Līdz ar pirmajām rudens salnām internetā plašu izplatību ieguva mēstules, kas piedāvā dažnedažādus līdzekļus siltuma saglabāšanai mājoklī un izdevumu samazināšanai par gāzi, ūdeni un elektrību. Surogātpasta izplatītāji piedāvāja interneta lietotājiem saules bateriju un īpašu energotaupības gaismekļu uzstādīšanas, kā arī māju siltināšanas pakalpojumus. Bieži vien šādi sūtījumi pienāca no automātiski ģenerētām adresēm, kas sastāv no bezjēdzīgas burtu kombinācijas.
SeptembrīKaspersky Labanalītiķi ievēroja vairākus kaitīgus sūtījumus, kas lietotāju krāpšanai izmanto ārzemju interneta un tālruņu pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, ko ļaundari reti izvēlas savu uzbrukumu piesegšanai. Piemēram britu telekomunikāciju uzņēmumaBTGroupnosaukumu surogātpasta izplatītāji izmantoja, lai izplatītu Trojas zirguDofoil, kas upura datorā lejupielādē un palaiž ļaunprogrammatūras. Viltotajā vēstulē tika paziņots, ka lietotājs savā kabinetā nesen ir nomainījis e-pasta adresi un tagad tā tiks izmantota informēšanai par izmaiņām un atjauninājumiem. Lai iegūtu sīkāku informāciju, vēstules saņēmējam tika piedāvāts ielūkoties pielikumā, kur tad arī bija noslēpts Trojas zirgs. Lai saņēmējs noticētu, ka vēstule ir īsta, ļaundari izmantoja pirmajā acu uzmetienā leģitīmu nosūtītāja adresi un saiti uz uzņēmuma oficiālo mājaslapu.
Visā pasaulē izplatītā surogātpasta izcelsmes valstu saraksta pirmais trijnieks ir palicis nemainīgs. Pirmajā vietā joprojām atrodas Ķīna (22%) — salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi tās rādītājs ir palielinājies par 1%. Otro vietu ieņem ASV (18%) — no šīs valsts nosūtītā surogātpasta daļa, gluži pretēji, samazinājusies par 1%. Trešajā vietā ir Dienvidkoreja (14%) — tās rādītājs samazinājies par 1,4%. Kopumā no šīm trim valstīm septembrī tika nosūtīti 54% pasaules surogātpasta.
«Kā vienmēr, šajā mēnesī surogātpasta izplatītāju uzmanībai nepaslīdēja garām sezonai raksturīgās iezīmes, no kurām ir atkarīga reklamēto preču un pakalpojumu potenciālo patērētāju aktivitāte. Piemēram, septembrī palielinājās ar elektroenerģijas taupīšanu un ēku siltināšanu saistīto piedāvājumu skaits. Un jau nākamajā mēnesī mēs paredzam ar jaungada tematiku saistītā surogātpasta daļas pieaugumu. Kārtējo reizi gribam pievērst lietotāju uzmanību tam, ka surogātpastā reklamētie organizāciju un privātpersonu pakalpojumi var viņiem izmaksāt pārāk dārgi — iespējams, ka šīs mēstules sūta krāpnieki,» norādaKaspersky Labvecākā surogātpasta analītiķe Tatjana Ščerbakova.