Biļešu cenu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos attālumos biļešu cenas pat samazināsies uz pazeminātās iekāpšanas maksas
rēķina. Piemēram, biļete no Kārsavas līdz Dagdai, kas šobrīd maksā 1,40Ls, no 1.aprīļa kļūs par 15 santīmiem lētāka, savukārt posmā Rīga – Valmiera biļete maksās 3,35Ls līdzšinējo 3,10Ls vietā. Arī pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu ir gaidāms neliels biļešu cenu kāpums, piemēram, biļete no Rīgas līdz Daugavpilij maksās par 25 santīmiem dārgāk - 4,95Ls.
Autobusu pasažieriem pārvietojoties īsajos attālumos (līdz 30 km) ārpus lielajām pilsētām, biļešu cena samazināsies vidēji par 10%. Turklāt, iedzīvotājiem pārvietojoties starp mazajām pilsētām un apdzīvotām vietām, turpmāk būs iespēja par līdzīgu samaksu izmantot gan vietējās nozīmes, gan starppilsētu satiksmes autobusus, jo biļešu cenas šajos pārvadājumu veidos izlīdzināsies. Turpretim maršrutu posmos, kas pārsniedz 150 km, braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10-11%.
„Nedaudz palielinot biļešu cenas, lai kompensētu valsts budžeta finansējuma samazinājumu, esam atraduši veidu, kā ikdienas nokļūšanu uz darbu un skolu atvieglot tieši lauku iedzīvotājiem, kuriem šobrīd tas ir visvairāk nepieciešams,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.
Pēdējos gados īstenotie taupības pasākumi, to starpā pārvadātāju pakalpojumu pašizmaksas pārskatīšana un maršrutu tīkla optimizācija, ir bijuši nepietiekami, lai iekļautos būtiski samazinātajā valsts finansējumā un segtu pārvadātājiem radušos zaudējumus. Tādēļ autopārvadātāji, plānošanas reģioni, Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija izstrādāja jaunu taupības pasākumu kopumu. Neliels tarifu kāpums (vidēji 5% līdz 7% apmērā) starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iekļauts šo pasākumu skaitā.
Plānots, ka jauno tarifu ieviešana jau šogad valstij ļaus ietaupīt aptuveni 1,8 milj. latus un nelielais biļešu cenu kāpums pasažieru plūsmu būtiski neietekmēs.
Tarifu izmaiņas, nelegālo pārvadātāju darbības ierobežošana un autoostu sistēmas reorganizācija ir valdības rīcības plānā ietvertie pasākumi, kurus nepieciešams īstenot, lai iekļautos samazinātajā valsts budžeta finansējumā. Šogad kopējais dotācijas apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazināts par 5 miljoniem latu (jeb 10%), savukārt pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008.gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012.gadā.