Straujš klientu skaita kāpums vērojams kopš pērnā gada beigām, kad pilnā sparā ritēja uzņēmuma vēsturē vērienīgākā modernizācija. Turklāt īpaši liels klientu pieplūdums vērojams Latvijas reģionos.
„Pozitīvā klientu plūsma apliecina, ka investīcijas tīkla modernizācijā, kas mērāmas vairākos miljonos ASV dolāru, ir bijis pareizs lēmums,” uzsver Triatel valdes priekšsēdētājs Raimonds Peļņa, piebilstot, ka lēmums investēt modernizācijā pieņemts, mainoties iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem. Proti, pēdējos gados vērojamās interneta „ātruma sacensības” ne vien palīdzēja Latvijai kļūt par vienu no līderu valstīm interneta ātruma un stabilitātes ziņā, bet arī pieradināja iedzīvotājus pie ātras datu pārraides, vienlaicīgi radot pieprasījumu pēc aizvien ātrāka interneta. Šī situācija liek telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem, tostarp mobilā interneta operatoriem, ieguldīt līdzekļus modernizācijā.
R. Peļņa norāda, ka lielākais klientu skaita pieaugums ir vērojams tieši reģionos ap lielajām pilsētām, kur klientiem jau izsenis bijušas problēmas ar internetu, jo lielie kabeļoperatori lauku reģionos nevēlas investēt līdzekļus. Jāuzsver, ka kabeļinterneta tīklu izveide, īpaši optiskie tīkli, atmaksājas tikai blīvi apdzīvotās teritorijās. Tieši šī iemesla dēļ Triatel jau kopš pirmsākumiem akcentu liek uz lauku reģioniem, kur pēc tīkla modernizācijas mobilā interneta ātrums pielīdzināms labam kabeļinternetam. Tā arī ir Triatel šī brīža galvenā stratēģija, nodrošināt tādu internetu, kāds šobrīd pieejams lielajās pilsētās.
„Līdz šim uzņēmums nav ieguldījis līdzekļus plašās reklāmas kampaņās, tādēļ, visticamāk, klientu skaita pieaugums skaidrojams galvenokārt ar to, ka, uzlabojoties Triatel interneta ātrumam un stabilitātei, esošie klienti par to ir pastāstījuši saviem radiem, draugiem vai paziņām, kuri, uzklausot ieteikumus, izvēlējušies uzņēmuma sniegtos pakalpojumus,” iespējamos pieauguma iemeslus min R.Peļņa.
„Taču viens ir skaidrs, cīņa par mobilā interneta tirgu starp telekomunikāciju operatoriem tikai saasināsies, jo balss sakaru tirgu Latvijā var uzskatīt gandrīz par mirušu. To saprotam ne tikai mēs, pārdodot savu balss sakaru biznesa daļu, bet arī citi lielie operatori, kas jau šobrīd arvien aktīvāk sāk iekarot mobilā interneta tirgu, kas tuvākajā nākotnē būs galvenais peļņas avots. Tādēļ jau tagad ir svarīgi veidot klientu bāzi mobilā interneta segmentā. Ja lielie mobilo sakaru operatori asi konkurē par klientiem lielpilsētās, bet Triatel jau no pirmsākumiem ir izvēlējies savu klientu bāzi veidot reģionos, kur šobrīd interneta ātruma un stabilitātes ziņā mums konkurentu nav,” uzsver Triatel valdes priekšsēdētājs.
Pašlaik attīstības projekta ietvaros, uzlabojot tīklu ar jaunākās CDMA datu pārraides tehnoloģiju – EVDO Rev B2 –, Triatel modernizējis 80% bāzes staciju. Savukārt pilnībā tās plānots modernizēt līdz šī gada martam, nomainot visas tīkla bāzes stacijas Latvijas teritorijā.
Iepriekš ziņots, ka 2011. gada beigās Triatel noslēdza līgumu ar vienu no pasaulē vadošajām telekomunikāciju tehnoloģiju kompānijām Huawei par tehnoloģiju iegādi, lai modernizētu uzņēmuma tīklu, padarot to par modernāko CDMA datu pārraides tīklu pasaulē. Modernizāciju uzņēmums uzsāka pērnā gada marta beigās. Triatel ir pirmais uzņēmums pasaulē, kas izmanto jaunākās CDMA datu pārraides tehnoloģijas – EVDO Rev B2 – tīkla modernizācijai.
Triatel pēc tīkla modernizācijas, klientiem varēs nodrošināt vēl plašāku tīkla pārklājumu un desmit reizes ātrāku bezvadu datu pārraidi – interneta ātrums lejuplādei sasniegs 24,5 Mbit/s, esošo 3,1 Mbit/s vietā, un augšuplādei – 9 Mbit/s, šobrīd 1,8 Mbit/s. Kopējās projekta izmaksas sasniedz 4 miljoni ASV dolāru.