„Pētījumos atklājām, ka interneta, televīzijas vai balss sakaru pakalpojumus bieži vērtē sajūtu līmenī - „labs” vai „slikts”, jo pietrūkst plašākas informācijas pakalpojuma izvērtēšanai. Vienlaikus pārsteidzoši, ka cena lietotājiem vairs nav būtiskākais izvēles kritērijs. Ar anketu mudinām patērētāju aizdomāties, piemēram, ka svarīgs ir ne tikai solītais, bet arī patiešām nodrošinātais interneta ātrums, ka būtiskāks par piedāvāto maksas TV kanālu skaitu ir to saturs un arī klientu apkalpošanas un darbinieku kompetences līmenis ir izšķirošs pakalpojuma izmantošanā. Tā kā elektronisko pakalpojumu sniedzēji visbiežāk piedāvā noslēgt ilgtermiņa līgumu pakalpojumu saņemšanai, tad lietotājiem anketa būs noderīgs ceļvedis, izvēloties sev izdevīgāko pakalpojuma sniedzēju,” norāda Lattelecom komercdirektore Kerli Gabriloviča.
Anketā lietotājs var izvērtēt savu interneta, maksas televīzijas, fiksētā tālruņa kvalitāti un servisa līmeni. Tā ir iespēja saņemto pakalpojumu pārbaudīt ne tikai no cenas, bet arī no apkalpošanas un tehnisko rādītāju kvalitātes perspektīvas. Anketā jāatbild uz tādiem viegli saprotamiem jautājumiem kā „Vai interneta ātrums ir nemainīgs arī vakara stundās no 18:00 līdz 22:00?”, „Cik bieži TV darbība ir pārtraukta ilgstoši (vismaz 30 minūtes)?”, „Vai informācija par pakalpojumiem ir patiesa un objektīva?” un „Vai varat saņemt konsultācijas sev vēlamajā valodā?” Pēc tās aizpildīšanas, lietotāji saņem pārskatu par esošā vai potenciālā pakalpojumu sniedzēja kvalitātes līmeni ar ieteikumiem kā uzlabot savstarpējo sadarbību.
PTAC direktore Baiba Vītoliņa: „Šogad ir krasi samazinājies patērētāju sūdzību skaits tieši saistībā ar elektronisko sakaru līgumiem, kas liecina gan par to, ka elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēji ir uzlabojuši līgumus un pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, gan arī patērētāji kļuvuši izglītotāki un uzmanīgāki slēdzot līgumus. Tomēr, ņemot vērā elektronisko sakaru pakalpojumu specifiku un sarežģītību, ļoti bieži patērētājiem trūkst zināšanu, lai novērtētu sava elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzēja piedāvāto pakalpojumu kvalitāti, tādēļ dažādi informatīvi materiāli šai gadījumā var būt ļoti noderīgi.”
„Tirgus dalībnieku un uzraugošo institūciju uzdevums ir izglītot patērētāju. Pat ja līdz ar prasīgu patērētāju palielinās arī sūdzību skaits, tomēr ilgtermiņā tas veicina nozares attīstību, nodrošinot patērētājam iespēju saņemt vislabāko pakalpojumu,” skaidro Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks.
„Kopīgiem spēkiem esam panākuši, ka Latvijā ir viens no ātrākajiem internetiem pasaulē, un to atzīst arī paši pakalpojuma lietotāji. Taču pat 25 % lietotāju patlaban nav viedokļa par citām kvalitātes atšķirībām Latvijas elektronisko pakalpojumu sniedzēju vidū.* Ar publisku iniciatīvu par elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes izvērtēšanu vēlamies panākt, lai Latvijas patērētājs kļūtu zinošāks un prasīgāks, bet Latvija kļūtu par valsti ar labākajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem Eiropā,” norāda Lattelecom komercdirektore Kerli Gabriloviča.