Mobilo operatoru maiņas statistika uzrāda tendenci izvēlēties pastāvīgo pieslēgumu priekšapmaksas kartes vietā. Lai gan pāreju skaits no pieslēgumiem uz priekšapmaksas kartēm joprojām ir lielāks nekā otrādāk (attiecīgi 79 048 pret 64 617 2011. gadā). Salīdzinot ar 2010. gadu, pagājušogad pāreju skaits uz priekšapmaksas kartēm samazinājies par 6%, bet pāreju skaits uz pieslēgumiem audzis par 20,5%.
Komentējot šos datus, mobilo sakaru operatoru pārstāvji atzīst, ka galvenais operatoru maiņas iemesls ir lietotāju vēlme ietaupīt uz mobilo sakaru rēķina. Taču Latvijas iedzīvotāju aktivitāte, mainot mobilo operatoru, joprojām uzskatāma par zemu. “Pēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas datiem, visu trīs Latvijas mobilo sakaru operatoru pakalpojumu kvalitāte ir vienādā līmenī, tāpēc cilvēki pāriet pie cita uzņēmuma tikai izdevīgākas cenas dēļ. To mobilo sakaru lietotāju īpatsvars, kuri maina operatoru gada laikā Latvijā nepārsniedz 3-4% un ir mazāks nekā analoģisks vidējais rādītājs Eiropā,” stāsta uzņēmuma “Tele2” komercdirektors Jānis Sproģis.
Firmas “LMT” klientu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns arī uzskata, ka mobilo sakaru lietotāji latvijā ir diezgan konservatīvi. “Tā kā Latvijas mobilo sakaru tarifi ir vieni no zemākajiem ES, abonentu migrācijas līmenis ir visai zems – 0,6 – 1% gadā no visa kopējā mobilo sakaru lietotāju skaita,” informē V. Locāns. Uzņēmumam “Bite” ir cits viedoklis, Oskana Stankeviča, Bite klientu apkalpošanas vadītāja stāsta, ka visi Latvijas mobilo sakaru lietotāji gadā kopā pārmaksā vidēji 26 miljonus latu. “Pārmaksāšana notiek sarežģīto tarifu dēļ, jo pats klients īsti nevar saprast – cik par ko viņš maksā. Ir ļoti vienkāršs veids kā noteikt vai pārmaksājat par mobilajiem sakariem – ja neesat mainījis tarifu vismaz 2-3 gadus, jūs noteikti pārmaksājat,” skaidro O. Stankeviča.
Pēc “Bite” pārstāves prognozēm, abonentu pāriešana uz citiem mobilo sakaru tīkliem palielināsies, jo no šī pavasara pārejas laiks ir saīsināts līdz 1 darba dienai. “Ja visi mobilo sakaru lietotāji zinātu šo faktu, kā arī saprastu cik viegli tagad ir mkainīt operatoru, pāreju skaits būtu daudz lielāks,” uzskata O. Stankeviča. Viņa piebilst, ka parādās arī tendence mobilo sakaru operatoriem noturēt savus klientus ar ne visai godīgām metodēm. “Piemēram, LMT daļu savu klientu, kuri vēlas mainīt mobilo sakaru operatoru, aiztur pie sevis ilgāk nekā paredzēts pārejas noteikumos,” stāsta O. Stankeviča.
Runājot par prognozēm, mobilo sakaru operatoru pārstāvji atzīst, ka pāreju skaits pie citiem operatoriem turpinās augt un šī tendence attieksies ne tikai uz privātpersonām, bet arī uzņēmumiem. “Priekšapmaksas karšu segmentā situācija ir stabilizējusies, tāpēc mēs prognozējam, ka augs pāreju skaits uz pastāvīgajiem pieslēgumiem. Tuvākajos gados operatoru maiņa īpaši aktuāla būs valsts iestādēm un pašvaldībām. Mūsu aprēķini liecina, ka valsts iestādes, maksājot par mobilajiem sakariem tagadējās cenas, nevis novecojušos dārgos tarifus, varētu ietaupīt ap 1,75 miljons latu gadā,” uzskata Jānis Sproģis no “Tele2”.
Pēc pakalpojumu un preču cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv datiem, vidējā viena mobilo sakaru lietotāja pārmaksa ir 22,65 lati gadā.