas


Aktuāli

Pēda, kas paliek

Šoreiz sākšu ar nedaudz provokatīvu jautājumu – kā jūs teiktu, kas ir Latvijas nacionālais sporta veids? Nu, tāds, kas katram te dzīvojošajam ir asinīs jau līdz ar piedzimšanu, un, pat ja profesion...

Šonedēļ SestDienā

Vairāk Šonedēļ SestDienā


SestDienas salons

Vairāk SestDienas salons


Pasaule

Vairāk Pasaule


Politika

Vairāk Politika


Tēma

Vairāk Tēma


Pieredze

Vairāk Pieredze


In memoriam

Vairāk In memoriam


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


Latvijai vajag

Vairāk Latvijai vajag


SestDienas receptes

Vairāk SestDienas receptes


Dienasgrāmata

Vairāk Dienasgrāmata