Agnese Narņicka modes industrijā darbojas kopš 2010. gada, bet "inteliģentās ielas modes" zīmols, kā pats sevi dēvē One Wolf, izveidots 2012. gadā. Sākotnēji radusies ideja par unisex džinsu kolekciju, tas nozīmē, ka apģērbs ir paredzēts gan vīriešiem, gan sievietēm. Vēlāk atskārsts, ka ir vajadzīgs arī spēcīgs zīmola nosaukums, un produktu klāsts vēl papildināts ar citiem apģērbiem. "Zīmola nosaukumu mēs domājām aptuveni gadu. Jau darbojāmies modes industrijā, bija uzkrājusies pieredze, un atskārtām, ka ir skaidrāk jādefinē, kas tad mēs esam un ar ko atšķiramies. Gan klientiem, gan sev pašiem," stāsta Agnese.
Kādu laiku māksliniece strādājusi arī ar zīmolu Agnese Narņicka, tomēr secinājusi, ka īpaši izveidots nosaukums labāk nes tā ideju: "Arī mani kā dizaineri tas nedaudz ieliek rāmjos. Zīmola nosaukums man kaut kādā ziņā noliek skaidrāku uzdevumu, kādam jāizskatās zīmolam, kāds ir mūsu mērķis un kādu ziņu nes šie divi vārdi – One Wolf."
"Vēlējāmies, lai mūs saprot arī starptautiski. Viens no mūsu mērķiem joprojām ir eksports, tāpēc nosaukums ir angļu valodā. Gribējām parādīt, ka esam ziemeļvalsts, un sapratām, ka mūsu spēcīgā puse noteikti ir rudens un ziemas kolekcijas, jo mēs zinām, ko nozīmē īsta ziema, bet vasaras pie mums ir ļoti īsas. Ļoti smalki arī pētījām vilka simbolu. Savukārt vārds "one" jeb "viens" reizē simbolizē unisex, kad viens der abiem dzimumiem, un arī neatkarību, individuālu redzējumu. To pašu mēs vēlamies attiecināt uz mūsu klientiem – tas ir apģērbs, kas ir radīts ikdienai, dzīvei, tas nav kādu īpašu pasākumu vai skatuves apģērbs. Tas tiešām ir dzīvesstila apģērbs, kurš ne praktiskā, ne komforta ziņā valkātāju neierobežo. Mēs piedomājam, lai apģērbu būtu viegli kopt, tas būtu ērts un ilgi kalpotu. Stila ziņā tas nav tendenču modes untumu atspulgs, bet ilglaicīgs dizains. One Wolf apģērbs nav kliedzošs un uz ielas ļoti pamanāms, bet tajā pašā laikā pilnīgi citāds, nekā atrodams citos veikalos," zīmola ideju ieskicē Agnese. Vienlaikus viņa arī uzsver, ka viņiem svarīgi sadarboties ar citiem radošiem cilvēkiem – mūziķiem, aktieriem, arī sportistiem. Pērn teju vai uzlidojumu radījuši Supernovas dalībnieki, kas vērsušies pēc palīdzības saistībā ar skatuves tērpu izveidi: "Mēs tam esam atvērti, bet skatāmies, vai tas sasaucas ar mūsu vīziju un zīmola konceptu."
Ieraudzīt valkātāju
Katru gadu tiek veidotas divas jaunas apģērbu kolekcijas un paralēli attīstīts arī projekts Uniform, kur no visām kolekcijām tiek atlasītas praktiskākās lietas ikdienai, kuras ļoti minimāli ietekmē modes tendences. "Tās būtībā ir pārbaudītas un klasiskas vērtības, kuras ir arī ļoti viegli kombinējamas savā starpā. Attīstot šo līniju, mēs no katras kolekcijas atlasām kādu no modeļiem, kurš varētu palikt kā bāzes modelis un būt viens no tiem, kuru mēs atkārtoti ražojam četras vai piecas sezonas. Mums ir arī daži modeļi, kuri joprojām ir populāri pat no pirmās kolekcijas, un tādi, kas tapuši pat pirms zīmola izveides," stāsta Agnese. Pašai vismīļākās ir trīs pēdējās kolekcijas. "Pie tām ir nesen strādāts, un emocijas ir svaigākas. Katrā kolekcijā ir kaut kas savs. Pati mīļākā kolekcija varētu būt kolekcija Tūrists un šīs rudens/ziemas kolekcija Lander."
Pašlaik tiek radītas arī preces katram dzimumam atsevišķi. Sievietēm tās ir kleitas un arī svārki, vīriešiem – žaketes un mēteļi, kā arī atsevišķi džinsu modeļi. Taču joprojām no visiem apģērbiem aptuveni 80% ir unisex. "Tas, ko es daru zīmola ietvaros, man aizņem ļoti daudz laika, un joprojām laika trūkuma dēļ ir arī daudz nerealizētu ieceru," atzīst One Wolf radītāja. Reālākā no idejām, kas tomēr varētu dienasgaismu ieraudzīt jau nākamajā kolekcijā, ir aksesuāri.
"Ar iedvesmošanos man nav problēmu. Atklāti sakot, tas atnāk ļoti negaidīti. Vienā dienā var vienkārši būt klikšķis – jā, tā ir laba ideja kolekcijai! Cilvēki, paši to neapzinoties, pasniedz ļoti labu ideju, citreiz tā ir vienkārši saruna par kādu tēmu, filma vai konkrēti kāds cilvēks, kas iedvesmo. Citreiz tas ir objekts, plakāts vai glezna. Tas ir ļoti, ļoti dažādi. Tas ir tas, kas aizķer un aizsāk to domāšanu, bet tālāk mēģinu saprast, kāpēc tas mani ir aizrāvis un iedvesmojis un bieži vien izaug par plašu tēmu vai pat veselu stāstu," atklāj Agnese.
Radot apģērbu, viņai ļoti svarīgi ir uzreiz jau redzēt galveno personāžu – kur viņš dzīvo, vidi apkārt, kur viņš dodas, kādas filmas skatās, kādus restorānus un kafejnīcas apmeklē un vai vispār to dara. «"an ļoti svarīgi ir redzēt ne tikai apģērbu, bet pašu cilvēku un viņa ikdienu. Līdzīgi kā rakstot grāmatu vai scenāriju filmai, ļoti svarīgi ir redzēt šo galveno varoni, saprast, kāds viņš ir," uzsver māksliniece.
Sākotnēji liela daļa One Wolf apģērba nēsātāju bija radošo industriju pārstāvji. "Tas laikam ir tīri loģiski. Es pati nāku no Mākslas akadēmijas, līdz ar to man apkārt arī ir radoši cilvēki. Pašā pirmsākumā tie vairāk bija man pazīstami cilvēki, kam sekoja reklāma no mutes mutē. Bet šobrīd pie mums nāk krasi atšķirīgu profesiju pārstāvji. Jāsaka, ka arī vecuma ziņā klients ir kļuvis nedaudz pieaugušāks, kas arī, visticamāk, ir skaidrojams ar to, ka mēs paši pieaugam," min Agnese.
Visu rakstu lasiet šīs nedēļas žurnālā SestDiena!
Neslāvs