Uzņēmumā ļoti daudz funkciju tiek pārvaldītas datorizēti, piemēram, atsevišķu ražošanas procesu vadība un monitorings, grāmatvedība, attiecības ar klientiem. Būvējot jaunus ražošanas objektus, piemēram, jaunas miltu glabātuves, to pārvaldība jau uzreiz tiek veidota datorizēta, sākot ar ražošanas procesiem līdz pat piegādātās produkcijas uzskaitei un rēķinu izrakstīšanai. Procesu vadību nodrošina pielāgotas starpniekprogrammas. Pavisam uzņēmumā ir apmēram 75 datorlietotāji.
Līdz ar strauji palielinātajiem darbības apjomiem, AS “Dobeles dzirnavnieks” atbilstoši bija arī jāmodernizē un jāpilnveido IT infrastruktūra, vienlaikus novēršot iepriekš pieļautās kļūdas. Būtiski bija arī ekonomiski izmantot pieejamos resursus, proti, ieviest risinājumu, kas atbilst šādiem kritērijiem: neprasītu pārmērīgi lielus finanšu ieguldījumus, varētu pārvaldīt neliels speciālistu skaits, un tas uzlabotu darba organizāciju uzņēmumā.
Vērtējot iespējamo IT sistēmu atjaunošanu un uzlabošanu, AS “Dobeles dzirnavnieks” vēlējās izmantot konkrētus Microsoft risinājumus, piemēram, Exchange serveri, SharePoint, Active Directory. Taču laikā, kad tika plānoti darbi, internetā bija iespējams pieteikties mākonī bāzētajai darba produktivitātes IT platformai Office 365. Jaunais pakalpojums apmierināja lielāko daļu uzņēmuma prasību, un AS “Dobeles dzirnavnieks” kļuva par vienu no pirmajiem šī risinājuma lietotājiem Latvijā.
Pēc bezmaksas izmēģinājuma laika, kurā darbiniekiem bija iespēja izmēģināt pilnu pakalpojumu, uzņēmums izvēlējās E1 plānu. Plāna izvēli noteica tajā ietverto pakalpojumu klāsts. Pirmkārt, AS “Dobeles dzirnavnieks” vēlējās izmantot Microsoft SharePoint, otrkārt, Microsoft Lync strauji uzlaboja darbinieku savstarpējo saziņu. Lync Online tika atzīta par ļoti veiksmīgu komunikācijas vidi, kura ļauj efektīvāk izmantot laiku.
“Lync ļauj tiešsaistē redzēt darbinieku pieejamību, veikt failu apmaiņu, darbinieku grupu saziņu un saziņu ar ārējiem partneriem. To uzņēmuma iekšienē ir daudz vieglāk saskaņot. Bieži tiek izmantotas arī konferences iespējas. Novērtējam arī SharePoint iespējas koplietot dokumentus, kas dod iespēju veidot rezerves kopijas, piem., līdz 20 versijām, atgādinājumu izsūtīšanas iespēju iesaistītajām personām vai darba grupām, kad fails ir mainīts vai publiskots no jauna, un dokumentu saskaņošanas iespējas,” par modernizācijas ieguvumiem stāsta AS “Dobeles dzirnavnieks” IT vadītājs Oļegs Jakovļevs. Viņš uzsver, ka risinājuma iespējas izrādījās plašākas, nekā uzņēmums bija iecerējis. Piemēram, darbinieku mobilo telefonu iespēju pārvaldīšana, kā arī viegla un ērta SharePoint failu koplietošana, izmantojot Windows Phone mobilās iekārtas.
Mākoņpakalpojums nodrošina mobilitāti, proti, vajadzības gadījumā uzņēmuma darbinieki pie dokumentiem var piekļūt arī attāli.
Office 365 ieviešana ilga apmēram nedēļu. Vienlaikus ar jauno risinājumu tika iegādātas arī nepieciešamās papildu licences citu programmu lietošanai. Patlaban Office 365 jau izmanto apmēram 50 datorlietotāju.
Izmantotie risinājumi — Microsoft Office 365 un tajā integrētie Microsoft Exchange, Microsoft SharePoint, Microsoft Lync — ļauj AS “Dobeles dzirnavnieks” būvēt efektīvu informācijas sistēmu, kura dod iespējas izmantot jaunākos risinājumus, ir mobila, viegli administrējama un ietaupa visu veidu resursus. “Izmantojot Microsoft Office 365 risinājumu uzņēmums ir ietaupījis vismaz 24 000 latu, kas būtu nepieciešami analoga risinājuma izveidošanai, ja tiktu pirkts serveris un licences,” atzīmē O. Jakovļevs.
* Mākoņpakalpojuma izmantošana nodrošina stabilu un drošu IT resursu pārvaldību, turklāt darbiniekiem ļauj resursiem piekļūt arī attāli.
* Nav jāiegulda lieli resursi IT struktūras izbūvē, proti, nav jāiegulda līdzekļi un speciālistu darbs vairāku serveru iegādē un uzturēšanā.
* Optimālas un prognozējamas IT uzturēšanas izmaksas: uzticēto darbu apjomu spēj paveikt neliels IT speciālistu skaits, turklāt izmaksas ir prognozējamas ilgākā laika posmā.
* Īss pakalpojuma ieviešanas laiks, ātri var pievienot arī jaunus lietotājus. Lietotāji var viegli apgūt papildu iespējas.
* Ir iespējams izveidot uzņēmuma vajadzībām atbilstošu drošības politiku ne tikai darbinieku izmantotajiem datoriem, bet arī mobilajiem telefoniem.
“Office 365 ļauj izmantot efektīvu un drošu tehnoloģisko nodrošinājumu jebkurā laikā, pieslēdzoties no jebkuras vietas un būtiski samazinot tehnoloģiju izmaksas. Izvēloties Office 365, organizācijas var koncentrēties uz savu biznesu, kamēr Microsoft ar saviem partneriem rūpējas par tehnoloģijām un to potenciāla maksimālu izmantošanu,” saka Microsoft Office biznesa grupas vadītājs Baltijā Andrejs Juščenko.