Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +15 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Tikai 6% interneta lietotāju saziņā ar valsts un pašvaldību iestādēm izmantojuši eParakstu

Pēdējā gada laikā 62% interneta lietotāju internetā ir meklējuši informāciju par valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumiem, taču tikai 6% ar iestādēm sazinājušies dokumentus parakstot ar drošu elektronisko parakstu, liecina socioloģisko pētījumu centra SKDS veiktā aptauja

39% respondentu valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki piedāvājuši sazināties elektroniski, izmantojot e-pastu vai izmantojot iestādes interneta vietni, taču tikai 11% respondentu iestāžu darbinieki ir piedāvājuši iesniegumus un citus dokumentus iestādei iesniegt elektroniski, parakstot tos ar drošu elektronisko parakstu, liecina aptauajs dati, portālu Diena.lv informēja droša elektroniskā paraksta pakalpojuma sniedzējs VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs(LVRTC). 

"Šāds rādītājs ir ļoti zems. Laikmetā, kad lielu daļu darījumu ar savu naudu, darba darīšanas un pat izklaidi, esam pieraduši organizēt elektroniski, tādām rutīnas lietām, kā iesniegumu vai citu oficiālu dokumentu iesniegšanai iestādei vēl tērējam laika un finanšu resursus  klātienes apmeklējumam," uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Šī gada augustā Ministru kabinets apstiprināja pasākumu plānu administratīvā sloga mazināšanai, kas nosaka, ka valsts un pašvaldību iestādēm no 1.decembra savās interneta vietnēs ir jāizvieto informācija (saite vai baneris) par iespējām oficiāli sazināties izmantojot drošu elektronisko parakstu. 


"Paredzams, ka iedzīvotāju informētības līmenis par iespējām ātrāk un vienkāršāk oficiāli sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm pieaugs. Taču arī iestāžu darbiniekiem klātienes saziņā ar saviem klientiem un apmeklētājiem būtu jānorāda uz iespēju sazināties elektroniski, izmantojot elektronisko parakstu. Tas ne vien mazinātu administratīvo slogu, bet arī uzlabotu saziņas ātrumu un ilgtermiņā arī apmierinātību ar konkrētās iestādes klientu apkalpošanas kultūru un efektivitāti, " paredz  J.Bokta.

Tāpat veiktā aptauja liecina, ka gandrīz vienmēr iestādes elektroniski pieņēmušas dokumentus, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu. 26% respondentu atzīst, ka sazinoties ar iestādēm ir lūguši sniegt atbildi elektroniski, taču tikai trešdaļa no šīm personām apgalvo, ka iestāde tām atbildējusi elektroniski, dokumentu parakstot ar drošu elektronisko parakstu. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko