Krievija (+1,25%) ir atgriezusies nevēlamā e-pasta izcelsmes valstu pirmajā desmitniekā un nonākusi 8.vietā. Savukārt mazs pārsteigums ir ieradies no okeāna otras puses– visvairāk palielinājusies ASV daļa kopējā surogātpasta plūsmā (+7%). Tādējādi šī valsts uzreiz ir pārvietojusies no 20.uz 2.vietu. Pieticīgāku pieaugumu uzrādījusi Ķīna (+5%), kas ieņem 5.vietu. Neraugoties uz nelielām pārmaiņām, joprojām stabilu pozīciju saglabā Indija (–1,14%), kas atrodas pirmajā vietā no tās teritorijas izplatītā surogātpasta apjoma ziņā.
Kaitīgo kodu izplatītāju ar e-pasta vēstulēm un pikšķerēšanas paziņojumiem interesanto triku kolekcija aprīlī ir papildināta ar jauniem amizantiem paraugiem. To vidū ir lielapjoma e-pasts, kas līdzinās Facebook oficiālajam paziņojumam par lietotāja vēlmi pievienot saņēmēju savam draugu pulkam. Norādītās saites veda uz inficētām lapām vietnēs Wikipedia vai Amazon. Citā sūtījumā, kas paredzēts spēlētājiem, tika piedāvāts iegūt tiesības noteiktu laiku spēlēt datorspēles Diablo III beta versiju, kuras izlaišana ir ieplānota šā gada jūlijā. Taču, uzklikšķinot uz saites, lietotāji nonāca pikšķerēšanas mājaslapā ar pieprasījumu norādīt lietotāja datus piekļuvei personiskajam kontam tīmekļa vietnē battle.net, kur glabājas Blizzard spēlētāju personiskā informācija.
Surogātpasta izplatītāju uzmanību turpināja piesaistīt pasaules politiskie notikumi. ASV un Francijā tika novēroti ar prezidenta vēlēšanām šajās valstīs saistīti sūtījumi. Francijas vēlētāji saņēma piedāvājumus iegādāties Tkreklus ar tekstiem, kas aģitē par tolaik amatā esošo valsts vadītāju Nikolā Sarkozī. Aiz okeāna Baraks Obama tiek pieminēts surogātpasta sūtījumos gandrīz tikpat bieži kā pirmajā gadā pēc viņa ievēlēšanas par prezidentu. Interesanti, ka amerikāņu līdera vārds tiek izmantots ne tikai saistībā ar gaidāmo vēlēšanu kampaņu, bet arī dažādu preču reklāmā.
Šā gada lielākie sporta notikumi, piemēram, Eiropas futbola čempionāts un vasaras olimpiskās spēles Londonā, arī pēdējā laikā arvien biežāk nonāk mēstuļu izplatītāju redzeslokā. Paziņojumos futbola līdzjutējiem tika piedāvāts par paaugstinātām cenām laikus rezervēt vietas Polijas un Ukrainas viesnīcās. Tiem, kuri seko līdzi, kā notiek gatavošanās olimpiskajām spēlēm, uzbruka krāpnieki, kas apgalvoja, ka vēstules saņēmējs ir laimējis loterijā.
«Pašlaik internetā vērojamas divas tendences: surogātpasts kļūst arvien bīstamāks un vienlaikus tajā dominē preču un pakalpojumu reklāma, ko pasūtījuši mazi un vidēji uzņēmumi. Tas, ka šādas reklāmas pasūtītāji nevairās atrasties kaitīgo sūtījumu tuvumā, galu galā ir lietotāju nepietiekamas informētības rezultāts,» komentē Kaspersky Lab vecākā surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Tuvākajā laikā pikšķerēšanas uzbrukumu vektors, visticamāk, turpinās pārvietoties sociālo tīklu un, iespējams, tiešsaistes spēļu virzienā. Tas ir saistīts ar faktu, ka tuvojas vasaras brīvlaiks, kad tiešsaistē visrosīgākie ir skolēni un studenti, kam nav ievērojamu bankas kontu, bet kuri aktīvi izmanto dažādus sociālos un izklaides pakalpojumus internetā.»