Katra no trim sacensību dienām viena
otrai nelīdzinājās. Kaut arī igauņi Martins Ervins un Tomass Molders
centās, cik spēja, apdraudēt Jāņa Preisa uzvaru neizdevās — viņš
patlaban, īpaši stiprā vējā, ir neapšaubāms līderis Baltijā. Salīdzinot
ar iepriekšējiem gadiem, uz starta stājās visai daudz jauno burātāju.
Taču olimpiskajā gadā kā melns pavediens cauri vijās fakts, ka pirmo
reizi pēc neatkarības atjaunošanas olimpiskajās spēlēs nebūs neviena
Latvijas burātāja, un demokrātiskā vējdēļu klase pagaidām ne tik
turīgajai Latvijai būtu vispiemērotākā, kur tik pie ceļazīmes.
"Vislabāk šo mērķi būtu realizēt, koncentrējot uzmanību dāmām — mums ir
pieredzējusi vējdēliste Vita Matīse," skaidro pieredzējušais burātājs
Ansis Dāle. "Gan Latvijas Zēģelēšanas savienības, gan Latvijas
Olimpiskās komitejas vadība zināja kādas ir problēmas un kā tās būtu
risināmas. Jā, Matīse par medaļām necīnītos, taču jūras valstij būt
pārstāvētai burāšanā ir gana prestiži. Dzirdīgas ausis netika atrastas,
tāpēc arī ir tā, kā ir."
Baltijas kausa sacensības Pavilostā parādīja, ka labi vējdēlisti mums
ir. Tiesa, Formula, nevis olimpiskajā RSX klasē. Jānis Preiss šogad
pamainījis burāšanas inventāru un brauc vēl pārliecinošāk. "Šogad viss
sanāk un ir prieks burāt. Vēl tikai jātiek skaidrībā, kāpēc lūst masti.
Jā, labāk patīk stiprs vējš, taču jāprot burāt visādos laika apstākļos
un cenšos mācīties katrā braucienā." Jautāts par olimpisko kārdinājumu,
Jānis pakrata galvu: "Tur vajadzīgs cits finansējums un cits
treniņrežīms. Piedevām olimpiskā klase ir daudz lēnāka un braukšana
nesagādā tādu baudu kā ātrā Formula. Pašlaik vairāk burāju tieši savam
priekam. Protams, patīk uzvarēt un to cenšos izdarīt katrā braucienā.
Varbūt arī tas mulsinātu, pārkāpjot uz olimpiskā dēļa, jo man nepatīk
kulties kaut kur astē. Arī manam svaram tas nav piemērots — tur
vajadzīgi vieglāki burātāji. Varbūt spēlēm Londonā tiks izvēlēts cits
dēlis un arī Latvijā attieksme pret burāšanu mainīsies. Varbūt tad arī
es pārdomāšu."
Ja pirmās vietas liktenis lielā mērā jau bija izšķirts pēc divām
sacensību dienām, tad cīņa par pārējām vietām uz pjedestāla notika līdz
pēdējam braucienam. Igaunis Martins Ervins tomēr apsteidza pieredzējušo
Ansi Dāli, kam ir jau 41 gads un kurš uz dēļa kāpa pirms vairāk kā 30
gadiem.
Raceboard klasē pārliecinoši uzvarēja Gunārs Rozenbergs, atstājot aiz
sevis olimpieti Ilonu Grīnbergu un Gundaru Osi. Big Techno U-15 labāko
trijniekā iekļuva Rolands Kaups, Kristaps Keidāns un Roberts Blūms, bet
Big Techno U-17 — Andrjus Slibiris (lietuvietis, kas brauc ar Latvijas
licenci), Rihards Osis un perspektīvais Dāvis Cibuls.
Burāšanas saimi priecēja Preisa uzvara, un priecē arī fakts, ka
aktivitāte vērojama jauno burātāju saimē. Šoreiz Big Techno klasē visai
sarežģītos laika apstākļos startēja vairāk kā 10 dalībnieku, bet Rīgā
un Liepājā patlaban trenējas vairāk kā 40 jauno vējdēlistu. Viņiem savu
pieredzi nodod gan Jānis Preiss, gan olimpietes Ilona Dzelme un Žaklīna
Litauniece, bet virsvadību uzņēmies Elmārs Smiltnieks. Pēc pāris gadiem
kāds Latvijas vējdēlists varētu mēģināt iespraukties Eiropas jaunatnes
olimpisko dienu dalībnieku pulkā.
***
BALTIJAS KAUSS
KOPVĒRTĒJUMS
FORMULA
1.J.PREISS LAT 10
2.M.ERVINS EST 17
3.A.DĀLE LAT 24
4.T.MOLDERS EST 27
5.M.BIRZULIS LAT 32
6.A.ĻEONTJEVS LAT 39