Pilnīgi jaunas kravas automašīnu paaudzes izstrāde, kurā visas sastāvdaļas un tehniskie risinājumi tika radīti no jauna, izvirzīja augstas prasības kvalitātes pārbaudēm. Daudzās pārbaudēs, kas tika veiktas ar jauno Volvo FH, galvenā uzmanība bija pievērsta klientu vajadzībām.
“Nosakot kvalitātes standartus saviem produktiem, mums ir ārkārtīgi svarīgi zināt un izprast to, kā klienti izmantos kravas automašīnu, kādos segmentos viņi darbojas, kā arī viņu pašreizējās un turpmākās prasības. Galu galā tas ir jautājums par to, kā nodrošināt maksimālu darbspēju,” skaidro Volvo Trucks Kvalitātes departamenta direktors Heiders Vokils.
Prasības, kas tiek izvirzītas kvalitātes pārbaudēm, ir ārkārtīgi plašas. “Bija vajadzīgs vairāk nekā gads tikai, lai pabeigtu pārbaudes un apstiprināšanas plānu, kurā noteiktas dažādas kravas automašīnas īpašības, kas jāpārbauda,” ziņo Kenets Eibrahamsons, jaunā Volvo FH projektu vadītājs pārbaudes un apstiprināšanas jautājumos.
“Neskatoties uz to, ka apstiprināšana un pārbaužu plāns ir ļoti detalizēts, galvenā pārbaužu metode ir ļoti vienkārša. Tā ir pārbaude, novērtēšana un uzlabošana, šo procesu atkārtojot atkal un atkal, līdz produkts atbilst prasībām vai tās pārsniedz. Mēs izanalizējam visas kļūdas un veicam koriģējošus pasākumus.”
Veikto pārbaužu uzmanības centrā bija tādas jomas kā kravas automašīnas uzticamība, ilgmūžīgums un degvielas patēriņš. Sākumā mēs pārbaudījām dažādus elementus atsevišķi, piemēram, šasiju, kabīni un elektrisko sistēmu. Kad tie bija apstiprināti, ķērāmies pie kravas automašīnas pārbaudes kopumā. To veicām gan savās Volvo Trucks laboratorijās un uzņēmuma izmēģinājumu poligonā, gan ikdienišķos komercpārvadājumos ar mūsu pārbaudes pārvadātāju.
Viens no daudzajiem izmēģinājuma poligoniem, ko Volvo Trucks izmanto kravas automašīnu pārbaudēs, atrodas Kirunā, Zviedrijas ziemeļos. 2011./2012. gada ziemā zemākā temperatūra tur bija –44°C, un šie stindzinošie laika apstākļi bija ideāli piemēroti, lai pārbaudītu jaunā Volvo FH darbību šādos ekstremālos apstākļos.
Pārbaudes posma laikā katra kravas automašīna veica vismaz 20000 kilometru stiprā salā; šādos apstākļos viena no galvenajām problēmām bija tā, ka visi automašīnas elementi – gan izturīgākie materiāli, gan elektriskā sistēma – sasalst. Grūtākais bija izstrādāt tādas sastāvdaļas, kas lieliski darbojas arī šādos stindzinoša sala apstākļos.
“Vēl viens ar kvalitāti saistīts izaicinājums ir nodrošināt, ka automašīna spēj izturēt ne tikai spēcīgu salu, bet arī strauju temperatūras maiņu. Piemēram, mēs parasti braucam no Skandināvijas ziemeļiem, kur sals var sasniegt –40°C, uz Norvēģijas piekrasti, kur klimats ir siltāks un mitrāks un temperatūra bieži ir virs nulles. Pēc 20 minūtēm mēs atkal braucam augšā kalnos, kur temperatūra vēlreiz pazeminās,” skaidro Hanss Johanzons.
Mēs veicām dažādas pārbaudes Helleredas izmēģinājumu poligonā pie Gēteborgas Zviedrijā. Šis pārbaudes režīms atbilst 10gadiem un 1250000km ceļā. Tas ietver sarežģītus braukšanas apstākļus, piemēram, braukšanu pakalnos ar nogāzes slīpumu no 10 līdz 20 procentiem, un dažādu ievērojamu šķēršļu pārvarēšanu, piemēram, bedres un nelīdzenu ceļu, kā arī braukšanu pa bruģi, peļķēm un pāri ūdens kanāliem. Pārbaudes procedūrās ir iekļauti arī citi elementi, piemēram, vairākkārtīga durvju atvēršana un aizvēršana.
Viena no stingrākajām paātrināto izturības pārbaužu daļām ir automašīnas vadīšana izturības trasē. Šajā trasē kravas automašīna saskaras ar tādiem pašiem šķēršļiem kā parastās satiksmes situācijās, taču daudz īsākā laika posmā. Atkal un atkal vadot automašīnu pa trasi, kurā ir dažādi ne tik viegli pārvarami šķēršļi, pārbaude ievērojami paātrinās.
Vēl vairāk paātrināta pārbaude notika Volvo Trucks “shake rig” laboratorijā, kur automašīnu trieca uz riņķi no sešām līdz astoņām nedēļām. Klienta situācijā tas atbilst vairāk nekā miljona kilometru pieveikšanai.
Lai produktu apstiprinātu, ņemot vērā arī galalietotāju perspektīvu, Volvo Trucks veica arī ceļizmēģinājumus.
“Tam ir nepieciešama jauno Volvo FH pārbaude komercpārvadājumos. Mēs izmēģinājām gandrīz 50 kravas automašīnas ar klientiem Eiropā, Austrālijā un Brazīlijā. Tas mums ļauj ņemt vērā dažādus darbības apstākļus, transporta veidus, klimatu un vadītāja uzvedību,” skaidro Kenets Eibrahamsons.
Pārbaudot kravas automašīnu, ekstremāli apstākļi nav vienīgais nozīmīgais aspekts. Volvo Trucks ir daudz klientu, kuri darbojas “normālākos” braukšanas apstākļos, tāpēc jaunā kravas automašīna ir piemērota arī viņu vajadzībām.
Fakti: kvalitātes pārbaudes
Savas tapšanas laikā jaunā kravas automašīna pieredzējusi daudzas pamatīgas pārbaudes - lūk dažas no tām:
aprēķini un simulācija; iekārtu pārbaudes; funkciju pārbaude/apstiprināšana; transportlīdzekļu pārbaudes; trokšņa stimulators; degvielas ekonomijas aprēķins; karstās un aukstās kameras; netīrumu pārbaudes; bremžu pārbaudes; izturības paātrinātās pārbaudes; uzticamības pārbaudes; pārbaudes braucieni ārkārtīgi karstā un aukstā klimatā; ceļizmēģinājumi komercpārvadājumos ar klientiem; degvielas ekonomijas pārbaude; vadāmība; autovadītāja komforts. Lūdzu, mazs video: