Izmantoja iespēju
Nepareiza riepu izvēle bija par iemeslu Serģa ekipāžas ieņemtajai septītajai vietai pirmajā braucienā. Latvijas pirmās ekipāžas neveiksmi daļēji kompensēja Rupeika un brāļu Daideru ieņemtās vietas uz goda pjedestāla. Pirmais mērķi sasniedza pasaules čempionāta līderis Daniels Vilemsens. Otrajā braucienā Vilemsens aizkavējās startā, tad sev ierastajā manierē satrakojās un finišēja desmitais. Galvenā konkurenta likstas pilnībā izmantoja Serģis ar Stupeli. Posma kopvērtējumā tuvu uzvarai bija brāļi Daideri, kuri brauca otrajā pozīcijā, taču tehniska ķibele viņus atsvieda uz 14.vietu finišā.
Noguris no braukšanas
Kristers Serģis lēmumu par aiziešanu no motosporta publiskoja pirms pāris nedēļām. Nogurdinošā ceļošana pa Eiropas trasēm un ieilgušā neveiksmju josla bija nosvērusi sportistu pieņemt radikālu lēmumu. "Bija reizes, kad sestdien no rīta ārzemēs velku kājās zābakus, lai dotos trasē, un pats sev vaicāju — ko es te vispār daru? Man taču mājās ir ģimene. Dzīves vērtības arī ir pamainījušās. Šādi pārdomu brīži man lika izdarīt skaidru izvēli — pietiek!"
Laika posmā no 1997.līdz 2002.gadam Serģis ar toreizējo līdzbraucēju Artis Rasmani Eiropas trasēs dominēja visai pārliecinoši. Kaut arī deviņdesmito gadu otrajā pusē bija aizsākusies visu laiku intriģējošākā divu ekipāžu savstarpējā cīņa pasaules motokrosa čempionātā blakusvāģu klasē starp Serģi un Nīderlandes pilotu Danielu Vilemsenu, cēsniekus no troņa varēja nostumt tikai pašu neveiksmes, kā tas bija 1999.gada sezonā. Pēdējā Serģa startā kopā ar Rasmani 2002.gada rudenī Eiropas komandu čempionātā Cēsīs vienīgajā savstarpējā braucienā ar Vilemsenu, par spīti Arta vēdera sāpēm iepriekšējā vakarā un izdzertajai krietnajai zāļu devai, nīdelandieši visu braucienu tika noturēti solīdā atstatumā. Pēc Rasmaņa aiziešanas Serģim mainījās līdzbraucēji, taču viņa vadīto ekipāžu neatstāja dažādas likstas. "Pēdējos gadus viegli nākušie čempionu tituli man radīja pašapmierinātību, ka arī turpmāk ies tikpat gludi. Pirmās neveiksmes likās nejaušība, un pagāja laiks, kamēr atskārtu, ka galvenais konkurents jau aizsteidzies priekšā." Pats Kristers atzīst, ka iegūtie pieci čempionu tituli viņu iemidzinājuši.
Neveiksmju josla
Par pavērsiena punktu vajadzēja kļūt 2005.gada sezonai, kad uz Serģa ekipāžu pārnāca Kaspars Stupelis, kas iepriekšējos divus gadus līdz čempionu titulam bija palīdzējis aizbraukt Vilemsenam. Cerībām tomēr nebija lemts piepildīties. Kaspars priekšplānā izvirza neveiksmju virteni. "Katru gadu gadījās kāda ķibele. Vienu gadu tehnika pievīla un nopelnījām vairākas nullītes, citu gadu atkal Kristers salauza kāju, bet pērn viņš nebija savā labākajā kondīcijā." Kristers atbildi uz līdzjutējus visvairāk interesējošo jautājumu atrod arī pret viņu vērstajā nelabvēlīgajā strāvojumā. "Startējot Ķegumā, man visādi ir gājis. Bijušas rūgtas vilšanās, un pēc tādām reizēm pat esmu aizdomājies, ka, iespējams, labāk startēt tālāk no mājām. Kaut kur zemē varbūt guļ čūskulēni, kuri izmanto izdevību, lai izlīstu ārā un nodarītu savus ļaunos darbus."
Serģa un Vilemsena savstarpējā cīņa uz ilgiem laikiem paliks motokrosa vēsturē. Vaicāts par divu ekipāžu izteikto pārsvaru pār konkurentiem, Kristeram skaidras atbildes nebija. "Tiešām nezinu, kāpēc citiem neizdodas pietuvoties. Vismaz man noslēpumu no citiem nav. Var man nākt klāt un jautāt, ja ir kādas neskaidrības. Varbūt kā hokejā bija ar Grecki, arī motosportā jāpaiet laiciņam, lai atkal piedzimtu izteikti līderi."
Organizators Serģis
Pēc karjeras beigām Serģis palikšot motosportā kā organizators. "Ir iecere atdzīvināt motokrosu Cēsīs. Iesākumā varētu notikt Latvijas un Baltijas mēroga mači. Turpināšu darboties arī biznesā. No aprīļa esmu KTM produkcijas oficiālais dīleris Latvijā. Jā, sasniegumiem motokrosā noteikti bija sava loma, kāpēc KTM izvēlājās mani."
Pasaules čempionāta (PČ) nākamais posms nedēļas nogalē 17.augustā Kivioli trasē Igaunijā. PČ sezona beigsies 14.septembrī Rudersbergā Vācijā.